Access Virus TI 2 Keyboard Virus TI Keyboard z klawiaturą 5 oktaw jest największym przedstawicielem, prawdopodobnie najnowocześniej brzmiącej serii syntezatorów na świecie -
ACCESS VIRUS TI. Skrót TI wprowadza zupełnie nową ideę o nazwie
TOTAL INTEGRATION.Jest to innowacyjna technologia połączenia syntezatora ze środowiskiemkomputera, zwiększająca gamę zastosowań instrumentu w studio, jak i nascenie.
Pierwszy w pełni zintegrowany z komputerem syntezator sprzętowyACCESS VIRUS TI jest pierwszym na świecie syntezatorem z zaimplementowaną technologią Total Integration. Virus łączy się z komputerem Mac/PC poprzez umieszczony na panelu tylnym
port USB w formacie USB-2 oraz Hi-Speed USB. Co ciekawsze, Virus TI Desktop instaluje się w systemie komputerowym jako plug-in
VIRUSControl, czyli jako wielokanałowy syntezator programowy w formacie VST/ AudioUnit z 4 submixami [2 stereo].
VIRUSControlto firmowy program umożliwiający obustronną obsługę audio i MIDIjednocześnie, funkcjonowanie kontrolerów, działanie panelu edycji idostęp do bibliotek instrumentu z poziomu sekwencera komputerowego.
TotalIntegration znacznie ułatwia pracę z sekwencerem audio/MIDI [np. Logic,Cubase]. Wszystkie ustawienia brzmień oraz multi-timbral sąprzechowywane wewnątrz aranżu. Ponadto mamy łatwy dostęp do bibliotekibrzmień bez potrzeby wysyłania komunikatów SysEx i instalowaniadodatkowych programów do kontroli syntezatorów [np. SoundDiver].
W praktyce Virus spełnia rolę karty audio.Główny mix z komputera jest wysyłany na wyjścia Virusa, natomiast Virusjako plug-in wysyła jednocześnie sygnał ze sprzętu do miksera audioaranżu. Oczywiście możemy również nagrać dowolny sygnał zewnętrznypoprzez znakomitej jakości stereofoniczne wejście audio [24-bity].Opatentowany przez Access driver [sterownik], czyni z Virusa TIpierwszy na świecie syntezator sprzętowy łączący funkcjesample-accuration timing [dokładne próbkowanie] oraz delay-compensation [wyrównanie latencji - opóźnienia].
Firma ACCESS, jak zwykle zadbała o znakomitą jakość i dynamikę wyjść audio Virusa TI. Instrument oferuje
6 w pełni symetrycznych wyjść audio [+4 dB] z przetwornikami o studyjnej jakości
24-bity/192 kHz.Istotnym aspektem jest fakt, że wyjścia są kompatybilne z systememdookólnym [Surround]. Dodatkowo wejście i wyjście cyfrowe w formacie
S/PDIF oraz
MIDI In/Out decydują, że Virus może być znakomitym centrum kontroli komputerowego studia, jak i zestawu na scenie wraz z laptopem.
Panel instrumentu oferuje 33 potencjometrydo sterowanie dowolnymi parametrami, których ustawienia z poziomusprzętu są wysyłane jako komunikaty MIDI. Virus TI, jako kontroler mapamięć 32 różnych map ustawień definiowanych przez użytkownika.Potencjometry sterują parametrami dowolnego zewnętrznego urządzenia,bądź instrumentu software'owego. Jest to bardzo przydatna funkcja wzastosowaniach studyjnych.
Klawiatura
Instrument posiada klawiaturę połważoną z dynamiką oraz funkcją aftertouch. Access używa naprawdę znakomitej jakości klawiatury.
A brzmienia? Fenomenalne.
Access dołożył wiele nowych rozwiązań do najczęściej nagradzanego na świecie syntezatora wirtualnego!
Nowy TI ma wbudowany
system podwójnego DSP z polifonią zwiększoną do, aż
80 głosów[ponad dwukrotnie więcej w porównaniu z poprzednimi modelami], costawia Virusy na czele wirtualnych analogów pod względem mocybrzmieniowej.
