idobreksiążki
księgarnia internetowa Bydgoszcz
0[zasłonięte]784-09-86 [zasłonięte]72197 idobreksiąż[zasłonięte]@wp.pl
Nr konta bankowego BPH 56 1[zasłonięte]060 00 0000 [zasłonięte] 3[zasłonięte]2605836
Wystawiam faktury VAT
|
6-LATEK POTRAFI Autor: ALEKSANDRA PLEC, MARZENNA SKOCZYLAS Data wydania: 2[zasłonięte]007-09 Rodzaj okładki: miękka Ilość stron: 188 Format: 20,5 x 29,5 cm
|
Jedną z podstawowych umiejętności jaką powinien opanować sześciolatek jest analiza i synteza wyrazów, poznanie 24 liter, 10 cyfr oraz dodawanie, odejmowanie i porównywanie liczb w zakresie 10. Najwięcej problemów stwarza dzieciom analiza i synteza wyrazów, czyli podział wyrazów na głoski i nauka czytania. Głoska to dźwięk, który mówimy, czyli wyraz "deszcz" ma 4 głoski (d, e, sz, cz), ale 6 liter (d, e, s, z, c, z), wyraz "ciasto" ma 5 głosek (ci, a, s, t, o) i 6 liter (c, i, a, s, t, o). Chciałybyśmy uczulić Rodziców, żeby przy nauce głoskowania wy-mawiali głoski krótko, na przykład: wyraz "motyle" - głoskujemy m-o-t-y-l-e, a nie my-o-ty-y-ly-e, wyraz "parasol" głoskujemy p-a-r-a-s-o-l, a nie pe-a-er-a-es-o-el. Naukę czytania (syntezy wyrazów) proponujemy metodą sylabową. Podczas wolnego wymawiania wyrazów w sposób naturalny wyodrębniamy sylaby, eliminujemy przy tym typowe błędy, polegające na powtarzaniu i prze-kręcaniu liter. Nasze wieloletnie doświadczenie wskazuje, że jest to najłatwiejsza dla dziecka metoda nauki czytania. Dla ułatwienia traktujemy wyrazy 3-literowe (jednosylabowe) jako sylabę otwartą plus spółgłoskę, na przykład ko+t, do+m. Mimo, że program klasy "0" nie zakłada nauki pisania, dzieci chętnie próbują swoich "pisarskich" umiejętności. Aby wyeliminować nieprawidłowe wzory pisarskie proponujemy dla chętnych dzieci naukę pisania po śladzie (kolor niebieski). Sporo miejsca w książce poświęciłyśmy treściom matematycznym. Wszystkie wymagania programowe dotyczące nauki liczenia w zakresie 10 zostały tu zawarte. Dzieci uczą się przeliczania, porównywania liczb, zaznaczania na osi liczbowej, dodawania i odejmowania oraz poznają proste figury geometryczne. Dla uatrakcyjnienia nauki wprowadziłyśmy treści przyrodnicze. Ćwiczenia w rysowaniu i pisaniu szlaczków po śladzie mają na celu kształtowanie sprawności grafomotorycznej ręki.
|
|