Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

4 GENERATIONS OF MILES CHESKY COLEMAN COBB CARTER

23-07-2012, 9:07
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 43 zł     
Użytkownik supermariobros
numer aukcji: 2440212225
Miejscowość Piaseczno
Wyświetleń: 13   
Koniec: 02-07-2012, 18:46

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Liczba płyt w wydaniu: jedna

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

2002 CHESKY RECORDS JD238

Milesa Davisa nigdy nie interesowało powracanie do swojej muzyki sprzed lat czy ponowne zapraszanie jazzmanów, z którymi kiedyś współpracował. Namowom uległ tylko dwa razy, kiedy pod koniec życia w Montreux i w Paryżu zagrał dawne kompozycje na specjalnych koncertach. Po jego śmierci powstało mnóstwo projektów z Milesem w tytule, a za najlepszy uważam album Cassandry Wilson „Travelling Miles”.

Natomiast na ciekawy pomysł wpadli bracia David i Norman Chesky, właściciele cenionej przez audiofilów wytwórni Chesky Records. Zainicjowali utworzenie kwartetu z muzyków, którzy współpracowali z Davisem w różnych okresach twórczości mistrza. Perkusista Jimmy Cobb wziął udział m.in. w legendarnej sesji „Kind of Blue”, był członkiem kwintetu Davisa na przełomie lat 50. i 60. Saksofonista George Coleman zastąpił na krótko Johna Coltrane’a na początku lat 60., basista Ron Carter był podporą kwintetu Davisa w latach 60., a gitarzysta Mike Stern występował z trębaczem w latach 80., choć do Polski z nim nie przyjechał. Tak więc spotkały się cztery generacje muzyków, których namaścił Miles Davis.

Sesję nagraniową zorganizowano w nowojorskim klubie Makor na zasadzie jam session. Podejrzewam, że bracia Chesky wybrali go ze względu na świetną akustykę i atmosferę tworzoną przez publiczność. Na pulpity trafił klasyczny davisowski repertuar z lat 50. i 60. Od trzech tematów z „Kind of Blue”: „All Blues”, „Freddie Freeloader” i „Blue in Green” do „My Funny Valentine”, „If I Were a Bell” i „Oleo” granych często na koncertach przez różne zespoły Milesa. Tylko Mike Stern nie grał ich z Mistrzem, ale wniósł do brzmienia kwartetu odrobinę nowoczesnego brzmienia gitary elektrycznej. Pozostali muzycy są już weteranami, ale na scenie przed publicznością nie brak im wigoru. Carter doskonale współpracuje z Cobbem tworząc perfekcyjną sekcję rytmiczną. W zespole dominuje tenor George’a Colemana. Jego improwizacje powtarzają się najczęściej i one przykuwają uwagę słuchaczy. Stern operuje charakterystycznymi dla siebie plamami dźwiękowymi rzadko popisując się gęstymi solówkami.

Album ten zainteresuje nie tylko fanów Davisa i dobrego klubowego grania, ale i miłośników naturalnie brzmiących instrumentów. Nagranie sugestywnie przenosi do naszych mieszkań klubową atmosferę.

Filozofia wytwórni Chesky Records polega na tworzeniu płyt, które imitują fakt uczestnictwa w koncercie. Jest to możliwe dzięki połączeniu najnowszych technologii studyjnych wraz z drobiazgową pracą najwyższej klasy akustyków i techników.


Płyta oryginalna, JAK NOWA, STAN POLIGRAFII - IDEALNY, STAN CD - KILKA MINIMALNYCH RYSEK, LEDWIE DOSTRZEGALNYCH POD ŚWIATŁO ABSOLUTNIE BEZ ŻADNEGO WPŁYWU NA ODTWARZANIE.

Na wpłatę czekam maksymalnie 3 tygodnie – po tym czasie wystawiam negatywny komentarz oraz wystawiam przedmiot ponownie

Koszt wysyłki: 5 zł - polecony lub 6 zł - polecony priorytet.

Nie wysyłam za pobraniem!

Przesyłkę wysyłam zazwyczaj w ciągu 48 godzin od wpłynięcia należności na moje konto.

1 There Is No Greater Love
2 All Blues
3 On Green Dolphin Street
4 Blue in Green
5 81
6 Freddie Freeloader
7 My Funny Valentine
8 If I Were a Bell
9 Oleo

TOTAL TIME: 67:04