Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

A THEORY OF CLOUD: TOWARD A HISTORY OF PAINTING

27-07-2014, 1:41
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 205.80 zł     
Użytkownik bookstreet
numer aukcji: 4371799966
Miejscowość Kalisz
Zostało sztuk: 10    Wyświetleń: 4   
Koniec: 27-07-2014 01:47:17

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

978<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>41901, 978<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>47344, 978<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>65861, 978<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>10594, 978<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>90859, 978-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>41901, 978-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>47344, 978-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>65861, 978-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>10594, 978-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>90859

 
 
 
 
TEL: 607-[zasłonięte]-671
GG: [zasłonięte]16851
EMAIL: [zasłonięte]@bookstreet.pl

 

Kupując kilka książek za wysyłkę płacisz tylko raz! 

Do realizacji zamówienia przystępujemy po otrzymaniu zapłaty za towar lub wybraniu opcji przesyłki za pobraniem. Książki wysyłamy w ciągu 5-7 dni roboczych, nie ma możliwości szybszej realizacji.
Wystawiamy faktury VAT.

 

Paczkomaty InPost

 
 

A Theory of Cloud: Toward a History of Painting (Cultural Memory in the Present)

A THEORY OF CLOUD: TOWARD A HISTORY OF PAINTING

 

 

PRODUCT DETAILS:
Author: Hubert Damisch, Janet Lloyd
Language: English
Publisher: Stanford University Press
Publication Date: 31 Aug 2002
Dimensions: 15.4 x 2 x 22.7 cm
Format: Paperback
Pages: 354
Condition: NEW
Product_ID: ADA47C4402

 

 

This is the first in a series of books in which one of the most influential of contemporary art theorists revised from within the conceptions underlying the history of art. The author's basic idea is that the rigor of linear perspective cannot encompass all of visual experience and that it could be said to generate an oppositional factor with which it interacts dialectically: the cloud. On a literal level, this could be represented by the absence of the sky, as in Brunelleschi's legendary first experiments with panels using perspective. Or it could be the vaporous swathes that Correggio uses to mediate between the viewer on earth and the heavenly prospect in his frescoed domes at Parma. Insofar as the cloud is a semiotic operator, interacting with the linear order of perspective, it also becomes a dynamic agent facilitating the creation of new types of pictorial space. (Damisch puts the signifer cloud between slashes to indicate that he deals with clouds as signs instead of realistic elements.) This way of looking at the history of painting is especially fruitful for the Renaissance and Baroque periods, but it is also valuable for looking at such junctures as the nineteenth century. For example, Damisch invokes Ruskin and Turner, who carry out both in theory and in practice a revision of the conditions of appearances of the cloud as a landscape feature. Even for the twentieth century, he has illuminating things to say about how his reading of cloud applies to the painters Leger and Batthus. In short, Damisch achieves a brilliant and systematic demonstration of a concept of semiotic interaction that touches some of the most crucial features of the Western art tradition.

 

 

 

Książki wysyłamy w ciągu 5-7 dni roboczych.

 

 

 THE ARCADES PROJECT W Benjamin

 A PLACE IN THE COUNTRY W. Sebald

 PAINTING AS MODEL (OCTOBER BOOKS) Yve-alain Bois

 WHAT DO PICTURES WANT? W Mitchell

 THE EVERYDAY Stephen Johnstone

 SPINOZA: PRACTICAL PHILOSOPHY Gilles Deleuze