Virus Ti Snow to kompaktowa wersja Virusa TI, posiada drewniany panel przedni,polifonie do 110 głosów, 4-partowy multitimbral, procesor efektów, arpeggiator, 6 pokręteł i 21 przycisków, plug-in VST/AU oraz interfejs audio/MIDI USB.
Virus Snow to najnowszy i najmniejszy jak dotąd Virus - jest wielkości kartki papieru i zbudowany bardzo solidnie. Oto odpowiedź na zmieniające się wymagania użytkowników, którzy poszukują niewielkiego, ale potężnego instrumentu zarówno do nowoczesnego studia nagrań, jak i na scenę.
Snow wyposażony jest w analogowe wyjścia i wejścia stereo, MIDI i port USB, przez który Snow komunikuje się z komputerem i może pracować jako sprzętowy plug-in VST/Audio Unit. Na panelu kontrolnym znajdziesz taki sam wyświetlacz jak w modelach Desktop/Keyboard oraz niezbędne kontrolery pozwalające na łatwy wybór brzmienia oraz natychmiastową regulację najpotrzebniejszych parametrów, takich jak Cut-Off czy Resonance. Maksymalnie 4 naciśnięcia przycisków dzielą użytkownika od wybrania żądanego brzmienia, a system adaptowanych menu oraz całkiem nowy tryb Easy Edit pozwala na niespotykanie szybką i łatwą obsługę.
Jeśli chodzi o potencjał brzmieniowy, to do dyspozycji mamy cały arsenał wirtualnych generatorów analogowych, Wavetable, syntezę granularną i najróżniejsze typy filtrów włączając w to klasyczny kaskadowy filtr Mini Mooga. Jak zwykle w przypadku instrumentów z logo Virus, na pokładzie znajduje się całe mnóstwo znakomitych presetów, a wybierać można z ponad 6000 najlepszych brzmień przygotowanych przez zawodowych programistów i muzyków.
Virus TI Snow powinien być nieodzownym wyposażeniem mobilnego muzyka, który z pewnością doceni fakt, że w komplecie z instrumentem otrzymuje praktyczną torbę, która zabezpieczy sprzęt i umożliwi wygodne jego przenoszenie.
Oscylatory
Trzy oscylatory główne i jeden suboscylator na głos. Oscylator główny może pracować w różnych trybach – klasyczny oscylator analogowy (piła, sinus, trójkąt, 62 fale spektralne, kilka modeli FM) oraz tzw. Hypersaw (do 9 oscylatorów wytwarzających przebieg piłokształtny, do tego 9 suboscylatorów i oscylatorów synchronizowanych w tym samym czasie). Oscylatory Wavetable ze 100-ma multi-indexami, z różnymi rozdzielczościami i opcjonalną modulacją szerokości fali. Do tego synteza granularna pozwalająca zmieniać parametry takie jak wysokość czy formant i przekształcać przebieg fali w dźwięki trudne do opisania. Oscylatory formantowe, które brzmią jak przebiegi klasyczne przepuszczone w bardzo rozbudowane banki filtrów z setkami pasm modulowanych przez indeksy Wavetable.
Filtry
Dwa całkowicie niezależne filtry (dolnoprzepustowy, górnoprzepustowy, środkowoprzepustowy, środkowozaporowy) z opcjonalnym blokiem saturacji umieszczonym pomiędzy filtrami. Pozwala to na dodanie efektów lo-fi lub dodatkowych filtrów dolno/górnoprzepustowych. Opcjonalny kaskadowy samorezonujący filtr typu Moog z symulacją przeciążenia i 1-4-polowy.
Modulacja
Dwuwymiarowa matryca modulacyjna z sześcioma slotami (1 źródło i 3 parametry modulowane w każdym). Każdy parametr może być modulowany w czasie rzeczywistym. 3 generatory LFO z dodatkowymi parametrami przypisanymi na stałe, oraz jeden parametr modulowany wybierany przez użytkownika. Dwie superszybkie, wielostopniowe obwiednie (ADSTR).
Efekty
Sekcja efektów wyposażona w niezależne bloki Delay i Reverb na każdy patch (nawet w trybie Multi), do tego różne algorytmy Distortion/lo-fi, Phaser, Chorus/Flanger, Analog Boost, Ring Modulator, 3-zakresowy EQ i globalny Vocoder. Nie ma różnicy między trybami Single i Multi – brzmienia są identyczne.
Arpeggiator
Każdy patch ma swój własny arpeggiator zawierający 32 programowane kroki (każdy z regulowaną długością i głośnością) i globalna kontrola parametru swing/shuffle. Prawie każdy parametr włączając w to strukturę patternu i zakres oktawowy może być kontrolowany przez matrycę modulacji. Jako punkt startowy można wykorzystać patterny zaprogramowane przez producenta.
Wejścia/wyjścia
- 2 wyjścia (@ +4dB), konwertery 192 kHz/24bit z opcjonalnym miękkim limiterem
- 2 wejścia z przetwornikami 24bity
- MIDI In/Out
- USB – używane jako MIDI i audio (do trzech dodatkowych wejść/wyjść stereo) pracujące z prędkością 12Mb/s.
Polifonia
10-50 głosów, w zależności od stopnia komplikacji brzmienia i liczby użytych efektów.
Tryb Multi
Programy Multi mogą zawierać całkowicie niezależne brzmienia Single, bez obawy o zmianę brzmień źródłowych przy edycji brzmień Multi. Jest to całkowicie unikalne rozwiązanie, niespotykane w produktach innych firm.
Pamięć
- 512 brzmień w pamięci RAM
- 512 brzmień ROM
- 64 brzmienia Multi
- 4-partowy multitimbral
Płynna zmiana parametrów
Adaptowana, płynna kontrola parametrów bez skokowych „przeskoków”. W zależności od typu parametru, zmiana może być płynna, typu „Sample-and-Hold” lub skokowa.
Total Integration
Jest to ekskluzywna technologia firmy Access, pozwalająca na połączenie Virusa TI z komputerem i stworzenie potężnego systemu zawierającego syntezator sprzętowy i plug-in. Plug-in nie tylko steruje syntezatorem, ale również uczestniczy w obróbce audio. Tym sposobem łączą się dwa światy: Virus TI odciąża procesor komputera i jednocześnie dostarcza najlepszych brzmień na świecie. Plug-in zwany Virus Control pozwala na całkowitą kompensację latencji, co powoduje, że system pracuje z dokładnością do jednej próbki, a wszelkie ustawienia są pamiętane w projekcie sekwencera. Virus Control to także wygodne narzędzie edycyjne i łatwa w użyciu biblioteka brzmień.
Wejścia i wyjścia analogowe Virusa TI mogą pracować jako interfejs audio, a wejście i wyjście MIDI – jako interfejs MIDI! Dzięki temu nie ma potrzeby stosowania dodatkowego interfejsu audio/MIDI.
Technologia Total Integration jest certyfikowana do pracy z następującymi aplikacjami: Apple Logic 8, Steinberg Cubase 4, Ableton Live 7, Digidesign Pro Tools 7.4, Cakewalk Sonar 7, ImageLine FL Studio 7.