|
k00155
|
|
|
Witam na mojej aukcji.
Przed przystąpieniem do licytacji proszę zapoznać się z jej zasadami na stronie O mnie
Przedmiotem aukcji są używane książki:
Tytuł: |
Zestaw książek z literaturą klasyczną i poezją (lektury) |
Autorzy: |
różni. |
Wydawnictwo: |
różne () |
Wydanie: |
różnie (1987) |
Nakład: |
różny |
Ilość stron: |
2338 |
Waga: |
2270 g |
Stan książki: |
średni |
Format: |
13,0 x 20,5 cm |
Okładka: |
miękka |
Stan okładki: |
generalnie dobry i średni, szczegóły w opisie poszczególnych książek i na zdjęciach. |
Stan kartek: |
w części książek pożółkłe, w innych czyste i białe, szczegóły w opisie poszczególnych książek i na zdjęciach. |
W skład zestawu wchodzą następujące książki:
1. Jan Kochanowski: Treny
Wydawnictwo: Krajowa Agencja Wydawnicza w Lublinie, wydanie I, Lublin 1985. Nakład: 30350 szt., wymiary: 23,0 x 32,5 cm, 40 stron.
Stan średni, okładka miękka, posiada wyraźne ślady zagnieceń i zagięć, widoczne na zdjęciach, kartki czyste, białe, ze śladami zagięć na rogach i w górnej części kartek. Treść "Trenów" wydrukowana ozdobną czcionką, wydanie posiada dodatkowo ilustracje o motywach nostalgicznych.
Komplet trenów naszego słynnego poety, napisanych po śmierci swojej córki Urszuli. Lektura szkolna.
2. Homer: Odyseja
Wydawnictwo: Czytelnik, wydanie V, 1965. Nakład: 50200 szt., wymiary: 13,0 x 20,0 cm, 392 strony. Książka wydana w serii "Biblioteka Powszechna".
Stan średni, okładka miękka, całkowicie oderwana od reszty książki, rozerwana na grzbiecie, pożółkła, z licznymi śladami przetarć i zagięć, kartki pożółkłe, przykurzone od strony zewnętrznych krawędzi, w całości, na pierwszej stronie podpis poprzedniej właścicielki.
"Homera musimy przyjąć i poznać w całej jego odrębności i pogodzić się z tym, że temu staremu wielkiemu poecie były obojętne nasze gusta i grymasy. Nie inaczej da się odczuć jego niezwykłość i nieustająca aktualność w wyrażaniu człowieka i spraw ludzkich niż w wiernym oddaniu jego zwrotów, metafor, obrazów. W przekładach wierszowanych wiele z tego przepadało, tak samo jak zacierało się wiele szczegółów w gestach, zachowaniu się, w uczuciach i myślach osób działających - cały ten gąszcz ludzkich odruchów, tak nam bliski, przerzedził się i skonwencjonalizował. Zdaje mi się, że właśnie dzięki tej pełni Homer, choć nie skandowany i nie podzwaniający rymami, będzie bardziej dostępny i zrozumiały. Można go będzie czytać jak powieść, którą jest w istocie."
Jan Parandowski
SPIS RZECZY
♦ HOMER
♦ Pieśń I: ATENA I TELEMACH
♦ Pieśń II: WIEC I WYJAZD TELEMACHA
♦ Pieśń III: U NESTORA
♦ Pieśń IV: U MENELAOSA
♦ Pieśń V: TRATWA ODYSSA
♦ Pieśń VI: NAUZYKAA
♦ Pieśń VII: U KRÓLA ALKINOOSA
♦ Pleśń VIII: ODYS U FEAKÓW
♦ Pieśń IX: KIKLOP
♦ Pieśń X: AJOLOS - LAJSTRYGONOWIE - KIRKE
♦ Pieśń XI: OFIARA DLA UMARŁYCH
♦ Pieśń XII: OD SYREN DO WYSPY SŁOŃCA
♦ Pieśń XIII: POWRÓT ODYSSA
♦ Pieśń XIV: U EUMAJOSA
♦ Pieśń XV: POWRÓT TELEMACHA
♦ Pieśń XVI: OJCIEC I SYN
♦ Pieśń XVII: MATKA I SYN
♦ Pieśń XVIII: IROS I ODYS
♦ Pieśń XIX: ODYS I PENELOPA
♦ Pieśń XX: WRÓŻBY I ZNAKI
♦ Pieśń XXI: ŁUK ODYSSA
♦ Pieśń XXII: ŚMIERĆ ZALOTNIKÓW
♦ Pieśń XXIII: MĄŻ I ŻONA
♦ Pieśń XXIV: PRZYMIERZE
♦ SŁOWNIK IMION, NAZW I RZECZY
♦ Dodatek - PRZEGLĄD TREŚCI "ILIADY"
3. Juliusz Słowacki: Lilla Weneda, Grób Agamemnona
Wydawnictwo: Zakład imienia Ossolińskich - Wydawnictwo, Wrocław 1954, wydanie I. Nakład: 30.176 szt., wymiary: 15,0 x 20,5 cm, 184 strony.
