Absolutna przyczepność i znakomita kierowalność w każdych warunkach zimowych .
Stabilność i doskonała kontrola jazdy nawet przy wysokich temperaturach
.Niskie opory toczenia, przyjazność produktu dla środowiska, oszczędność paliwa .
Nowa opona Nokian WR A3 została stworzona z myślą o samochodach przeznaczonych do wysokich osiągów, gdzie szczególny nacisk położono na precyzję opony przy wysokich prędkościach. Ten przyjazny środowisku produkt klasy Premium swoją jakość zawdzięcza nanotechnologii, olejowi canola oraz solidnemu doświadczeniu firmy Nokian Tyres w tworzeniu i testowaniu opon w najtrudniejszych warunkach zimowych, co gwarantuje ich niezawodną funkcjonalność w każdej sytuacji na drogach Europy Centralnej.
Optymalna stabilność dzięki zastosowaniu Nanobazy
Sportowa opona Nokian WR A3 posiada asymetryczny bieżnik, dzięki czemu uzyskuje niezawodną przyczepność, nie tracąc jednocześnie swoich cech jako opony przeznaczonej do wysokich osiągów. Konstrukcja barku wewnętrznego pozwala skuteczniej usuwać wodę oraz błoto pośniegowe.
Struktura nanobazy, której zastosowanie jest możliwe dzięki nanotechnologii, wpływa na znaczną poprawę kierowalności opony oraz kontroli podczas wykonywania skrętów, zmiany pasów oraz wymijania. Opona szczególnie wyróżnia się pod względem swoich znakomitych właściwości, które odpowiadają za zachowanie kontroli w ekstremalnych sytuacjach zarówno na śliskich nawierzchniach, jak i na drogach o mocnej przyczepności.
Kriogeniczna mieszanka canola zastosowana do budowy bieżnika jest nowatorskim połączeniem naturalnej gumy, krzemionki oraz oleju canola, dzięki któremu uzyskujemy optymalną przyczepność w zimowych warunkach i na mokrych nawierzchniach, a także większą odporność na zużycie w szerokim zakresie temperatur.
Wyższe przebiegi i lepsza reakcja opony dzięki układowi cichych rowków.
Półokrągłe wgłębienia na bokach żeber wzdłużnych opony Nokian WR A3 odpowiadają za jej chłodzenie poprzez minimalizowanie ciepła generowanego przez oponę i sprawiają, że jest ona bardziej bezpieczna i wytrzymała nawet przy wysokich prędkościach. To innowacyjne rozwiązanie, zwane "układem cichych rowków", zmniejsza także opór aerodynamiczny i zapewnia wyższe przebiegi dzięki niższemu zużyciu paliwa. Ponadto, skutecznie minimalizuje hałas na zewnątrz i wewnątrz pojazdu.
W budowie ściany bocznej opony zastosowana została najnowsza innowacja, zwana Systemem Cichej Ściany Bocznej, która zapewnia większy komfort jazdy oraz wytłumia emitowany przez oponę hałas wewnątrz pojazdu. Jej skuteczność zawdzięczać można gumowej warstwie zastosowanej pomiędzy bieżnikiem opony a ścianą boczną, której zadaniem jest pochłanianie wibracji z powierzchni oraz zapobieganie ich przedostawaniu się do środka pojazdu.
Większy komfort i bezpieczeństwo dzięki Wskaźnikowi Bezpieczeństwa Zimą
Idealna jazda zimą możliwa jest jedynie wówczas, gdy opony są w dobrym stanie.
Opona Nokian WR A3 posiada Wskaźnik Zużycia Bieżnika (DSI), dodatkowo wzbogacony o unikalny symbol płatka śniegu, który stanowi Wskaźnik Bezpieczeństwa Zimą.
Ten opatentowany przez Nokian Tyres standardowy element zlokalizowany na blokach bieżnika, wskazuje aktualną wysokość rzeźby bieżnika w mm. Symbol płatka śniegu pozostaje widoczny dopóki głębokość rowków nie osiągnie granicznej wartości 4 mm.
