ADHD polemiki i badania
Autor: Wanda Baranowska (red.) Wydawca: Wydawnictwo AHE w Łodzi ISBN:[zasłonięte]978-8305-457-7 Rok wydania: 2009 Ilość stron: 152 Oprawa: miękka Format: 14,5 x 20,5
Wysyłka w ciągu 24 godzin
EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]40545
Przedstawione opracowanie stanowi efekt przemyśleń i obserwacji autorów oraz ich różnorodnych poszukiwań badawczych, dotyczących ADHD. Poszukiwano, w obszarze rozważań etycznych, odpowiedzi na pytanie o społeczną naturę ADHD oraz o słuszność związanej z nią oceny ludzi dotkniętych zaburzeniem. Interesującym stało się poszukiwanie związków potocznego rozumienia nieprzystosowania społecznego dzieci z ADHD z ich doświadczeniami socjalizacyjnymi. Zsumowano także wiedzę o metodach wychowania dzieci nadpobudliwych, zawartą we współczesnych poradnikach, popełnianych przez lekarzy, psychoterapeutów i psychologów oraz publikacjach stricte pedagogicznych, stanowiących podstawową literaturę dla nauczycieli. Przedstawione czytelnikom wyniki badań odnoszą się do wielu obszarów poznawania złożonej problematyki zaburzenia: - dietetyki, - jako nauki wspomagającej psychofizyczny rozwój dziecka, - psychologii klinicznej, - wskazującej całokształt problemów związanych z ADHD - oraz pedagogiki, poszukującej odpowiedzi na pytanie o zgeneralizowane, - pożądane cechy środowiska wychowującego i efekty podejmowanych już w tym obszarze działań. Autorzy dokonują tu analizy nauczycielskiej wiedzy o ADHD oraz rodzicielskiej percepcji sytuacji szkolnej dziecka nadpobudliwego, która w sposób znaczący wpływa na domowe wspieranie jego rozwoju.
|