Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

50 LAT TRANSPROJEKTU DROGI MOSTY TRANSPORT POLSKI

29-01-2014, 20:03
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 59.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 3900385246
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 3   
Koniec: 29-01-2014 19:50:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2001
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO -
WYDANIE -
NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. -

DARMOWA WYSYŁKA na terenie Polski niezależnie od ilości i wagi (przesyłka listem poleconym priorytetowym, ew. paczką priorytetową, jeśli łączna waga przekroczy 2kg), w przypadku wysyłki zagranicznej cena według cennika poczty polskiej.

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

Spis treści

Pół wieku... - Słowo wstępne dyr. Andrzeja Dziduszki.......................7
Transprojekt Kraków - Zarys historii.................................................8
Pracownia Drogowa............................................................................10
Wspomnienia (1)..................................................................................30
Pracownia Mostów..............................................................................32
Wspomnienia (2)..................................................................................71
Wspomnienia (3)..................................................................................75
Pracownia Geodezyjna........................................................................78
Pracownia Urządzeń............................................................................81
Zespół Sprawdzający...........................................................................86
Wspomnienia (4)..................................................................................87
Oddział Katowice................................................................................89
Oddział Rzeszów.................................................................................104
Nasi koledzy, którzy z nami pracowali...............................................111
Nasi koledzy, którzy jeszcze się trzymają...........................................128
Załoga Transprojektu w roku jubileuszowym.....................................131




zdjęcia: Wojciech Gorgolewski, Damian Joniec, Henryk Włoch, archiwum Transprojektu
Redakcja: Stanisław Kuś - Transprojekt Marzena Kwietniewska-Talarczyk - Norpol
Opracowanie graficzne, redakcja techniczna: Sławomir Leszczyński Przygotowanie i druk: Pasaż, Kraków




