|
51. stan
Gra karciana w świecie Neuroshimy
Świat, który znasz przestał istnieć. Nie ma rządu. Nie ma armii. Nie ma cywilizacji. Bunt komputerów, wojna z maszynami, upadek świata ludzi. Stany Zjednoczone upadły na kolana. Wojna z maszynami trwa od trzydziestu lat. Powoli rosną ośrodki skupiające ludzi i próbujące zdobyć władzę w okolicy. Przejąć kontrolę nad sąsiadami. Zbudować nowy kraj. Nowy, 51. Stan…
51. Stan to gra karciana osadzona w uniwersum Neuroshimy, bestsellerowej gry fabularnej wydawnictwa Portal. Gracze wcielają się w role przywódców jednej z czterech frakcji (Mutanci, Kupcy, Nowojorczycy lub Appalachianie) i próbują rozwinąć swoją potęgę. Budują nowe Lokacje, podpisują Umowy, starają się atakować słabszych sąsiadów, by dostarczyć do bazy Zdobycze.
Mechanika gry opiera się na nowatorskiej regule pozwalającej użyć każdej z kart lokacji w grze na jeden z trzech sposobów – gracz sam decyduje, czy posiadaną kartę (np. Stacji paliw) chce wystawić jako Lokację, czy chce ja napaść i wystawić jako Zdobycz czy też chce z nią nawiązać handel i wystawić ją jako Umowę. Olbrzymia ilość decyzji, jakie mają gracze, bogactwo fabularne, sprawiają, że gra jest nieprawdopodobnie emocjonująca i posiada bardzo wysoki współczynnik regrywalności.
Jak to działa?
Z każdą lokacją w grze gracze mogą nawiązać kontakt na jeden z trzech sposobów. Na przyklad widzisz na horyzoncie starą "Radiostację" i: - albo napadasz ją i kradniesz sprzęt, - albo nawiązujesz z nią współpracę i będziesz mógł z niej korzystać co turę, - albo budujesz tory , przyłączasz ją do siebie i masz ją na wyłączność na zawsze. Jedna karta, trzy możliwości, dziesiątki decyzji.
Autorem gry jest Ignacy Trzewiczek. Gra przeznaczona jest dla 2-4 graczy, czas rozgrywki nie przekracza godziny. Grafiki do gry wykonali znani fanom NS ilustratorzy, m.in. Mariusz Gandzel, Piotr Foksowicz, Tomasz Jędruszek.
W sprzedaży aktualnie znajduje się już drugi nakład gry - wzbogacony o trzecią wypraskę z żetonami, zawierającą między innymi żetony kontaktu o wartości 3 - brakujące w premierowym nakładzie.
Zawartość pudełka: - 109 kart - 110 znaczników - kolorowa instrukcja
Liczba graczy: 2 - 4 osoby | Wiek: od 10 lat | Losowość: istotna losowość | Interaktywność: minimalna interakcja | Złożoność: średnia złożoność | Wydawca: Wydawnictwo Portal | Projektant: Ignacy Trzewiczek | Wydanie: polskie | Instrukcja: polska | Czas gry: około 30 - 60 minut |
|