Atomówki: Atak klonów straszliwego Mojo Jojo to gra edukacyjna zrealizowana przez specjalistów z firmy Riverdeep z myślą o dzieciach w wieku szkolnym (uczniowie szkół podstawowych). Jak wskazuje sam tytuł, bohaterkami są Atomówki, trzy małe dziewczynki o niewyobrażalnej mocy, które stawiają czoła różnym czarnym charakterom - tym zarazem jest to Mojo Jojo. Przy pomocy stworzonej przez siebie armii klonów, próbuje on przejąć władzę w miasteczku Townsville. Atomówki muszą najpierw uporać się klonami zdobywając ich chipy pamięci. Droga do pokonania przeciwników wiedzie przez trzy główne zestawy mini-gier, tj.: Skyscraper Chaser (zestaw gier rozwijających wiedzę z zakresu matematyki), Letterbugs (ćwiczenia z zakresu pisowni wyrazów) oraz Zap the Map (zadania specjalistyczne/kierunkowe). Zdobyte moduły pamięci można następnie wykorzystać w grze polegającej na łamaniu haseł (rozwija zasób słownictwa). Po jej zaliczeniu odkrywamy sekrety Mojo Jojo i doprowadzamy do jego upadku.
Gra została tak napisana by dzieci podczas wesołej zabawy opanowywały nowe umiejętności w zakresie matematyki oraz języka polskiego. Program zawiera zadania ćwiczące dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, a także rozwijające znajomość figur geometrycznych. W części poświęconej językowi dziecko uczy się rozumienia ze słuchu, poprawnej wymowy, rozszerza słownictwo oraz rozwija umiejętność czytania. Zadania zostały opracowane w taki sposób, by umożliwiały użytkownikowi ćwiczenie zdolności logicznego i krytycznego myślenia oraz umiejętności rozumienia i wykonywania poleceń. W każdej chwili dziecko może skorzystać z pomocy profesora Atomusa. Dzięki pięciu „poziomom niebezpieczeństwa” gracz bez trudu dostosuje stopień trudności gry do swoich możliwości. Opcja autodopasowania poziomu sprawia, że program sam ustawia trudność zadań w zależności od postępów dziecka. Rodzice mogą śledzić jego osiągnięcia, co umożliwia im ocenę jego rozwoju w różnych dziedzinach. Program zawiera także zadania do drukowania.