Pół wieku... Jak opisać ten okres, jak go przedstawić od początku istnienia Biura do chwili obecnej. Tyle osób związało swoje losy z Biurem, tyle było miejsc i zdarzeń. Pięćdziesiąt lat - to cała powojenna historia naszego kraju, i ta historia miała istotny wpływ na działalność i rozwój Krakowskiego Biura Projektów Dróg i Mostów Transprojekt. Początki były skromne i trudne, jak większość przedsięwzięć w owym powojennym okresie. Zniszczona wojną sieć drogowa wymagała odbudowy, powstawały projekty nowych dróg. Były to czasy pionierskie i takich działań wymagały one wówczas od wszystkich pracowników Biura. Wielu z nich całe swoje zawodowe życie związało z losami krakowskiego Transprojektu.
A może należałoby na to spojrzeć inaczej? Przecież to, że nasze Biuro przetrwało tyle lat, było możliwe właśnie dzięki pracy, zaangażowaniu i niejednokrotnie - nie bójmy się tego słowa - poświęceniu wielu, bardzo wielu pracowników. Starsi koledzy przekazywali ówczesnej młodzieży swe doświadczenia, uczyli rzetelnej i profesjonalnej pracy. Ci z kolei, przekazywali swą wiedzę następnym szeregom młodych techników i inżynierów. Powstawała sztafeta projek-tanckich pokoleń... Te pokolenia tworzyły Biuro i były autorami wielu zrealizowanych projektów.
I tak mijały kolejne dziesięciolecia, odciskające się swoim wpływem na rytmie pracy w Biurze. Są jeszcze wśród nas nieliczni Koledzy pamiętający lata pięćdziesiąte i sześćdziesiąte. Lata siedemdziesiąte i pierwszy odcinek autostrady budzą żywe wspomnienia już u wielu osób. Razem przeżywaliśmy dni początkujące wielkie zmiany polityczne i gospodarcze w naszym kraju, a potem trudne i ciężkie miesiące lat osiemdziesiątych i ostatnie dziesięciolecie w nowej rzeczywistości; dostosowywanie się do nowych warunków rynkowych, do wysokiego tempa pracy, do ciągłej nauki i konieczności zdobywania nowych doświadczeń. A wszystko to już „na swoim", bo Transprojekt stał się spółką pracowniczą.
O tych minionych latach, zdarzeniach i ludziach, i o dniu dzisiejszym Krakowskiego Biura Projektów Dróg i Mostów Transprojekt chcielibyśmy opowiedzieć w tej publikacji, którą dziś Państwu przekazujemy.
Transprojekt Kraków Zarys historii
W 1948 roku ówczesne Ministerstwo Komunikacji powołało do życia przedsiębiorstwo państwowe pod nazwą Centralne Biuro Studiów i Projektów Komunikacji w Warszawie, które w 1950 roku utworzyło Ekspozyturę w Krakowie. Z tej ekspozytury pochodziła najstarsza kadra krakowskiego Transpro-jektu. Dyrektorem był mgr inż. Władysław Sitarski.
28 lipca 1951 roku nowo utworzone Ministerstwo Transportu Drogowego i Lotniczego dokonało reorganizacji jednostek projektowania, tworząc Centralne Biuro Studiów i Projektów Transportu Drogowego i Lotniczego w Warszawie, a 1 sierpnia tego roku - CBSiPTDiL Oddział Nr 2 w Krakowie. Kierownikiem oddziału był nigr inż. Tadeusz Wojciechowski. Kadra Biura liczyła wówczas 145 osób, rozproszonych po czterech ciasnych lokalach przy ulicach Wielopole, Sarego, Basztowej i Westerplatte (później także przy Karmelickiej, Garncarskiej i Fabrycznej). Zorganizowano dwie pracownie drogowe, pracownię mostów oraz zespół drogowy w Cieszynie.
1 maja 1953 stanowisko kierownika przejął mgr inż. Antoni Kajda, który w 1955 roku został mianowany dyrektorem i pełnił tę funkcję do 31 grudnia 1982 roku, to jest do przejścia na emeryturę.
29 czerwca 1957 roku Oddział Nr 2 został przekształcony w samodzielne przedsiębiorstwo o nazwie Krakowskie Biuro Projektów Transportu Drogowego i Lotniczego.
W tym samym roku powstał w Biurze zespół geodezyjny, przekształcony później w pracownię.
W 1959 roku z Drogowego Zespołu Projektowego z siedzibą w Cieszynie został utworzony zespół projektowy w Katowicach, który w roku 1963 został rozbudowany do pracowni projektowej, a w 1968 -Pracowni Drogowej w Katowicach, jako filii Biura. W rok później powstała filia w Rzeszowie.
Od roku 1968 Biuro zaczęło stosować elektroniczną technikę obliczeniową, początkowo do projektowania mostów, później również do innych zadań projektowych.
W styczniu 1970 roku Biuro przeniosło się do nowego budynku przy ul. Mogilskiej 25, co znakomicie poprawiło warunki lokalowe. Wówczas utworzono Pracownię Urządzeń, która rozwiązywała problemy z zakresu budowy i przebudowy urządzeń energetycznych, teletechnicznych, wodociągowo-kanalizacyjnych, gazowych i melioracyjnych.
14 maja 1970 roku nazwę firmy zmieniono na Krakowskie Biuro Projektów Dróg i Mostów. Na początku 1976 roku Biuro otrzymało minikomputer Wang. Powstał wówczas Zespół Informatyki.
W 1982 roku dyrektorem Biura został mianowany mgr inż. Józef Jarzynka.
W roku 1991, po zmianach ustrojowych w Polsce, firma została sprywatyzowana (wykupiona przez pracowników). Od tego czasu prowadzi działalność jako spółka z o.o. Na dyrektora wybrano mgra inż. Tadeusza Słowakiewicza, który pełnił obowiązki przez dwie kadencje, do 1997 r. Kolejnym dyrektorem został mgr inż. Zbigniew Fijałkowski, a w roku 1999 - mgr inż. Andrzej Dziduszko.
Obecnie Transprojekt jest największym polskim biurem zajmującym się projektowaniem dróg, obiektów mostowych i infrastruktury transportowej. Zatrudnia ponad dwustu pracowników i obejmuje zasięgiem swojej działalności teren południowej Polski. Dysponuje nowoczesnym sprzętem geodezyjnym, poligraficznym i komputerowym, co pozwala na uzyskanie wysokiej jakości opracowań.



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.