Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ABC pedagoga specjalnego -Aleksandra Tomkiewicz-B

28-02-2012, 14:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 37.80 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713039
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 8   
Koniec: 30-01-2012 09:45:41

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2007
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Email: [zasłonięte]@arik.pl
kom: 0510 [zasłonięte] 753










Stron: 168
Format: B5
Rok wydania: dodruk 2007
Oprawa: Twarda
ABC pedagoga specjalnego -  Poradnik dla nauczyciela ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi dla studentów kierunków pedagogicznych oraz osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym

Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska, Alicja Krztoń

  Książka ma na celu przybliżenie idei integracji oraz miejsca dziecka niepełnosprawnego w świecie. Autorki skupiają uwagę przede wszystkim na pracy pedagoga specjalnego, która wymaga olbrzymiego zaangażowania i poświęcenia.

            Obok przedstawienia charakterystyki upośledzenia umysłowego z najczęściej spotykanymi przyczynami trudności w uczeniu się książka porusza tematykę edukacji dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej (nie zapominając o założeniach prawnych). Czytelnik zapoznaje się z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. m.in. kwestią doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianiem uczniów niepełnosprawnych czy też rolą pracy w grupach, a także poznaje cele i zadania rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji oraz wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo na tego typu zajęciach. Przejrzystość programu i podział na etapy rozwoju określonych umiejętności stanowi cenne źródło pomocy dydaktycznej dla pedagogów i innych osób zainteresowanych prowadzeniem terapii indywidualnej z dzieckiem niepełnosprawnym.

            Praca zawiera przykładowe opracowania: dokumentów, standardów wymagań, rozkładów materiału dla uczniów, konspektów oraz przykładowych ocen opisowych, które w mniejszym, bądź większym stopniu towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Książka stanowi skarbnicę informacji dla pedagogów prowadzących bądź zaczynających prowadzić zajęcia w klasach integracyjnych.



SPIS TREŚCI:

 

Wstęp

Część pierwsza

Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej

    Charakterystyka upośledzenia umysłowego

    Najczęstsze przyczyny trudności w uczeniu się

    1. Zaburzenia rozwoju ruchowego

    2. Zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych

    3. Zaburzenia spostrzeżeń słuchowych

    4. Zaburzenia rozwoju mowy

    Edukacja dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej

    Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji

    Kilka rad dla nauczyciela, jak należy postępować z uczniem specjalnej troski

    Podsumowanie

    Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej

 

Część druga

    Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka

    upośledzonego umysłowo w szkole masowej

    Rewalidacja indywidualna - cele i zadania

    Ramowy program rewalidacji indywidualnej

    Wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo podczas zajęć rewalidacji indywidualnej

 

Część trzecia

Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie

z ramowym programem rewalidacji

      Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji

 

Część czwarta

Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej

 

Część piąta

Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego

 

Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego

Przykładowe opracowanie dokumentacji przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego Beaty C.

   Informacje o uczniu

   Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

   Zebrane informacje o uczniu (wywiad środowiskowy, informacje lekarskie, opinie o uczniu, inne)

   Z wywiadu lekarskiego

   Semestralna ocena opisowa ucznia

   Diagnoza pedagogiczna określająca mocne i słabe strony ucznia . oraz rodzaj wsparcia,

   jakie dziecko otrzyma

   Program edukacyjny

   Program terapeutyczny

   Oświadczenie rodzica (prawnego opiekuna)

Karta obserwacji ucznia klasy I

Przykładowe opracowanie standardów wymagań dla ucznia klas I i IV

   Standardy wymagań dla ucznia klasy I

   Standardy wymagań dla ucznia klasy IV

Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klas I i IV

   Schemat tabeli. Dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy dla uczniów klasy I

   Przykładowy dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy I

   Schemat tabeli. Plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy IV

   Tygodniowy rozkład materiału dla uczniów klasy IV z j. polskiego, matematyki i przyrody

Schemat konspektu

Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I-III

   Konspekt do lekcji - klasa I

   Konspekt do lekcji - klasa II

   Konspekt do lekcji - klasa III

Przykładowe oceny opisowe

 

Bibliografia




ABC pedagoga specjalnego -Aleksandra Tomkiewicz-B

otoPanel