MICHELIN LATITUDE ALPIN LA2 295/35R21 107V (4x4/SUV XL)
Opony zimowe przeznaczone do wielofunkcyjnych i kompaktowych samochodów z napędem 4×4 zapewniające krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni, lepsze przeniesienie napędu na śniegu i… i jeżdżą o jedną zimę dłużej!
Ukształtowanie centralnego żebra bieżnika w „jodełkę”, w celu uzyskania maksymalnej liczby krawędzi i lameli (skuteczność hamowania / świetne właściwości trakcyjne opony), przy jednoczesnym zachowaniu stabilnego prowadzenia w obciążeniach bocznych* (trzymanie się drogi i precyzyjne pokonywanie zakrętów). Znaczna szerokość kanałów wzdłużnych zapewnia lepsze odprowadzanie wody (panowanie nad pojazdem w sytuacji zagrożenia aquaplaningiem lub na nawierzchni pokrytej topniejącym śniegiem). Bark bieżnika pokryty pionowymi lamelami, zapewniającymi efekt „frezowania” (znakomite właściwości trakcyjne w głębokim śniegu).
Budowa lameli w oparciu o technologię STABILGRIP - BDS: bi-directional-Sipes (lamele dwukierunkowe) lub lamele typu Z. Pofalowane na powierzchni bieżnika nadają oponie zwiększona skuteczność hamowania i świetne właściwości trakcyjne opony na ubitym śniegu. Lamele pofalowane wgłąb klocka bieżnika, zapewniają lepszą stabilność boczną, trzymanie się drogi na zakrętach. VG: Variable Geometry (zmienna geometria). Lamele o sztywnej podstawie, wykazujące się większą odpornością na duże prędkości, np. podczas jazdy na autostradzie.
Właściwości trakcyjne opony. Michelin Latitude Alpin posiada średnio o 7,4% lepszą trakcję w warunkach zimowych w porównaniu do głównych produktów konkurencji.
Lider pod względem trwałości i przebiegów. W oparciu o wyniki testów wykonanych w 2006 r. przez niezależny ośrodek badawczy (TUV Automotive oraz CERM) na oponach 235/70 R 16T, nabytych na rynku europejskim.
Lider w hamowaniu na śniegu. Opona Michelin Latitude Alpin zapewnia znacznie lepszą skuteczność hamowania na śniegu: z prędkości 50 km/h opona na zaśnieżonej nawierzchni hamuje na odcinku 24 m, czyli o 4 m krótszym niż jej główny konkurencyjny model.
Lider w hamowaniu na mokrej nawierzchni. Nowa opona Michelin Latitude Alpin jest godnym następcą poprzedniego modelu (Michelin 4 4 Alpin) pod względem wysokiej skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni. Jej droga hamowania na mokrej jezdni przy niskiej temperaturze zewnętrznej jest w tym przypadku o 4 m krótsza niż jej głównego konkurenta. Gdy samochód wyposażony w opony Michelin Latitude Alpin już się zatrzymał, pojazdy z oponami konkurencji poruszają się jeszcze z prędkością 25 km/h!
Lider pod względem trwałości i przebiegów. O jedną zimę dłużej niż opony konkurencji! Potencjał żywotności w zakresie przebiegu opony Michelin Latitude Alpin jest średnio o 50% większy w porównaniu z głównymi modelami konkurencji. W oparciu o wyniki testów wykonanych w 2006 r. przez niezależny ośrodek badawczy (CERM) na oponach 235/70 R 16T, nabytych na rynku europejskim.
Korzyści:
- Hamuj o 2 metry krócej na mokrej drodze i zaśnieżonej drodze i o 3 metry krócej na drodze oblodzonej.
- Lepsza trakcja na zaśnieżonej i oblodzonej drodze.
- Lepsze panowanie nad pojazdem
- Lepsze panowanie nad pojazdem we wszystkich warunkach drogowych zimą.
- Plus doświadczenie Michelin w zakresie trwałości i oszczędności paliwa.
Technologia:
- Agresywna rzeźba bieżnika
- Bieżnik z licznymi krawędziami i większą liczbą lameli. Korzyści: lepsza trakcja i hamowanie na śniegu i lodzie.
- Głębokie, usysuowane pod różnymi kątami trójwymiarowe lamele zapewniające: - więcej krawędzi dla większej trakcji - przełamywanie warstwy wody i odsączanie nawierzchni pod oponą - większą stabilność klocków bieżnika Korzyści: lepsza przyczepność i precyzja toru jazdy
- 3-cia generacja mieszanki gumowej Helio Compound. Nowa mieszanka gumy z dodatkiem krzemionki i oleju słonecznikowego(6) dla lepszej elastyczności w niskich temperaturach. Korzyść: większa przyczepność na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie.
- Pakiet technologii dla większej przyczepności na zimowych drogach i większej precyzji prowadzenia.