Virus TI Polar to 25% to biała wersja Virusa Ti2 z 37 klawiszową klawiaturą, masa nowych efektów, lżejsza waga dzięki kompletnemu i spektakularnemu przeprojektowaniu obudowy. Za sprawą technologii Total Integration, służącej do bezpośredniego łączenia Virusa TI z sekwencerem można doświadczyć najlepszego połączenia świata hardware'u i software'u. Z nowymi efektami jak np. Tape Delay, Frequency Shifter czy całkowicie nowemu, brutalnemu Distortion możliwe jest samodzielne zastosowanie studyjnych trików i efektów na scenie.
Oscylatory
Trzy główne oscylatory i jeden sub oscylator na głos. Główny oscylator może obejmować różne typy przebiegów w tym klasycznych wirtualnych analogowych oscylatorów (saw, variable pulse, sine, triangle, 62 fale spektralne z kilku trybów FM) oraz hypersaw (wielowarstwowy piłokształtny oscylator składający się z maks. 9 oscylatorów, 9 sub oscylatorów i ich synchronizacji). Setki multi-indeksowych przebiegów Wavetable z funkcją zmiennej rozdzielczości i opcjonalną modulacją szerokości impulsu. Oscylatory Graintable do zastosowania syntezy granularnej, dające niezależną kontrolę wysokości i formantu w celu zniekształcenia fali nie do poznania. Formanty oscylatorów brzmią niczym sygnał biegnący poprzez masywne, modulowane banki filtrów z setkami pasm rezonansowych dopasowywanych poprzez indeksowanie syntezy formatowej.
Filtry
Dwa całkowicie niezależne filtry (lowpass, highpass, bandpass, bandstop) z opcjonalnym modułem saturacji zlokalizowane w dwóch blokach filtrów. Modułem nasycenia można dodać jeden z kilku rodzajów przesterów i lo-fi lub dodatkowych obcięć dolno/górno-zaporowego filtra. Dodatkową opcję stanowi kaskadowy filtr self-resonating Moog™ (z jednym do czterech biegunów) posiadający symulację przesterowanych obwodów.
Modulacja
Dwu-wymiarowa matryca modulacyjna z sześcioma slotami (1 źródło modulacji i 3 punkty przeznaczenia każdy). Każdy wykonywany parametr może być modulowany w czasie rzeczywistym. Trzy LFO z dodatkowymi miejscami przyporządkowania oraz jednym slotem definiowanym przez użytkownika. Dwie mega szybkie wielostopniowe obwiednie (ADSTR) - LFO mogą użyte jako generatory krzywizny.
Efekty
Sekcja FX posiada niezależnie delay i reverb na warstwę (nawet w trybie multi), oraz wiele algorytmów distortion / lo-fi, phaser, chorus / flanger, character control, ring modulator/shifter, EQ oraz globalny vocoder. Nie ma różnicy między trybem single i multi - warstwy zabrzmią dokładnie tak samo.
Arpeggiator
Każda warstwa (patch) zawiera własny arpeggiator z 32 programowalnymi krokami (długość i parametr velocity może być ustawiony na każdy krok) wraz z globalną kontrolą dla czasu swing / shuffle i jedną dla długości nut. Do tego każdy parametr w tym pattern sam w sobie, przyporządkowanie oktaw i wiele innych mogą być kontrolowane przy użyciu matrycy modulacyjnej.
Syntezator z klawiaturą synth-action, 37 klawiszy, ekskluzywne białe wykończenie z elementami z aluminium i drewna, polifonia do 110-głosów, 32 potencjometry, 43 przyciski, 73 diody LED, brzmienia 1024 RAM oraz 3328 ROM, rozbudowana synteza, FM, Wavetable, 6 symetrycznych wyjść 24-bity/192kHz, S/PDIF, interfejs audio/MIDI USB, syntezator połączony z komputerem staje się plug-inem VST/Audio Unit.