Na ścianach bocznych opony znajduje się znane już z poprzednich modeli pole informacyjne dotyczące zalecanego ciśnienia powietrza w oponie. Właściwe ciśnienie w oponie umożliwia jej precyzyjną pracę, zmniejsza stopień jej zużycia oraz obniża koszty eksploatacji pojazdu.
Nanobaza
Na spodzie wielowarstwowej struktury bieżnika zastosowano specjalną warstwę wzmacniającą nanobazy. Mniejsza struktura molekularna możliwa dzięki nanotechnologii poprawia sterowność opony i zapewnia bezbłędną kontrolę podczas wykonywania skrętów, zmiany pasów i wymijania. Opona wyróżnia się wzorcową kontrolą w ekstremalnych sytuacjach zarówno na śliskich nawierzchniach, jak również na drogach o dobrej przyczepności. Struktura nanobazy, stanowiąca przykład najbardziej zaawansowanej nowej technologii, redukuje również poziom szkodliwego ciepła generowanego przez oponę, a w konsekwencji redukuje jej opory toczenia.
Kriogeniczna mieszanka canola
Mieszanka gumowa zastosowana do produkcji bieżnika jest oryginalnym połączeniem gumy, krzemionki oraz oleju canola, które zapewnia oponie optymalną przyczepność w zimowych warunkach i na mokrych nawierzchniach oraz sprawia, że bieżnik jest maksymalnie odporny na zużycie w szerokim zakresie temperatur. Dzięki wysokiej zawartości krzemionki opona ma niski opór toczenia, zużywa mniej paliwa, co idzie w parze z niższą emisją CO2 w porównaniu z tradycyjnymi konkurentami.
Układ cichych rowków
Okrągłe wgłębienia znajdujące się na bokach żeber wzdłużnych, przypominające wzór piłki golfowej, umożliwiają jeszcze bardziej skuteczne chłodzenie opony i zmniejszają opór aerodynamiczny. Dzięki nowej technologii opona jest bardziej odporna na zużycie i pozwala na mniejsze zużycie paliwa. Charakterystyczne wgłębienia odpowiedzialne za kontrolę przepływu powietrza wyraźnie zwiększają komfort akustyczny i sprawiają, że jazda jest jeszcze bardziej przyjemna.
Oczyszczone oleje
W produkcji opon stosowane są wyłącznie oczyszczone oleje bez dodatku jakichkolwiek substancji toksycznych lub rakotwórczych. Nokian Tyres jest pionierem w kwestii przyjazności dla środowiska. Jest również pierwszym producentem opon na świecie, który do swojej produkcji wprowadził wyłącznie oczyszczone, niskoaromatyczne oleje. Opona posiada dzięki temu znakomitą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz doskonałe własności pod względem bezpieczeństwa.
Wskaźnik zużycia bieżnika DSI oraz zimowy wskaźnik bezpieczeństwa jazdy .
Wskaźnik zużycia bieżnika (DSI) oraz symbol płatku śniegu (zimowy wskaźnik bezpieczeństwa jazdy) poprawiają komfort jazdy oraz bezpieczeństwo. Wytłoczone numery oznaczają aktualną głębokość rzeźby bieżnika w milimetrach. Wraz z zużywaniem się bieżnika opony poszczególne numery ulegają wytarciu. Bezpieczną jazdę zapewnia bieżnik, którego głębokość wynosi minimum 4 - 5 milimetrów. Symbol płatku śniegu widoczny jest dopóki głębokość rowków wynosi przynajmniej 4 mm. Kiedy symbol płatku śniegu ulega wytarciu, opony zimowe należy wymienić na nowe, aby zapewnić odpowiednio wysoki poziom bezpieczeństwa.
Polerowane rowki (opony zimowe)
Stylowa funkcjonalność: Polerowane rowki główne usprawniają przesuwanie się błota pośniegowego oraz wody. Umożliwiają również bardziej skuteczne odprowadzanie śniegu z polerowanych powierzchni i nadają oponie stylowy wygląd