Dodane 2 nowe typy oscylatorów wzbogacają, uznaną za klasę samą w sobie, paletę barw instrumentu. Nowy model generatora
Wavetable[znany z syntezatorów Waldorf] jest unikalnym algorytmem,umożliwiającym kreatywne łączenie fal, tworząc niesamowicie "żywiołowei pływające" brzmienia. Lub przełączanie pomiędzy falami, powodującbardzo popularne ostatnio efekty brzmieniowe lo-fi.
Drugi zoscylatorów to HyperSaw, pracujący na 9 równoległych generatorach typusawtooth [plus 9 opcjonalnych suboscylatorów]. Pozwala on na kreowanie"grubych" klasycznych brzmień, znanych ze starych analogów. Zaskakującyjest fakt, że rozbudowany HyperSaw nie potrzebuje dodatkowej mocyobliczeniowej.
Co więcej, nie redukuje polifonii !!! Z 9 głównymioscylatorami oraz 9 suboscylatorami na głos, ACCESS VIRUSA TI możewygenerować w sumie do 1800 oscylatorów w czasie rzeczywistym. Dotego znakomite filtry, włączając rozbudowaną emulację MiniMoog,pulsujące przebiegi WaveTable, czy potężnie brzmiące oscylatoryHyperSaw gwarantują, że nowy VIRUS nigdy nie brzmiał lepiej!
Pozatym ilość nagród i lista użytkowników na całym świecie jest naprawdęimponująca, świadcząc o randze instrumentu i jakości brzmień, które jużdziś stały się "klasykami" w nowoczesnej muzyce rozrywkowej.
Matrycamodulacyjna została rozbudowana do 6 źródeł modulujących, każde z nichsteruje 3 parametrami do modulacji [w sumie 18 połączeń modulacyjnych],dając niespotykaną swobodę programowania brzmień i kontroli w czasierzeczywistym.
Nowa technologia
Knob Quantize Modepozwala na uzyskanie poszarpanych i rytmicznych ruchów zmian parametrówbrzmienia. Zmiany parametrów [granych w czasie rzeczywistym lub zpozycji sekwencera] są zsynchronizowane z wybranym wcześniejustawieniem zegara taktującego. Zmiany dokonywane są według ustalonychprzez zegar odstępów czasowych, podobnie jak w sekwencerach krokowych.
Znakomitym udogodnieniem jest możliwość programowania i zapisywania w pamięci własnych paternów
arpeggiatora, oprócz 64 gotowych paternów fabrycznych [w różnych konfiguracjach].
Tryb Multi oraz Multi/single
Wzbogaconyo nowe możliwości 16-kanałowy tryb Multi pozwala na zapisywaniewłasnych przetworzonych brzmień bez ingerencji i przestawianiaparametrów wyjściowych brzmień z sekcji single [lub użytych w innychMulti]. Nie odwołuje się wyłącznie do brzmień z sekcji single [jakwiększość innych syntezatorów]. Dzięki temu można tworzyć własne układyi połączenia barw w sekcjach na klawiaturze, użyteczne na koncertach,jak i w studio. Oczywiście klasyczny tryb Multi do pracy z sekwencerempozwala również na użycie barw z sekcji banków single.
Podsumowując,cała moc obliczeniowa 16 torów brzmieniowych jest do dyspozycji wsekcji Multi, włączając niezależne efekty delay oraz reverb na każdą z16 barw. W efekcie, tryb single VIRUS TI jest jak gdyby powielony16-krotnie!
Dużo więcej brzmień do dyspozycji
Rozszerzono znacznie pamięć urządzenia do 521 brzmień w sekcji RAM oraz 2048 brzmień w sekcji ROM[zapisywalne]. Dodatkowo 16 miejsc na własne podręczne programy Multi[np. do zastosowań na żywo]. Standardowa sekcja multi opisana powyżej.
Virus jak zwykle oferuje rozbudowany tor syntezy:
- 3 generatory LFO, oferujące wybór 68 rodzajów kształtowania fali
- 2 bardzo szybkie obwiednie ADSTR
- 2bloki filtrów najwyższej jakości; oprócz klasycznych HighPass, LowPass,BandPass i Bandreject, syntezator posiada kaskadowy filtr, wzorowany nalegendarnym filtrze Mini Moog'a, z nachyleniem 6-24 dB oraz funkcją samooscylacji
- rozbudowany procesor efektów pozwala na użycie do 129 efektów jednocześniez długiej listy presetów jak np.delay, chorus, phaser, ring modulator,3-pasmowy Equalizer, distortion, Analog Boost - "dopalacz" basu i wieleinnych.
