Prosty sposób na profesjonalizm
unikatowy, zwięzły i praktyczny poradnik dla wszystkich tych, którze zarządzają bez względu na to, czy są menedżerami w dużych lub mniejszych firmach, czy prowadzą swoje własne działalności gospodarcze. Ważne, że chcą i mają aspirację, by poznać wszystkie pięć kluczowych czynników sukcesu sztuki zarządzania. Chcąc wyróżniać się na tle tysięcy innych zawodowców, umiejętnie budując swoją pozycję w firmie, czy skutecznie ją rozwijać, zwyczajnie nie możesz sobie pozwolić na ominięcie tej pozycji. Lecz o prawdziwej wartości „5 filarów skutecznego menedżera” przekonasz się dopiero gdy zagłębisz się w jego treść.
Opinia czytelnika:
"Książka Marka Tomzika "Pięć filarów skutecznego menedżera" to świetna pozycja. Ukazuje nam obszary, które często pomijamy, a które są bardzo ważne, takie jak zarządzanie czasem, radzenie sobie ze stresem czy wypalenie zawodowe. Po przeczytaniu tej książki mogę lepiej organizować swoją pracę. Polecam ją wszystkim menedżerom i szefom". Dariusz Parzych, właściciel firmy informatycznej.
Ale UWAGA! W tym miejscu warto odnotować, że choć publikacja „5 filarów skutecznego menedżera” adresowana jest głównie do kadry zarządzającej, może okazać się pomocna dla każdego, komu zależy na lepszej organizacji swojego czasu oraz usprawnieniu kontaktów z otoczeniem. Bo ostatecznie, chcąc nie chcąc…
…wszyscy jesteśmy menedżerami!
Być może nawet nie myślisz o sobie w tych kategoriach, jednak to prawda – każdego dnia, jeśli nie w pracy, to
w domu lub w gronie znajomych, zapewne zdarza Ci się pełnić rozmaite funkcje kierownicze: planujesz, ustalasz budżet, organizujesz, motywujesz, kontrolujesz…
Koniec końców, czym jest życie, jeśli nie jednym wielkim projektem, którym kierujesz właśnie Ty? Twoi bliscy i rodzina z kolei wcielają się, w zależności od sytuacji, w speców do logistyki, PR, zaopatrzenia itp.
Zastanów się nad tym – podobnie, jak Ci, którzy prowadzą projekty biznesowe , tak i Ty wyznaczasz sobie cele na przyszłość oraz planujesz nowe projekty. Zarówno te długoterminowe, np. projekt "wychowanie dzieci", jak i i średniookresowe: projekt "nowy samochód", projekt "nauka języka hiszpańskiego", czy też te najbardziej prozaiczne, krótkoterminowe: projekt "wypad do kina", projekt "wystawna kolacja". Wszystkie one muszą być ujęte w budżecie, należycie rozpisane i zrealizowane…
„5 filarów skutecznego menedżera” wpłynie pozytywnie na jakość Twojego życia – pomoże Ci usprawnić każdą sferę Twojej egzystencji!
Jakie konkretne korzyści osobiste wyniesiesz z tej publikacji?
- Nauczysz się działać w taki sposób, by mieć czas na wszystko! Wreszcie będziesz w stanie pogodzić pracę z rozrywką – zniknie konieczność dokonywania ciężkich wyborów, no i w końcu znajdziesz chwilę na lekcje hiszpańskiego lub inne zainteresowania…
- Nauczysz się walczyć z wyniszczającym stresem – a to oznacza dłuższe życie! A dłuższe życie to z kolei więcej projektów, więcej planów i więcej czasu na realizowanie wszystkich – nawet tych najbardziej szalonych marzeń!
- Poznasz podstawowe zasady działania ludzkiej psychiki, pogłębisz swoją inteligencję emocjonalną oraz zapoznasz się z tajnikami skutecznej motywacji – przez co łatwiej będzie Ci nakłaniać innych, by działali zgodnie z Twoją wolą!
Zastanów się teraz, czy naprawdę jesteś w stanie odrzucić całą zgromadzoną tu wiedzę i resztę życia spędzić na dalszych próbach zamiany ołowiu w złoto? Zastanów się, jak wiele Twoich dni przelatuje Ci przez palce tylko dlatego, że czasami brakuje tych pięciu stabilnych filarów…
Zamów je więc już teraz!
SPIS TREŚCI:
Przedmowa
1. Zarządzanie czasem
Zarządzanie czasem a nasza życiowa przestrzeń
Dlaczego powinniśmy planować?
