- Poznaj strukturę i sposób działania bazy danych w programie MS Access
- Naucz się tworzyć, modyfikować i łączyć tabele oraz wypełniać je danymi
- Dowiedz się, jak korzystać z kwerend, formularzy, raportów oraz makr
Przechowywanie danych i zarządzanie nimi to jedno z podstawowych zadań, do których wykorzystywane są komputery. Nic dziwnego - z wielkimi zbiorami informacji radzą sobie o wiele lepiej niż najsprawniejszy ludzki umysł, umożliwiając bardzo szybkie przeszukiwanie, sortowanie i filtrowanie danych. Wymagają one jednak odpowiedniego zarządzania i właśnie temu celowi służą systemy zarządzania bazami danych, takie jak Microsoft Access. Dzięki prostemu interfejsowi użytkownika, sporym możliwościom i integracji z pozostałymi aplikacjami wchodzącymi w skład pakietu Microsoft Office program ten stał się jednym z popularniejszych tego typu rozwiązań na świecie, a kolejne wersje MS Access wnoszą wiele nowych narzędzi i możliwości, ugruntowując jego pozycję wśród odbiorców.
Access 2013 PL. Kurs to podręcznik, który ułatwi Ci rozpoczęcie pracy z programem. Dzięki tej książce i zamieszczonym w niej ćwiczeniom nauczysz się zbierać, porządkować, analizować i udostępniać dane w internecie za pomocą systemu bazy danych firmy Microsoft i oferowanych przez niego narzędzi. Poznasz metodologię projektowania i implementacji bazy, ucząc się tworzenia tabel, łączenia ich i wypełniania danymi, a także sposoby wydobywania i modyfikowania informacji z bazy za pomocą kwerend, formularzy i raportów. Ponadto dowiesz się, jak zautomatyzować często wykonywane operacje przy użyciu makr, i odkryjesz tajniki pracy administratora bazy danych. Nauczysz się również, jak udostępniać bazę w sieci, korzystając z możliwości najnowszej wersji programu Access. Nie czekaj dłużej, pora zacząć pracę!
- Podstawowe informacje o bazach danych i programie Access
- Projektowanie i tworzenie tabel bazy danych
- Modyfikowanie struktury obiektów bazy danych
- Definiowanie relacji pomiędzy tabelami bazy
- Automatyzacja pracy z danymi za pomocą kwerend
- Ułatwianie dostępu do danych przy użyciu formularzy
- Prezentacja danych z zastosowaniem raportów
- Automatyzacja powtarzanych operacji za pomocą makr
- Zarządzanie bazą danych programu Access
- Udostępnianie baz za pośrednictwem sieci.