Stan średni, okładka miękka, dość zniszczona, częściowo oderwana na początku książki od reszty kartek, posiada ślady plam i zagięć, tylna kartka posiada rysunki wykonane ołówkiem, kartki czyste, lekko pożółkłe.
Klasyka literatury polskiej. Zawiera dwa utwory literackie naszego "romantyka":
♦ Lilla Weneda,
♦ Grób Agamemnona.
Na początku znajduje się wstęp autorstwa Eugeniusza Sawrymowicza.
4. Bolesław Prus: Placówka
Wydawnictwo: Zakład Narodowy im. Ossolińskich - Wydawnictwo, Wrocław 1987. Nakład: 300.000 szt., wymiary: 12,0 x 16,5 cm, 298 stron. Książka z serii Biblioteka Narodowa - Seria I, nr 251.
Stan dobry (-), okładka miękka, naddarta z przetarciami od strony grzbietu, pożółkła z widocznymi śladami zagięć i nielicznymi śladami plam, kartki lekko pożółkłe, przykurzone na grzbiecie z widocznymi śladami plam, lekko zagięte na rogach, papier kl. III.
Powieść o losach Józefa Ślimaka, chłopa znad rzeki Białki, który opiera się kolonizacji niemieckiej. Książka zawiera, oprócz samej powieści, wstęp autorstwa Tadeusza Żabskiego, który opisuje historię powstawania powieści powiązane z wydarzeniami w życiu Bolesława Prusa.
5. Stefan Żeromski: Puszcza jodłowa
Wydawnictwo: Dom Książki, Kielce 1989, wydanie I. Nakład: 60.000 szt., wymiary: 14,5 x 20,5 cm, 48 stron.
Stan bardzo dobry (-), okładka miękka, posiada nieznaczne ślady przybrudzeń i zagięć, jest lekko pożółkła w okolicy grzbietu, kartki czyste, lekko pożółkłe. W książce znajdują się fotografie oryginalnego rękopisu autora.
Wstęp
"W ostatnich latach życia Stefana Żeromskiego w jego twórczości odezwał się nowy, niezwykły ton. Powstało wówczas kilka utworów zupełnie innego rodzaju, utworów zaskakujących i tematyką, i osobliwym, "nieliterackim" charakterem i kształtem artystycznym.
Mowa tutaj nie o tekstach publicystycznych, choć Żeromski był wówczas bardzo czynny jako publicysta, lecz o utworach z pogranicza nowelistyki i autobiografii. O kilku ni to opowiadaniach, ni to wspomnieniach, osobistych i jakoś prywatnych, o utworach, w których pisarz zdawał relację z pewnych nieważnych, zwyczajnych zdarzeń ze swego życia, a komentując owe zdarzenia wyrażał opinie o sprawach szczególnie go wówczas nurtujących.
Jeśli w wystąpieniach publicystycznych (tak jak wcześniej w powieściach, nowelach i dramatach) z reguły podejmował ważne, aktualne, gorące problemy życia narodowego i społecznego, to w charakteryzowanym tutaj nurcie utworów "prywatnych" zwracał się ku kwestiom bardziej uniwersalnym i ostatecznym; mówił o sensie życia i o naturze człowieka, o fenomenie istnienia i o tym, co w nim najpiękniejsze i najcenniejsze. Jakby odrzucając obowiązujące w beletrystyce konwencje i reguły gry z czytelnikiem, zwierzając się i gawędząc, ujawniając siebie (narracja w pierwszej osobie) - opowiadał o swoich uczuciach i przemyśleniach. Tak, jak gdyby zdawał sobie sprawę, że przybliża się już do kresu, i pragnął pozostawić tym, co zostaną, testamentowe przesłanie, przekazać im swoje doświadczenia, nauki i wnioski wyprowadzone z całego życia. (...)
