IC-4 to lekki, przenośny interkom lotniczy zaprojektowany do współpracy zarówno ze słuchawkami monofonicznymi jak i stereofonicznymi (możliwa jest konfiguracja mieszana). Cztery pary gniazd słuchawkowych pozwalają podłączyć w dowolnej kombinacji cztery pary słuchawek lotniczych o zbliżonej impedancji. Kompaktowe wymiary (110 x 880 x 380 mm) i wyjątkowo niska waga (359gr) czynią z modelu IC-4 urządzenie przenośne w pełni tego słowa znaczeniu, dla którego miejsce w naszej torbie lotniczej znajdziemy zawsze. Dzięki temu będziemy przygotowani na lot samolotem, który np. nie posiada wbudowanego na stałe interkomu.
IC-4 wykonany jest z mocnego tworzywa typu ABS. Rogi obudowy zostały dodatkowo zaokrąglone tak by wzmocnić odporność urządzenia na ewentualne urazy w trakcie eksploatacji. Również elementy wewnętrzne posiadają dodatkowe wzmocnienia gwarantujące zwiększoną jak na przenośny sprzęt przystało wytrzymałość.
Proste i logiczne rozmieszczenie elementów konstrukcyjnych na panelu czołowym czyni obsługę tego urządzenia wręcz intuicyjną. Wszystkie gniazda zostały czytelnie opisane i rozdzielone zgodnie z układem foteli w samolocie, a umieszczony centralnie przełącznik RADIO/INTERCOM pozwala w razie potrzeby odizolować parę przeznaczoną dla załogi od pary przeznaczonej dla pasażerów. Na panelu odnajdziemy ponad to: przycisk PTT, dwa, stereofoniczne gniazda mini Jack (IN/OUT) do podłączenia zewnętrznego urządzenia rejestracyjnego, odtwarzacza mp3, czy np. telefonu komórkowego, oraz dwa pokrętła służące do ustawienia głośności i czułości funkcji VOX (automatycznego wyciszania). Pokrętło głośności ponad to zostało zintegrowane z wyłącznikiem zasilania.
IC-4 posiada wbudowaną kieszeń na 9V baterię zasilającą. Zasilanie bateryjne wystarcza na ok. 25h nieprzerwanej pracy. Możliwe jest również podłączenie interkomu do zewnętrznego zasilania (np. gniazdo zapalniczki). IC-4 toleruje napięcie w przedziale 12-28V. Podłączenie zasilania zewnętrznego powoduje odłączenie baterii.
SZCZEGÓŁOWY OPIS DZIAŁANIA:
Po włączeniu interkomu (pokrętło głośności), gdy nie podłączono słuchawek, przycisk PTT rozświetli się na czerwono. Kiedy w którymkolwiek z gniazd zostanie umieszczony wtyk słuchawek, a opcja VOX zostanie aktywowana głosem - czerwona lampka przycisku PTT zgaśnie. Jeśli po włożeniu wtyków i próbie aktywowania układu głosem lampka mimo wszystko świeci się nadal, oznacza to, że powinniśmy zwiększyć czułość układu VOX.
Obwody interkomu pozwalają na jednoczesne podłączenie słuchawek monofonicznych i stereofonicznych w dowolnej kombinacji. Możliwe jest też podłączenie różnych modeli słuchawek pod warunkiem, że ich impedancja wewnętrzna będzie zbliżona.
Wciśnięcie przycisku PTT powoduje uzyskanie przez dowódcę wyłącznego, również w stosunku do co-pilota dostępu do komunikacji głosowej z ATC - wszystkie pozostałe mikrofony zostają wyciszone. Przełączenie interkomu w tryb RADIO ogranicza komunikację radiową wyłącznie do członków załogi izolując słuchawki pasażerów. Funkcja "fail-safe" zabezpiecza przed utratą łączności w wypadku zaniku zasilania - słuchawki dowódcy zostają przełączone bezpośrednio na gniazda pokładowego radia.
Interkom posiada wejściowe gniazdo mini Jack (IN) pozwalające podłączyć dodatkowe źródło dźwięku (odtwarzacz mp3, CD, telefon). Głośność sygnału pochodzącego z gniazda Mini Jack jest automatycznie wyciszana w wypadku aktywacji funkcji VOX lub pojawienia się komunikatu ATC. Wyjściowe gniazdo mini Jack (OUT) powala podłączyć do interkomu zewnętrzny rejestrator audio w celu np. zapisania komunikatów ATC. Oba gniazda (IN, OUT) można także wykorzystać do podłączenia telefonu komórkowego niemniej ze względów bezpieczeństwa zdecydowanie odradzam prowadzenie rozmów przez telefon komórkowy w trakcie lotu.
Jak widać IC-4 to prosty, ale w pełni funkcjonalny, 4-miescowy interkom, posiadający szereg funkcji nie występujących nawet w zdecydowanie droższych modelach. Solidna, niezawodna konstrukcja gwarantuje bezpieczną i komfortową eksploatacje przez lata.
WAŻNIEJSZE CECHY PRODUKTU:
- cztero miejscowy interkom w konfiguracji pilot, co-pilot, i dwóch pasażerów
- twarda kompaktowa obudowa
- współpraca ze słuchawkami mono i stereo
- duży zakres tolerancji pozwalający podłączyć słuchawki rożnych producentów (warunek - muszą posiadać zbliżoną impedancję)
- pozłacane styki
- możliwość odizolowania załogi od pasażerów
- uruchamiany przyciskiem PPT nadrzędny priorytet w komunikacja z ATC dla dowódcy
- regulowana głośność ze zintegrowanym wyłącznikiem zasilania
- funkcja automatycznego wyciszania z płynną regulacją progu zadziałania
- przycisk PPT umieszczony na panelu czołowym
- dodatkowe wejście i wyjście audio
- zabezpieczenie przed utratą łączności w razie zaniku zasilania
- zasilanie bateryjne 9V
- ponad 20 godzin nieprzerwanej pracy na zasilaniu bateryjnym
- możliwość podłączenia zasilania zewnętrznego 12-28V DC (kabel nie jest oferowany w komplecie)
- gwarancja zwrotu pieniędzy - możliwość odesłania nieużywanego towaru w ciągu 14 dni i otrzymania pełnego zwrotu jego ceny
- 3 lata gwarancji
PARAMETRY TECHNICZNE:
- zasilanie bateryjne: bateria 9V,
- zewnętrzne z instalacji samolotu: 12-28V DC
- pobór mocy: 22mA (średnio)
- moc wyjściowa 250mW
- impedancja dla gniazda mikrofonowego: 680ohm
- napięcie zasilające mikrofon: 8-9,6V
- wymiary: 110 x 880 x 380 mm
- waga z/bez baterii: 312 / 359gr
Najlepszą jakość komunikacji głosowej uzyskamy łącząc niniejszy interkom ze słuchawkami lotniczymi marki NavComm. |