Opona GT RADIAL 265/75R16 112/109S ADVENTURO A/T OWL
Specjalna konstrukcja bieżnika z wieloma lamelkami | | większa trakcja |
|
Szeroki wzór głębokich bloków bieżnika | | Zapewnia doskonałą obsługę oraz długą żywotność |
|
Otwarta konstrukcja ramion z szerokimi rowkami | | Wzmocniona przyczepność na mokrej nawieszchni.Mniejsze prawdopodobieństwo na wystąpenie Aquplananingu |
Wejście w branżę oponiarską - Zanim auto stało się masowym środkiem transportu w Indonezji, co umożliwiłoby debiut Gajah Tunggal na rynku ogumienia samochodowego, firma z Dżakarty musiała przetrwać kolejne zawirowania w krajowej ekonomii, między innymi: nacjonalizację majątku zagranicznego pod koniec lat pięćdziesiątych oraz kryzys, który dotknął Indonezję w kolejnej dekadzie. Dopiero w 1971 roku oferta Gajah Tunggal poszerzyła się o opony motocyklowe. Po podpisaniu porozumienia z japońską firmą Inoue Rubber Company, Indonezyjczycy zyskali niezbędne know-how i wsparcie technologiczne. Warto dodać, że partnerstwo z marką IRC trwa do dziś. W tym samym czasie, między innymi dzięki sprzedaży ropy naftowej, rosły obroty całej indonezyjskiej gospodarki. Szefowie GT wykorzystali to, szykując się do produkcji opon samochodowych. W tym celu doprowadzili do kolejnego sojuszu, tym razem z koncernem Yokohama Rubber Company. Po trwających kilka lat negocjacjach i przygotowaniach, w 1981 roku powstały pierwsze opony diagonalne marki GT Radial.
Nowa wizja rozwoju - Udane wejście w nowy segment rynku dał firmie z Dżakarty silny impuls do dalszych działań. Kolejną było rozszerzenie gamy produktów o opony do pojazdów ciężarowych i przemysłowych. Wybudowana została też nowa fabryka, oddalona o 30 kilometrów od Indonezyjskiej stolicy, w miejscowości Seaweed. Dziś znajduje się tam aż pięć zakładów GT. Pod koniec dekady inżynierów Gajah Tunggal czekał kolejny milowy krok w przyszłość – rozpoczęcie produkcji opon radialnych. Pierwsze modele przeznaczone do aut osobowych i lekkich ciężarówek wyjechały z fabryk w 1989 roku. W lata dziewięćdziesiąte indonezyjska firma wkraczała z nową wizja rozwoju. Najpierw debiutowała na giełdzie papierów wartościowych w Dżakarcie, a kilka miesięcy później na giełdzie w Surabaja. Zaledwie dwa lata później jej akcje były też notowane w Singapurze. Równolegle, szefowie GT rozpoczęli realizację dużego planu inwestycyjnego, który rozpoczął się od przejęcia w 1991 roku spółki Petrochem Industires produkującej m.in. kord do opon, przędzę nylonową i inne materiały z tworzyw sztucznych. Po przejściu pod skrzydła GT, firma zajęła się też produkcją kauczuku syntetycznego, glikolu etylenowego oraz włókien poliestrowych. Cztery lata później firma wykupiła również przedsiębiorstwo Langgeng Bajapratama, wytwarzające stalowe druty i przewody. Z ważnych przejęć warto wymienić też nabycie firmy Meshindo Alloy Wheel Corporation, drugiego co do wielkości producenta felg aluminiowych w Indonezji. Ukoronowaniem tych starań była nagroda dla „Najlepiej zarządzanej spółki w Indonezji” w 2006 roku.
Zbudowani na silnych sojuszach - Wracając kilka lat wstecz, dodajmy, że współpraca zawiązana z Yokohamą była pierwszym takim sojuszem, ale nie ostatnim. W 1997 roku Indonezyjczycy podpisali porozumienie z Pirelli, na mocy którego produkowali opony włoskiej marki do samochodów osobowych przeznaczone między innymi na rynek amerykański. Natomiast od 2004 roku blisko współpracuje z firmą Michelin, który jest jednym z udziałowców Gajah Tunggal. Głównym jest GITI Group, właściciel również takich marek, jak Primewell i Runway. Natomiast jednym z partnerów firmy z Dżakarty jest też fiński Nokian. Sama marka GT Radial to obecnie najmocniejszy gracz na rynku całej Azji Południowo-Wschodniej, zatrudniający ponad 11 tys. ludzi, produkujący swoje opony w pięciu fabrykach w Indonezji. W ramach całej GITI Group powstaje 80 milionów sztuk ogumienia rocznie, sprzedawanych w ponad stu krajach na całym świecie.