Dużywyświetlacz [128x32 pikseli] z białym podświetlaniem pokazuje 4 rzędyteksu i grafiki. Parametry edytujemy przy pomocy 3 potencjometrów [wwiększości przypadków podręczne funkcje są od razu dostępne do edycji].
Kilka nowych przycisków:
- SHIFT - przejście do dodatkowych funkcji dostępnych pod danym potencjometrem
- EXIT - wyjście z edycji do części głównej
- przełącznik dostępu do 6 sekcji Matrycy modulacyjnej
Wersjez klawiaturą oferują podświetlone logo Access, umieszczone na tylniejczęści obudowy Virusa, błyskające w tempie, dając świetny efekt dlapubliczności lub "metronom" dla innych muzyków na scenie.
PrzyciskTap Tempo [do nabicia tempa] jest bardzo przydatny dla muzykówużywających VIRUSa na żywo. Dzięki technologii Access SyncXtreme,instrument będzie w time'ie z perkusistą lub dj'em.
Podsumowując.
Standard,który wprowadziła niemiecka firma ACCESS, wyprzedza konkurencję okolejny etap, plasując VIRUSA TI na 1 miejscu na rynku wirtualnych syntezatorówanalogowych.Dane Techniczne ACCESS VIRUS TI Keyboard:
- klawiatura 5 oktaw [61 klawiszy], dynamiczna, aftertouch
- klawiatura półważona, naprawdę bardzo dobrej jakości
- 2 wejścia na pedały do kontroli
- 6 symetrycznych wyjść audio o poziomie +4dB
- praca instrumentu w systemie Surround
- soft Limiting na każdym wyjściu audio
- przetworniki studyjne D/A 24-bity/192kHz
- 2 wejścia audio z przetwornikami 24-bity [4 różne czułości wejścia]
- wejście/wyjście cyfrowe w formacie S/PDIF [galwaniczne]
- transmisja USB dla danych, sygnału audio oraz MIDI
- kompatybilność z USB 2.0, USB oraz Hi-Speed USB [12Mbit]
- wyście słuchawkowe
- system podwójnego DSP [high-speed local buss]
- polifonia 80 głosów stereo przy średnim użyciu [zależy od tego, który z oscylatorów lub filtrów został wybrany]
- oprogramowanie do kontroli [VirusControl plug-in] w formacie VST [PC] oraz AudioUnit [Mac]
- technologie sample-accuration timing [dokładne próbkowanie] oraz delay- compensation [wyrównanie latencji - opóźnienia]
- generator WaveTable
- możliwość użycia do 1800 stereo oscylatorów
- możliwośćużycia do 129 efektów jednocześnie [m.in. reverb, delay, chorus,phaser, ring-modulator, distortion, Analog Boost i inne]
- brzmienia: 1024 programów RAM, 3382 programów ROM [zapisywalne]
- 3 generatory LFO [68 rodzajów fali]
- 2 super szybkie obwiednie ADSTR
- niezależny delay i reverb dla każdej z 16 części multi
- 2 bloki filtrów [HP, LP, BP, BS] oraz filtr wzorowany na konstrukcji MiniMoog'a
- przycisk Tap Tempo do ręcznego "nabicia" tempa
- programowalny arpeggiator dla każdej barwy + 64 gotowe paterny fabryczne [w różnych konfiguracjach]
- mahoniowe boczki obudowy syntezatora
- zasilanie: 100-240V AC [50Hz - 60Hz]
- wymiary: wysokość 11.5 cm, szerokość 99.5 cm, głębokość 37 cm
- waga: 13.8 kg
POLSKA GWARANCJA DYSTRYBUTORA: 12 miesięcyTest Estrada i Studio:
http://www.audiostacja.pl/images/pdfy/Access_Virus_TI_EiS_2006.06.pdfTest Muzyk:
http://www.audiostacja.pl/images/pdfy/Access_Virus_TI_Muzyk_2006.06.pdf