4 elementowe
historyjki obrazkowe Wydawnictwo:
Harmonia
ISBN:
[zasłonięte]978-8334-375-9 Format:
21.5x30.0cm Oprawa: Kartonowa
Foliowana Wydanie: 2013 r.
Są to materiały edukacyjne
dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 4
obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i
włożyć do plastykowych kieszonek.
Układanie obrazków każde dziecko
będzie postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i
chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do
wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy
efekt – duża ilustracja, która powstanie po odwróceniu
poprawnie ułożonych obrazków.
Historyjki przede wszystkim uczą
myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć obrazki w
poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe:
porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi dostrzec
szczegóły występujące na poszczególnych obrazkach, porównać
je, określić, czy są takie same, różne, czy podobne. Uczy się
więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych lub
samodzielnie opowiadając o tym, co przedstawia dany obrazek
lub co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę,
wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację
lub wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym
obrazku, rozwija wyobraźnię.
Dodatkowo dzięki historyjkom
dziecko pozna wybrane procesy mające miejsce w przyrodzie (np.
rozmnażanie ptaków lub kotów) i nauczy się zachowania w
wyjątkowych sytuacjach (np. dokarmiania zwierząt leśnych
zimą). Pozna również niektóre zawody (np. krawcowej) i dowie
się, jak powstają wybrane przedmioty (np. wełniany sweterek,
sukienka).
![okładka](http://images57.fotosik.pl/206/752e4ff3fc83259b.jpg)
|