Sklejony model samochodu Subaru Impreza WRC (night)-2001 w skali 1:24
Subaru oznacza pierwszą generację Imprezy jako typ GCA (czterodrzwiowy sedan) lub GCB (pięciodrzwiowe kombi). Na rynki Japonii i USA dostarczano również dwudrzwiowego sedana, mylnie nazywanego coupe, oznaczonego jako typ GCF. Początkowo auto dostępne było z silnikami wolnossącymi (wersja GL) o pojemnościach 1.6, 1.8 i 2.0 litrów. Tradycyjnie dla marki Subaru, wszystkie te silniki skonstruowano w układzie przeciwsobnym (bokser). W większości modeli napęd przenoszony jest na obie osie za pomocą centralnego dyferencjału wyposażonego w sprzęgło wiskotyczne. Standardowo dobrze wyposażone (m.in. hamulce wzbogacone o czteroczujnikowy i czterokanałowy system ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, wersja kombi posiadająca reduktor) auto przeznaczone dla segmentu C miało pozostawiać niezatarte wrażenie (ang. to impress), stąd m.in. tłumaczy się nazwę modelu. Pożądany rozgłos przyniosła jednak Imprezie dopiero wersja z silnikiem turbodoładowanym, która powstała aby zastąpić w Rajdowych Mistrzostwach Świata starzejący się model Legacy.
Richard Burns (1[zasłonięte]971-20) był kilka lat temu jednym z najlepszych kierowców rajdowych świata. Wygrał 10 rajdów zaliczanych do WRC (World Rallying Championship) a w 2001 roku zdobył tytuł mistrza jeżdżąc Subaru Imprezą WRC. Ostatnim rajdem, w jakim wziął udział, był Rajd Katalonii w 2003 roku. Wkrótce po tym wykryto u niego raka mózgu, który był bezpośrednią przyczyną śmierci lubianego przez kibiców rudowłosego Brytyjczyka. Tragiczny zbieg okoliczności sprawił, że Burns zmarł w 4. rocznicę zdobycia tytułu najlepszego rajdowca świata.