Puszcza jodłowa ma podobny charakter, jest jednak od tamtych utworów znacznie bogatsza.
Jest to tekst, który wymyka się wszelkim próbom klasyfikowania, który nie mieści się w żadnym z tradycyjnych gatunków literackich. Jest bowiem Puszcza jodłowa jednocześnie utworem wspomnieniowym, przywołaniem czasów szczęśliwego dzieciństwa autora w Górach Świętokrzyskich, jest esejem historycznym poświęconym tymże górom, jest pełnym zachwytu i pokory hymnem na cześć potęgi przyrody, jest testamentowym przesłaniem steranego życiem człowieka, który następcom przekazuje najistotniejsze prawdy i sekrety.
Tym, co spaja i scala te tak różne sprawy, tak różne płaszczyzny tematyczne, jest bardzo osobisty charakter utworu, bardzo osobisty stosunek do opisywanych miejsc i opowiadanych zdarzeń."
6. Konstanty Ildefons Gałczyński: Serwus, Madonna. Wiersze i poematy
Wydawnictwo: Czytelnik, Warszawa 1987, wydanie II. Nakład: 150.320 szt., wymiary: 13,0 x 19,5 cm, 352 strony.
Stan dobry, okładka miękka, posiada nieznaczne plamy i ślady zagięć, grzbiet nieco wyblakły, kartki czyste, białe. Książka rozklejona między stronami 152 i 153.
Zbiór wierszy i poematów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego zawiera kilkadziesiąt utworów wybranych do tego wydawnictwa przec córkę poety - Kirę Gałczyńską.
Spis utworów
♦ Serwus, madonna
WIERSZE
♦ Koncert
♦ Wóz
♦ Pinokio
♦ Szekspir i chryzantemy
♦ Na dziwny a niespodziewany odjazd poety Konstantego
♦ Zaręczyny Johna Keatsa
♦ Ulica szarlatanów
♦ Komuniści z Rotondy
♦ Kołysanka o kołysce
♦ Portret panny Noel
♦ Raj
♦ Küferlin
♦ Koncert fortepianowy
♦ Ulica Towarowa
♦ Podróż do Arabii Szczęśliwej
♦ Evviva la poesia
♦ Na śmierć motyla przejechanego przez ciężarowy samochód
♦ Prośba o wyspy szczęśliwe
♦ Narodziny dzieciątka
♦ Lilie albo kwiatki prohibicyjne
♦ La danse des Polonais
♦ Cyrulik jesienny
♦ Noc listopadowa
♦ Pieśń cherubińska
♦ Ballada ślubna I
♦ Siedem wiosen
♦ Bal u Salomona
♦ Modlitwa do Anioła Stróża
♦ Inge Bartsch
♦ Szczęście w Wilnie
♦ Modlitwa polskiego poety
♦ Melodia
♦ O mej poezji
♦ List znad rzeki Limpopo
♦ O naszym gospodarstwie
♦ Piosenka
♦ Miła moja
♦ Ofiara świerzopa
♦ Na pewnego Polaka
♦ Pięć donosów
♦ Rosja
♦ Buty szewca Szymona
♦ Mały Apollo
♦ Kryzys w branży szarlatanów
♦ Instrumentami potrząsać
♦ Romans
♦ Do Edwarda Szymańskiego
♦ 14 Grüssen aus Polen
♦ Piosenki naczelnika wydziału grobownictwa
♦ Wciąż uciekamy
♦ Wizyta
♦ Skumbrie w tomacie
♦ Zima z wypisów szkolnych
♦ Polowanie z sokołami
♦ Strasna zaba
♦ Bal zakochanych
♦ Impresario i poeta
♦ Opis domu poety
♦ Oto widzisz, znowu idzie jesień
♦ Aniriskie noce
♦ A la russe
♦ Xenie noworoczne
♦ Już kocham cię tyle lat
♦ Zaproszenie do płaczu
♦ Moja gwiazdka
♦ Listopad, czyli Novembris
♦ Ej, po szerokiej drodze
♦ Modlitwa za pomyślny wybór papieża
♦ Rząd a społeczeństwo
♦ Jak się te lata mylą
♦ Nieporozumienia
♦ Noctes Aninenses
♦ Długom błądził i szukał
♦ Pieśń o żołnierzach z Westerplatte
♦ Sen żołnierza
♦ List jeńca
♦ Srebrna akacja
♦ Dzika Róża
♦ Pieśń o fladze
♦ [Dopiero gdy wzejdzie księżyc...]
