Książka jest NOWA, w stanie IDEALNYM. Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki. ActionScript 3.0. Szybki start
Wydawnictwo: Helion Wykorzystaj możliwości Flasha i ActionScript!
- Jak rozpocząć przygodę z ActionScript 3.0?
- Jak kontrolować oś czasu?
- Jak wykorzystać zasoby zewnętrzne?
ActionScript jest obiektowym językiem programowania, wykorzystywanym w Adobe Flash. Obecnie stosowana składnia tego języka pojawiła się po raz pierwszy we Flashu 5. ActionScript pozwala na sterowanie aplikacją oraz animacją, a jego możliwości mogą zaskoczyć niejednego programistę. To dzięki niemu stworzysz jeszcze bardziej interaktywne i atrakcyjne strony WWW!
Książka ta pozwoli Ci błyskawicznie opanować podstawy pracy z ActionScript, a po jej przeczytaniu stworzenie aplikacji na platformie Flash nie powinno stanowić dla Ciebie żadnego problemu. Dzięki niej poznasz składnię ActionScript 3.0, sposób wykorzystania zmiennych, właściwości oraz funkcji i metod. Nauczysz się pracować z obiektami wyświetlania oraz reagować na zdarzenia. Ponadto dowiesz się, jak kontrolować oś czasu, a także używać pól tekstowych oraz klas Math i Date. "ActionScript 3.0. Szybki start" jest obowiązkową pozycją dla wszystkich osób chcących rozpocząć przygodę z ActionScript 3.0!
- Składnia ActionScript 3.0
- Zmienne, właściwości, funkcje i metody
- Praca z klasami i obiektami
- Reagowanie na zdarzenia
- Kontrolowanie osi czasu
- Operacje na łańcuchach znaków
- Używanie pól tekstowych
- Zastosowanie klas Math i Date
- Instrukcje warunkowe oraz iteracje i powtórzenia
- Komunikacja zewnętrzna z wykorzystaniem protokołu HTTP
- Wykorzystanie zasobów zewnętrznych
- Dynamiczne sterowanie animacją
- Praca z wideo i dźwiękiem
Opanuj możliwości ActionScript szybko i przyjemnie!
Spis treści: Przedmowa (9)
Wprowadzenie (13)
Rozdział 1. Wprowadzenie do ActionScript 3 (19)
- Język ActionScript (20)
- Składnia języka ActionScript (22)
- Znaki przestankowe (23)
- Dalej o klasach i obiektach (26)
- Pisanie kodu ActionScript (30)
Rozdział 2. Zmienne i właściwości (35)
- Co to jest zmienna? (36)
- Deklarowanie zmiennych i przypisywanie do nich wartości (39)
- Określanie typów danych zmiennych (40)
- Łańcuchy znaków (42)
- Liczby (44)
- Konwertowanie typu danych (47)
- Instancje i właściwości (48)
- Zmienne typu Boolean (51)
Rozdział 3. Funkcje i metody (53)
- Metoda a funkcja (54)
- Zwracanie wartości przez funkcje (63)
- Zakres funkcji (66)
Rozdział 4. Praca z klasami i obiektami (69)
- Definiowanie klas i obiektów (70)
- Importowanie klasy (72)
- Tworzenie instancji obiektów (74)
- Praca z kodem zewnętrznym (78)
Rozdział 5. Listy wyświetlania i obiekty wyświetlania (81)
- Lista wyświetlania (82)
- Klasy i obiekty wyświetlania (85)
Rozdział 6. Praca z obiektami wyświetlania (101)
- Właściwości obiektów wyświetlania (102)
- Zarządzanie głębokościami obiektów (109)
- Usuwanie obiektów wyświetlania z listy wyświetlania (112)
Rozdział 7. Komunikacja i zdarzenia (113)
- Model zdarzeń w ActionScript 3 (114)
- Praca z funkcjami nasłuchującymi (118)
- Przepływ zdarzeń (125)
- Podklasy klasy Event (128)
Rozdział 8. Kontrolowanie osi czasu (129)
- Kontrolowanie osi czasu (130)
- Poruszanie się po osiach czasu za pomocą ścieżek adresowych (136)
- Deklarowanie szybkości odtwarzania w czasie wykonywania (140)
Rozdział 9. Praca z łańcuchami znaków (143)
- Klasa String (144)
- Łączenie łańcuchów znaków (146)
- Operacje na łańcuchach znaków (149)
Rozdział 10. Praca z polami tekstowymi (153)
- Praca z polami tekstowymi (154)
- Formatowanie pól tekstowych (160)
- Osadzanie czcionek (166)
Rozdział 11. Praca z klasami Math i Date (169)
- Klasa Math (170)
- Klasa Date (176)
- Strefy czasowe i czas UTC (182)
Rozdział 12. Praca z danymi za pomocą tablic i obiektów (183)
- Praca z tablicami (klasa Array) (184)
- Modyfikowanie tablic (188)
- Klasa Object i tablice asocjacyjne (193)
Rozdział 13. Tworzenie instrukcji warunkowych (197)
- Instrukcje warunkowe (198)
Rozdział 14. Iteracje i powtórzenia (207)
- Pętla for (208)
- Tworzenie dynamicznego menu za pomocą tablicy asocjacyjnej (210)
- Iterowanie przez właściwości obiektu (215)
- Pętle while i do...while (218)
Rozdział 15. Żądania HTTP i komunikacja zewnętrzna (221)
- Nawigowanie do URL za pomocą żądań HTTP (222)
- Wczytywanie zewnętrznej zawartości tekstowej (226)
- Obsługa błędów (234)
Rozdział 16. Wczytywanie zasobów zewnętrznych (239)
- Wczytywanie danych zewnętrznych za pomocą klasy Loader (240)
- Monitorowanie postępów wczytywania (245)
- Sterowanie wczytanymi plikami SWF (248)
Rozdział 17. Używanie kształtów, masek, trybów mieszania i filtrów (251)
- Klasa Shape (252)
- Dynamiczne maskowanie obiektów (256)
- Tworzenie wizualnych efektów specjalnych za pomocą ActionScript (260)
Rozdział 18. Animacja sterowana dynamicznie (265)
- Klasa Timer (266)
- Zdarzenie ENTER_FRAME (271)
- Klasy Tween i Easing (273)
- Efekty przejść (klasy z pakietu transitions) (280)
- Buforowanie obiektów wyświetlania (282)
Rozdział 19. Praca z dźwiękiem (283)
- Praca z dźwiękami osadzonymi (284)
- Kontrolowanie odtwarzania za pomocą klasy SoundChannel (287)
- Wczytywanie dźwięków zewnętrznych (288)
- Monitorowanie wczytywania dźwięku za pomocą zdarzeń klasy Sound (290)
- Wykorzystywanie danych ID3 plików MP3 (293)
- Kontrolowanie głośności dźwięku (294)
- Monitorowanie postępu odtwarzania (295)
Rozdział 20. Praca z wideo (299)
- Zastosowanie komponentu FLVPlayback (300)
- Zdarzenia FLVPlayback (306)
- Zaawansowane aplikacje wideo (317)
Skorowidz (319)
|