Nowatorski wzór bieżnika zapewnia szybsze odprowadzanie wody
Projektant opony Jürgen Brockmann wyposażył nowy model RainExpert w hydrodynamiczny bieżnik o rozlokowanym kierunkowo, spójnym wzorze w kształcie litery V. Od rozmiaru opony zależy czy bieżnik posiada trzy lub cztery rowki. Na mokrej nawierzchni rowki obwodowe szybko zbierają całą wodę i skutecznie odprowadzają ją na boki opony. Specjalnie zaprojektowany, podwójnie wklęsły kształt rowków skutecznie zapobiega powstawaniu wirów wodnych, które mogłyby zakłócić jej szybkie odprowadzanie. W zależności od szerokości opony, jej indeksu prędkości oraz od głębokości warstwy wodnej na drodze, opona deszczowa musi przepompowywać… do wody na sekundę, by zachować kontakt z nawierzchnią.
Nowa opona Uniroyal RainExpert przewyższa poprzedni model pod względem stabilności zachowania podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Dzięki specjalnej konstrukcji nacięć na klockach bieżnika ,zwiększyła się sztywność opony. Przekłada się to na krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni, znacząco przyczyniając się do poprawy bezpieczeństwa podróżowania kierowcy i pasażerów. Natomiast zastosowanie bardziej stabilnych elementów bieżnika w rejonie barku opony zdecydowanie poprawia jej własności jezdne i pomaga kierowcy w dokładnym i bezpiecznym wykonaniu gwałtownych, niespodziewanych manewrów na drodze.
Użytkownicy opon Uniroyal otrzymują nie tylko duży margines bezpieczeństwa podróżowania. Mogą również spodziewać się od swego ogumienia dłuższych przebiegów eksploatacyjnych. Podatność opony na zużycie jest niska i równo rozłożona dzięki dobrze wyważonej sztywności bieżnika modelu RainExpert. Zwiększa to żywotność opony, a w rezultacie umożliwia oszczędniejszą i bardziej ekologiczną jazdę.
Opona Uniroyal wyposażona we wskaźniki zużycia
Eksperci są zgodni co do tego, że opony letnie powinno się wymieniać po osiągnięciu przez nie głębokości bieżnika wynoszącej 3 mm. Jest to granica, przy której odprowadzanie wody gwałtownie pogarsza się, znacząco podnosząc ryzyko wystąpienia aquaplaningu i wydłużając drogę hamowania. Dlatego też konstruktorzy koncernu Continental zdecydowali się na wyposażenie opony Uniroyal RainExpert w system wskaźników zużycia bieżnika, ostrzegających kierowcę o osiągnięciu wartości granicznej. Pomiędzy poszczególnymi elementami bieżnika umieszczono niewielkie kostki gumowe o wysokości 3 mm. Opona jest zużyta, a przez to niebezpieczna w eksploatacji jeśli kostki znajdują się na równym poziomie z otaczającym je bieżnikiem. Rysunek kropli wody umieszczony na barku opony Uniroyal wskazuje miejsca rozmieszczenia wspomnianych wskaźników zużycia bieżnika.
Aby zapewnić optymalne właściwości i wydłużoną żywotność opony, Rain Expert posiada dodatkowo po obu stronach bieżnika specjalny wskaźnik równomiernego zużycia, pozwalający kierowcy ocenić aktualny stan techniczny eksploatowanych opon (VAI).
OPONA POSIADA RANT OCHRONNY NA FELGĘ