Firma ACCESS, jak zwykle zadbała o znakomitą jakość i dynamikę wyjść audio Virusa TI2. Instrument oferuje 6 w pełni symetrycznych wyjść audio [+4 dB] z przetwornikami o studyjnej jakości 24-bity/192 kHz. Istotnym aspektem jest fakt, że wyjścia są kompatybilne z systemem dookólnym [Surround]. Dodatkowo wejście i wyjście cyfrowe w formacie S/PDIF oraz MIDI In/Out decydują, że Virus może być znakomitym centrum kontroli komputerowego studia, jak i zestawu na scenie wraz z laptopem.
Panel instrumentu oferuje 33 potencjometry do sterowanie dowolnymi parametrami, których ustawienia z poziomu sprzętu są wysyłane jako komunikaty MIDI. Virus TI, jako kontroler ma pamięć 32 różnych map ustawień definiowanych przez użytkownika. Potencjometry sterują parametrami dowolnego zewnętrznego urządzenia, bądź instrumentu software'owego. Jest to bardzo przydatna funkcja w zastosowaniach studyjnych.KlawiaturaInstrument posiada klawiaturę półważoną z dynamiką oraz funkcją aftertouch. Access używa naprawdę znakomitej jakości klawiatury.A brzmienia? Fenomenalne. Access dołożył wiele nowych rozwiązań do najczęściej nagradzanego na świecie syntezatora wirtualnego!Nowy TI ma wbudowany system podwójnego DSP z polifonią zwiększoną do, aż 80 głosów [ponad dwukrotnie więcej w porównaniu z poprzednimi modelami], co stawia Virusy na czele wirtualnych analogów pod względem mocy brzmieniowej.Dodane 2 nowe typy oscylatorów wzbogacają, uznaną za klasę samą w sobie, paletę barw instrumentu. Nowy model generatora Wavetable [znany z syntezatorów Waldorf] jest unikalnym algorytmem, umożliwiającym kreatywne łączenie fal, tworząc niesamowicie "żywiołowe i pływające" brzmienia. Lub przełączanie pomiędzy falami, powodując bardzo popularne ostatnio efekty brzmieniowe lo-fi.Drugi z oscylatorów to HyperSaw, pracujący na 9 równoległych generatorach typu sawtooth [plus 9 opcjonalnych suboscylatorów]. Pozwala on na kreowanie "grubych" klasycznych brzmień, znanych ze starych analogów. Zaskakujący jest fakt, że rozbudowany HyperSaw nie potrzebuje dodatkowej mocy obliczeniowej.
Co więcej, nie redukuje polifonii! Z 9 głównymi oscylatorami oraz 9 suboscylatorami na głos, ACCESS VIRUSA TI2 może wygenerować w sumie do 1800 oscylatorów w czasie rzeczywistym.
Do tego znakomite filtry, włączając rozbudowaną emulację MiniMoog, pulsujące przebiegi WaveTable, czy potężnie brzmiące oscylatory HyperSaw gwarantują, że nowy VIRUS nigdy nie brzmiał lepiej!
Poza tym ilość nagród i lista użytkowników na całym świecie jest naprawdę imponująca, świadcząc o randze instrumentu i jakości brzmień, które już dziś stały się "klasykami" w nowoczesnej muzyce rozrywkowej.
Matryca modulacyjna została rozbudowana do 6 źródeł modulujących, każde z nich steruje 3 parametrami do modulacji [w sumie 18 połączeń modulacyjnych], dając niespotykaną swobodę programowania brzmień i kontroli w czasie rzeczywistym.
Nowa technologia Knob Quantize Mode pozwala na uzyskanie poszarpanych i rytmicznych ruchów zmian parametrów brzmienia. Zmiany parametrów [granych w czasie rzeczywistym lub z pozycji sekwencera] są zsynchronizowane z wybranym wcześniej ustawieniem zegara taktującego. Zmiany dokonywane są według ustalonych przez zegar odstępów czasowych, podobnie jak w sekwencerach krokowych.
Znakomitym udogodnieniem jest możliwość programowania i zapisywania w pamięci własnych paternów arpeggiatora, oprócz 64 gotowych paternów fabrycznych [w różnych konfiguracjach].
Tryb Multi oraz Multi/single
Wzbogacony o nowe możliwości 16-kanałowy tryb Multi pozwala na zapisywanie własnych przetworzonych brzmień bez ingerencji i przestawiania parametrów wyjściowych brzmień z sekcji single [lub użytych w innych Multi]. Nie odwołuje się wyłącznie do brzmień z sekcji single [jak większość innych syntezatorów]. Dzięki temu można tworzyć własne układy i połączenia barw w sekcjach na klawiaturze, użyteczne na koncertach, jak i w studio. Oczywiście klasyczny tryb Multi do pracy z sekwencerem pozwala również na użycie barw z sekcji banków single.
Podsumowując, cała moc obliczeniowa 16 torów brzmieniowych jest do dyspozycji w sekcji Multi, włączając niezależne efekty delay oraz reverb na każdą z 16 barw. W efekcie, tryb single VIRUS TI2 jest jak gdyby powielony 16-krotnie!