♦ Matka Boska Stalagów
♦ Nocne notatki
♦ Na dłonie Krystyny księżniczki Mediolanu
♦ [Pokochałem ciebie...]
♦ Gwiazdy
♦ Ulica Sarg
♦ Notatki z nieudanych rekolekcji paryskich
♦ Urojona kantyna
♦ Powrót do Eurydyki
♦ Okulary Staszka
♦ Romans
♦ "Liryka, liryka, tkliwa dynamika"
♦ [Pomóż...]
♦ Dlaczego ogórek nie śpiewa
♦ Niedziela w Brukseli
♦ Zaczarowana dorożka
♦ Kolczyki Izoldy
♦ Czterdziesty szósty Kraków
♦ Dwie gitary
♦ Tylko nieboszczyk
♦ Pomnik studenta
♦ Małe kina
♦ Śmierć inteligenta (fragment)
♦ Pożegnanie z latarniami
♦ Karol Szymanowski
♦ Wjazd na wielorybie
♦ O wróbelku
♦ Pochwalone niech będą ptaki
♦ Przed zapaleniem choinki
♦ Grób Krasickiego
♦ Dziecko żydowskie
♦ Leopold Staff
♦ Wenus
♦ W sprawie zakonu o.o. regulantów
♦ Dziecko się rodzi
♦ Trąbki świątecznej poczty
♦ Lubię
♦ U Hałasa
♦ Satyra na bożą krówkę
♦ O sierpniu
♦ Polskie gwiazdy
♦ Śmierć Andersena
♦ Mariensztackie szaleństwo
♦ Wielkanoc Jana Sebastiana Bacha
♦ Kronika olsztyńska
♦ Spotkanie z matką
♦ Rozmowa liryczna
♦ Bajka o sześciu tłumaczkach
♦ Dyrektor i pomnik
♦ Bajka o słowikach
♦ Rozmowa z aktorem
♦ Poemat dla zdrajcy (fragment)
♦ Sanie
♦ Poeta i pomarańcze
♦ Księżyc
♦ W leśniczówce
♦ [Chmiel na rogach jelenich...]
♦ Ojczyzna
♦ Wierszyk o wronach
♦ Grób Beethovena
♦ Dzikie wino
♦ Ballada o trzęsących się portkach
♦ Pieśni
♦ Droga
♦ [To przecież nie da się...]
♦ [A ja tobie bajki opowiadam...]
♦ [Ale są jeszcze sprawy drobne...]
POEMATY
♦ Niobe
♦ Wit Stwosz
♦ [Nota o autorze]
7. Adam Mickiewicz: Pan Tadeusz czyli ostatni zajazd na Litwie.
Historia szlachecka z r. 1811 i 1812 we dwunastu księgach wierszem
Wydawnictwo: Czytelnik, Warszawa 1989. Nakład: 200.000 szt., wymiary: 13,0 x 19,5 cm, 400 stron.
Stan bardzo dobry (-), okładka miękka, z niewielkimi śladami przetarć, zagięć i przybrudzeń, grzbiet wyblakły, kartki czyste, białe, książka wygląda na nieczytaną.
Klasyka polskiej literatury autorstwa narodowego wieszcza - Adama Mickiewicza.
SPIS RZECZY
♦ Księga pierwsza. Gospodarstwo
♦ Księga druga. Zamek
♦ Księga trzecia. Umizgi
♦ Księga czwarta. Dyplomatyka i łowy
♦ Księga piąta. Kłótnia
♦ Księga szósta. Zaścianek
♦ Księga siódma. Rada
♦ Księga ósma. Zajazd
♦ Księga dziewiąta. Bitwa
♦ Księga dziesiąta. Emigracja. Jacek
♦ Księga jedenasta. Rok 1812
♦ Księga dwunasta. Kochajmy się!
♦ Objaśnienia
♦ [Epilog]
♦ Nota edytorska
8. Stanisław Wyspiański: Wyzwolenie, Noc listopadowa
Wydawnictwo: Literackie, Kraków 1987, wydanie I. Nakład: 120.350 szt., wymiary: 12,5 x 19,5 cm, 416 stron.
