ABC HANDLU DETALICZNEGO. Poradnik dla sprzedawców i właścicieli sklepów, autor: Hans G. Tonndorf, przekład Beata Żeleziak-Rebmann, Dariusz Kałuża, wydawca: PSB, Kraków 1997, seria Biblioteka Menedżera, stron 272, wymiary 134 x 200. UWAGA – miejscowe przetarcia i zarysowania na okładce, lekko zagięte narożniki okładki, niewielkie zabrudzenia krawędzi bloku.
Książka traktuje o rzeczach najważniejszych, o tym, co handlowiec detalista musi dziś wiedzieć i co musi robić. Zostały w niej przedstawione wyzwania, problemy i możliwości rozwoju istniejące na dzisiejszym i przyszłym rynku. Dokładnie też omówiono instrumenty i środki, które w różnych obszarach ma do dyspozycji handlowiec: asortyment, strategia cenowa, serwis, reklama czyli te, które pomogą mu uczynić jego firmę atrakcyjniejszą oraz podnieść i poprawić wydajność, konkurencyjność i efektywność.
SPIS TREŚCI: Handel detaliczny i jego środowisko - Przełom w nawykach nabywczych i doborze dóbr konsumpcyjnych - Nowe drogi handlu - Fundamenty przedsiębiorstwa - Cele na przyszłość - Komu chcemy sprzedawać - Asortyment warunkiem sukcesu - Ty i Twoi dostawcy - Dynamiczna strategia cenowa - Serwis jako instrument tworzenia oblicza firmy – Personel - Otoczenie jako przeżycie - Pozyskać i utrzymać klientów - Reklama z duchem czasu – Narzędzia, które pomagają postępować po gospodarsku - Możliwości racjonalizacji w magazynie - Współpraca w handlu.