Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

3m. Dziecko z autyzmem Terapia deficytów poznawczy

09-03-2012, 21:17
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 27 zł      Najwyzsza cena licytacji: 27 zł     
Użytkownik RyszardHerdzina
numer aukcji: 2112691741
Miejscowość Washington, D.C., Stany Zjednoczone
Kupiono sztuk: 1    Zostało sztuk: 3    Licytowało: 1    Wyświetleń: 27   
Koniec: 11-03-2012 10:07:28

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

 

 

Tytuł
Dziecko z autyzmem Terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu

 
Dziecko z autyzmem Terapia deficytów poznawczych

 

Autor
Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska, Alicja Krztoń

Opis

Wydawnictwo Impuls
IS BN[zasłonięte]978-8308-997-6

Kraków 2008,  wyd. 1, Format 165 x 235, objętość 208 str., oprawa miękka

Autyzm wczesnodziecięcy należy do tych zespołów zaburzeń psychospołecznego rozwoju dziecka, które budzi żywe zainteresowanie przedstawicieli bardzo wielu dyscyplin nauki: medycyny, psychologii, pedagogiki i socjologii, ale również osób związanych z kulturą i sztuką. Jest bowiem znakiem, czy wręcz piętnem drugiej połowy XX wieku, tym bardziej bolesnym, iż dotyka dziecko we wczesnej fazie jego życia i rozwoju.

Praca jest oryginalna i nowatorska, ma duże znaczenie dla teorii i praktyki autyzmu wczesnodziecięcego. Autorka zadała sobie trud nawiązania kontaktów z innymi ośrodkami naukowymi, które koncentrują swoje zainteresowania badawcze wokół psychospołecznego rozwoju dzieci autystycznych i postanowiła zrealizować bardzo poważne zadanie – dokonać tłumaczenia techniki, służącej diagnozie rozwoju teorii umysłu oraz programu terapii tej teorii, a następnie sprawdzić drogą eksperymentu pedagogicznego ich przydatność w działaniach interwencyjnych.

Książka z pewnością będzie przydatna w kształceniu studentów pedagogiki i psychologii. Zainteresuje praktyków związanych z procesem wychowania i edukacji dzieci z autyzmem wczesnodziecięcym, a także rodziców tych dzieci.

Spis Treści

Rozdział I. CHARAKTERYSTYKA ZABURZEŃ AUTYSTYCZNYCH
1. Poglądy na temat patogenezy rozwoju dziecka autystycznego
2. Zaburzenia w percepcji świata społecznego u dzieci autystycznych
3. Zakłócenia w komunikowaniu się u dzieci z autyzmem
4. Deficyt poznawczy w rozwoju dzieci autystycznych
5. Z badań nad inteligencją dzieci autystycznych
Rozdział II. POWSTAWANIE I ROZWÓJ UMYSŁOWEJ REPREZENTACJI ŚWIATA DZIECKA
1. Aparat pojęciowy dziecięcej teorii umysłu
2. Dziecięca teoria umysłu a teorie naukowe
3. Etapy rozwoju dziecięcej teorii umysłu w świetle najnowszych koncepcji
4. Z badań nad dziecięcą teorią umysłu
5. Dziecięca teoria umysłu a kompetencja komunikacyjna
6. Neuropoznawczy model kształtowania się systemu czytania umysłu
7. Czynniki warunkujące rozwój dziecięcej teorii umysłu
Rozdział III. ZAKŁÓCENIA W ROZWOJU TEORII UMYSŁU U DZIECI AUTYSTYCZNYCH
1. Defekt w rozwoju teorii umysłu u dzieci autystycznych
2. Z badań nad różnymi aspektami rozwoju teorii umysłu u dzieci autystycznych
3. Neuropoznawczy model systemu czytania umysłu w rozwoju dzieci autystycznych
4. Perspektywy teorii umysłu u dzieci autystycznych
Rozdział IV. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ
1. Cele i problematyka badań
2. Hipotezy badawcze
3. Zmienne i ich wskaźniki
4. Charakterystyka metody badawczej
5. Narzędzia badawcze
6. Teren i organizacja badań eksperymentalnych
7. Znaczenie badań pilotażowych dla przeprowadzanego eksperymentu
Rozdział V. ANALIZA I INTERPRETACJA WYNIKÓW PRZEPROWADZONYCH BADAŃ EKSPERYMENTALNYCH
1. Poziom rozwoju teorii umysłu przed rozpoczęciem eksperymentu w wybranej grupie dzieci autystycznych
2. Rozwijanie teorii umysłu u badanych dzieci autystycznych
3. Poziom rozwoju teorii umysłu po zakończonym eksperymencie w wybranej grupie dzieci autystycznych
4. Próba syntezy wyników badań w świetle weryfikacji hipotez
Rozdział VI. KONKLUZJE I IMPLIKACJE PRAKTYCZNE
Bibliografia
Załączniki