Stan dobry, okładka miękka, posiada nieznaczne ślady zabrudzeń, przetarć i zagięć, kartki czyste, białe, na kilku kartkach są widoczne nieznaczne ślady zagięć.
Książka zawiera dwa dramaty Stanisława Wyspiańskiego:
♦ Wyzwolenie. Dramat w trzech aktach (Rzecz napisana w roku 1902, dzieje się na scenie Teatru Krakowskiego
♦ Noc listopadowa. Sceny dramatyczne (Rzecz dzieje się w Warszawie 29-ego listopada roku 1830).
Lektury szkolne.
Spis treści
♦ Wyzwolenie
♦ Noc listopadowa
♦ Objaśnienia
♦ Nota o autorze
STANISŁAW WYSPIAŃSKI (1[zasłonięte]869-19)
"Jest przede wszystkim nowatorem i poetą teatru. W pierwszych utworach zaczyna od wagnerowskiej syntezy sztuk, ulega wpływom Maeterlincka, terminuje u Greków. W swoich arcydziełach osiąga to, co gdzie indziej i znacznie później nazwano «teatrem integralnym», a co on sam nazwał «teatrem ogromnym». W dążeniu do tego celu opracowuje szczegółowe uwagi reżyserskie, komponuje przestrzeń sceniczną, ruch i oświetlenie postaci, szkicuje kostiumy, makiety scen i figur («lalki»), w samym zaś dramacie odrzuca tradycyjną stabilność fabuły, logiczne uporządkowanie akcji, a wprowadza organizacje dramatu na kształt pozornie kapryśnej wizji poetyckiej. Kolejne awangardy teatralne naszego wieku powtórzyły wiele jego odkryć artystycznych. Jest zafascynowany problemem losu, bada dialektyczne sprzężenie losu jednostki z losem zbiorowości, próbuje ujęć metafizycznych i historycznych, szuka «wyzwolenia». Tworzy genialną satyrę na małość swoich współczesnych pt. Wesele, wysnutą ze swoich wrażeń na autentycznej zabawie weselnej inteligenckiego poety z chłopką, z inspiracji ludowych jasełek i własnej zaskakującej inwencji dramaturgicznej. Nawiązuje do wielkich poetów romantycznych polskich - przez opozycję. Odrzuca ich mesjanizm, który jakoby paraliżował siłę narodu nauką o zaświatach, zamiast ukazywać twardą rzeczywistość. Toczy walki myślowe o prawo narodu do życia, konfrontuje moralność chrześcijańską z «twardym żywota prawem». Ociera się tu niebezpiecznie o myśl nietzscheańską. Ale w ostatecznym wyniku wielkość człowieka jawi się mu jako moc hartująca się w zapasach z losem, a nie w łamaniu moralnego porządku świata. Jest zafascynowany nieustannie sztuką, kulturą. W jego utworach postacie zstępują z obrazów, bohaterowie biblijni i trojańscy ze starych gobelinów, ożywają posągi i grają swoje dramaty, bóstwa mitologiczne włączają się w dramaty powstańców polskich. Wieczność mitu, wieczność i magia sztuki konfrontowane są z czasem historii i sprawami dnia powszedniego. Jak trafnie wyraził poeta późniejszej generacji (Mieczysław Jastrun): «Buntuje się przeciw mitom i pozostaje ich więźniem... On, jeden z największych twórców Legendy polskiej»."
GRATIS!!!
Jako gratis dodaję:
St. Jodłowski, W. Taszycki: Słowniczek ortograficzny z zasadami pisowni dla uczniów szkoły podstawowej
Wydawnictwo: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1984, wydanie XXXIII. Nakład: 560.160 szt., wymiary: 13,5 x 20,0 cm, 208 stron.
Stan dobry (-), okładka miękka, posiada ślady zabrudzeń, przetarć i zagięć, kartki czyste, lekko pożółkłe.
Książka pomocnicza dla ucznia, zawiera słownik ortograficzny oraz zasady pisowni w języku polskim.
Główne działy książki:
Słowniczek ortograficzny
♦ Objaśnienia o układzie słowniczka
♦ Słowniczek
Przepisy gramatyczne i ortograficzne
♦ O wątpliwościach wymawianiowych, gramatycznych i ortograficznych
♦ Niektóre prawidła wymowy i trudniejsze formy gramatyczne
♦ Zasady pisowni |
Zdjęcia książki:
|
|