Skuteczne sposoby na zarządzanie czasem
Tworzenie zrównoważonego harmonogramu
Spróbuj wcześniej wyjechać do pracy
Harmonogram priorytetów
Zasada Pareto
Cele
Strategia SMART w realizacji celów
Wzbogacona strategia SMART
Złodzieje czasu
Matryca Eisenhowera
Harmonogram dzienny
Skuteczność w zarządzaniu czasem — podwajanie czasu
Technologia w służbie zarządzania czasem. Korzystanie z kalendarza i Outlooka jako organizatorów czasu
Planujmy odpoczynek i relaks
2. Zarządzanie stresem
Czym jest stres?
Jakie są objawy stresu?
Dobry i zły stres
Co to jest Posttraumatic Stress Disorder?
Zapobieganie stresowi. Jak sobie radzić ze stresem?
Funkcja stresu
Radzenie sobie z lękiem wywołującym stres
Stres w czasie kryzysu
Zarządzanie stresem w pracy
Objawy stresu
Dieta, alkohol i nikotyna
Sen a stres
Redukcja stresu
Inteligencja emocjonalna a przeciwdziałanie stresowi
Inteligencja emocjonalna w miejscu pracy
Redukcja stresu poprzez niwelowanie złych nawyków
Sposoby na organizację zadań w miejscu pracy
Styl życia jako antidotum na stres
Poprawa komunikacji sposobem na zmniejszenie stresu
Ćwiczenia antystresowe do samodzielnego wykonywania
Oddychanie przeponowe
Rozluźnienie mięśni całego ciała
Rozluźnianie karku i szyi — pędzel
Zrywanie jabłek
Rozluźnienie mięśni szyi i karku sprzyjające lepszemu oddychaniu
3. Wypalenie zawodowe
Co to jest wypalenie zawodowe — definicja
Przyczyny wypalenia
Etapy radzenia sobie z wypaleniem zawodowym
Różnica między stresem a wypaleniem zawodowym
Przyczyny wypalenia związane z pracą
Przyczyny wypalenia związane ze sposobem życia
Cechy osobowości mogące przyczynić się do wypalenia zawodowego
Symptomy wypalenia zawodowego
Zapobieganie wypaleniu zawodowemu
4. Motywowanie pracowników
Geneza zjawiska motywacji
Przegląd klasycznych teorii dotyczących motywacji
Koncepcje empiryczne
Interakcjonizm
Model sytuacjonistyczny
Model walki klas Karola Marksa
Model zewnętrznych ograniczeń Croziera
Ograniczenia modeli
Motywy ludzi
Przegląd kluczowych czynników kierujących ludzkimi zachowaniami
Uczenie się zachowań
Motywacja zewnętrzna versus motywacja wewnętrzna
Opis zjawiska
Motywacja a zmiana
Fazy podjęcia działania w obliczu zmiany
Podświadomość a czynnik motywacyjny
Teoria potrzeb nabytych (McClelland)
Opis zjawiska
Określenie sposobów motywowania dla różnych osób
Uczucia
Obrona
Stawianie sobie realnych celów
Strategia SMART
Wzbogacona strategia SMART
Feedback od innych osób oraz dialog wewnętrzny
Dlaczego warto stosować zasady motywowania pracowników?
Motywacja jest kluczem do poprawy wydajności
Najważniejsze motywatory
Teoria ERG (Alderfer)
Teoria potrzeb nabytych (McClelland)
Teoria dwuczynnikowa (Herzberg)
Teoria dóbr
Teoria wzmocnienia
Teoria oczekiwań (Vroom)
Koncepcja motywacji Taylora
Teoria Mayo
Teoria motywacji Maslowa i Herzberga
Teoria Motywacji Herzberga
Teoria X i Y McGregora
5. Rola menedżera w zarządzaniu grupą pracowniczą
Co to jest grupa pracownicza?
Korzyści
Dlaczego praca w grupie jest skuteczniejsza?
Rozwój grupy
Poziom wydajności grupy
Zarządzanie grupą
Implementacja modelu zarządzania grupą
Organizacja grupy pracowniczej
Zadania menedżera w procesie zarządzania grupą pracowniczą
Inteligencja emocjonalna
Zarządzanie a wydajność zespołu
Cechy skutecznego menedżera w procesie zarządzania grupą pracowniczą
Burza mózgów jako narzędzie zarządzania procesem grupowym w kontekście generowania pomysłów
Przyczyny popularności metody
Konflikty a komunikacja w grupie
Czy jako menedżer zespołu potrafię określać i definiować problemy?