W obecnej sytuacji gospodarczej, charakteryzującej się silną konkurencją i ciągłymi zmianami
na rynku, strategie rozwoju firm w coraz większym stopniu muszą się opierać na prowadzeniu
innowacji produktowych oraz organizacyjnych.
To właśnie innowacje uważane są za jedno z głównych źródeł długoterminowej przewagi konkurencyjnej. Przedsiębiorstwa powinny również wdrażać wymagania międzynarodowych standardów organizacyjnych, takich jak systemy zarządzania jakością, środowiskiem, bezpieczeństwem i higieną pracy, a także systemy branżowe, których istotą jest ciągłe doskonalenie organizacji. A wszystko to po to, by jak najlepiej spełniać potrzeby i oczekiwania zarówno klientów, jak i pozostałych interesariuszy.
Ksiażka zawiera najbardziej aktualną wiedzę na temat roli, jaką pełnią systemy zarządzania jakością we wprowadzaniu innowacji produktowych i organizacyjnych przedsiebiorstw na rynku polskim, a także analizę podstawowych zagadnień związanych z tym obszarem, takich jak:
- definicje i klasyfikacje innowacji, modele procesów innowacyjnych
- rola innowacji w strategii przedsiebiorstw, ich źródła i interesariusze
- wymagania międzynarodowych standardów zarządzania jako przesłanka wprowadzania innowacji
- rodzaje innowacji, czynniki je inicjujące, spodziewane efekty oraz ich pomiar
- doskonalenie procesu zarządzania innowacjami.
Cenne uzupełnienie przedstawionych rozważań stanowią wnioski i rekomendacje sformułowane jako efekt badań, których wyniki zostały tu szczegółowo omówione, oraz liczne przykłady
i rozbudowane studia przypadków. Dzięki temu ksiażka jest ważną pozycją literaturową zarówno dla studentów, jak i profesjonalistów na co dzień zajmujących się zarządzaniem innowacyjnością oraz systemami zarządzania jakością, którzy stale poszukują wiedzy na ten temat.