Dużo więcej brzmień do dyspozycji
Rozszerzono znacznie pamięć urządzenia do 521 brzmień w sekcji RAM oraz 2048 brzmień w sekcji ROM [zapisywalne]. Dodatkowo 16 miejsc na własne podręczne programy Multi [np. do zastosowań na żywo]. Standardowa sekcja multi opisana powyżej.
TOR SYNTEZY:
- 3 generatory LFO, oferujące wybór 68 rodzajów kształtowania fali,
- 2 bardzo szybkie obwiednie ADSTR,
- 2 bloki filtrów najwyższej jakości; oprócz klasycznych HighPass, LowPass, BandPass i Bandreject, syntezator posiada kaskadowy filtr, wzorowany na legendarnym filtrze Mini Moog'a, z nachyleniem 6-24 dB oraz funkcją samooscylacji,
- rozbudowany procesor efektów pozwala na użycie do 129 efektów jednocześnie z długiej listy presetów jak np.delay, chorus, phaser, ring modulator, 3-pasmowy Equalizer, distortion, Analog Boost - "dopalacz" basu i wiele innych.
Duży wyświetlacz [128x32 pikseli] z białym podświetlaniem pokazuje 4 rzędy teksu i grafiki. Parametry edytujemy przy pomocy 3 potencjometrów [w większości przypadków podręczne funkcje są od razu dostępne do edycji].
NOWE PRZYCISKI:
- SHIFT - przejście do dodatkowych funkcji dostępnych pod danym potencjometrem,
- EXIT - wyjście z edycji do części głównej,
- przełącznik dostępu do 6 sekcji Matrycy modulacyjnej.
Wersje z klawiaturą oferują podświetlone logo Access, umieszczone na tylniej części obudowy Virusa, błyskające w tempie, dając świetny efekt dla publiczności lub "metronom" dla innych muzyków na scenie.
Przycisk Tap Tempo [do nabicia tempa] jest bardzo przydatny dla muzyków używających VIRUSa na żywo. Dzięki technologii Access SyncXtreme, instrument będzie w time'ie z perkusistą lub dj'em.
Podsumowując
Standard, który wprowadziła niemiecka firma ACCESS, wyprzedza konkurencję o kolejny etap, plasując VIRUSA TI2 na 1 miejscu na rynku wirtualnych syntezatorów analogowych.
Dane techniczne
- klawiatura 5 oktaw [61 klawiszy], dynamiczna, aftertouch,
- klawiatura półważona, naprawdę bardzo dobrej jakości,
- 2 wejścia na pedały do kontroli,
- 6 symetrycznych wyjść audio o poziomie +4dB,
- praca instrumentu w systemie Surround,
- soft Limiting na każdym wyjściu audio,
- przetworniki studyjne D/A 24-bity/192kHz,
- 2 wejścia audio z przetwornikami 24-bity [4 różne czułości wejścia],
- wejście/wyjście cyfrowe w formacie S/PDIF [galwaniczne],
- transmisja USB dla danych, sygnału audio oraz MIDI,
- kompatybilność z USB 2.0, USB oraz Hi-Speed USB [12Mbit],
- wyście słuchawkowe,
- system podwójnego DSP [high-speed local buss],
- polifonia 80 głosów stereo przy średnim użyciu [zależy od tego, który z oscylatorów lub filtrów został wybrany],
- oprogramowanie do kontroli [VirusControl plug-in] w formacie VST [PC] oraz AudioUnit [Mac],
- technologie sample-accuration timing [dokładne próbkowanie] oraz delay- compensation [wyrównanie latencji - opóźnienia],
- generator WaveTable,
- możliwość użycia do 1800 stereo oscylatorów,
- możliwość użycia do 129 efektów jednocześnie [m.in. reverb, delay, chorus, phaser, ring-modulator, distortion, Analog Boost i inne],
- brzmienia: 1024 programów RAM, 3382 programów ROM [zapisywalne],
- 3 generatory LFO [68 rodzajów fali],
- 2 super szybkie obwiednie ADSTR,
- niezależny delay i reverb dla każdej z 16 części multi,
- 2 bloki filtrów [HP, LP, BP, BS] oraz filtr wzorowany na konstrukcji MiniMoog'a,
- przycisk Tap Tempo do ręcznego "nabicia" tempa,
- programowalny arpeggiator dla każdej barwy + 64 gotowe paterny fabryczne [w różnych konfiguracjach],
- mahoniowe boczki obudowy syntezatora,
- zasilanie: 100-240V AC [50Hz - 60Hz],
- wymiary: wysokość 11.5 cm, szerokość 99.5 cm, głębokość 37 cm,
- waga: 13.8 kg.
TEN PRODUKT MOŻESZ KUPIĆ NA RATY!
RATY PRZEZ INTERNET BEZ WYCHODZENIA Z DOMU!
JEŚLI CHCESZ UZYSKAĆ SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE ODNOŚNIE ZAKUPU RATALNEGO, NAPISZ DO NAS LUB ZADZWOŃ :)