Opis opon:
Typ:
opona zimowa.
Klasa:
premium (wyższa) – najlepsze parametry jezdne.
Marka należy do koncernu:
Goodyear.
Bieżnik:
kierunkowy.
Przeznaczenie:
samochody osobowe.
Rozmiary:
od 13 do 16 cali.
Testy opony:
2010:
test "Auto Motor und Sport" w rozmiarze 205/55R16 - 1. miejsce,
2010:
test "Auto Express" w rozmiarze 205/55R15 - 1. miejsce,
2010:
test "Auto Zeitung" w rozmiarze 195/65R15 - 2. miejsce,
2010:
test ADAC w rozmiarze 185/65R15 - 2. miejsce, szczególnie polecana,
2010:
test "Auto Bild" w rozmiarze 195/65R15 - 3. miejsce,
2009:
test ADAC w rozmiarze 205/55 R 16 H - szczególnie polecana,
2009:
test ADAC w rozmiarze 185/60 R 14 T - szczególnie polecana,
2008:
test ADAC w rozmiarze 175/65 R 14 T - szczególnie polecana,
2008:
test ADAC w rozmiarze 195/65 R 15 T - szczególnie polecana.
oraz czasopism „Auto Moto” 195/65 R15, Auto Motor und Sport 205/55 R16 H i Auto Zeitung 195/65 R15 T.
Informacje o producencie:
Goodyear to amerykański koncern, który produkuje opony od 1898 roku. Jest to drugi w Europie, a trzeci na świecie największy producent opon. Udziały marki w całym światowym rynku oponiarskim szacowane są na 20%. Goodyear zarządza 85 fabrykami w 28 krajach i zatrudnia ok. 90 tys. osób. W ofercie Goodyear znajdują się także inne produkty chemiczne i gumowe. Oprócz tego koncern jest właścicielem 4 innych marek opon: Dębica, Sava, Fulda i Dunlop.
Opis podany przez producenta:
Model UltraGrip 7+ to ulepszona wersja opony UltraGrip 7. W produkcie zmodyfikowano rzeźbę bieżnika i zmieniono skład mieszanki gumowej. Guma została wzbogacona specjalnym komponentem polimerowym nowej generacji. Tworzywo jest wyjątkowo odporne na działanie zmiennych temperatur, co charakterystyczne jest dla klimatu Europy Środkowej. Poprawia to przyczepność na oblodzonej nawierzchni.
Za stabilność na mokrej nawierzchni i błocie pośniegowym odpowiada kierunkowa rzeźba bieżnika. Lamele wykonane w technologii 3D-BIS zapewniają optymalną przyczepność i trakcję, umożliwiając płynną i komfortową jazdę, niezależnie od warunków na drodze.
Konstrukcja opasania obniża opory toczenia (mniejsze zużycia paliwa), a układ klocków bieżnika redukuje hałas powstający podczas jazdy poprawiając komfort podróżowania.
UWAGA! Ze względu na zmieniony skład mieszanki, nie wolno łączyć na jednej osi Goodyear UltraGrip 7+ z oponą Goodyear UltraGrip 7.
Opracowanie P.W. JARYŚ na podstawie materiałów producenta