Książka jest NOWA, w stanie IDEALNYM. Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki. 3ds max 2010. Animacja 3D od podstaw. Szkoła efektu
Wydawnictwo: Helion Trójwymiarowy model świata
- Całościowy opis wykonania filmu animowanego techniką 3D
- Ćwiczenia ilustrowane zrzutami ekranu, pomagające powtórzyć wszystkie wykonywane operacje na własnym komputerze
- Płyta DVD ze wszystkimi scenami, mapami i kompletem innych materiałów
Jak stworzyć animację 3D?
Z zachwytem oglądasz oscarową "Katedrę"? Podziwiasz precyzję, z jaką wykonane są animowane reklamy i teledyski? W świecie gier komputerowych czujesz się jak wirtualna ryba w wodzie? Chcesz rozwijać w sobie boską iskrę tworzenia? Nie zwlekaj zatem i włącz program 3ds Max 2010. Niech ogranicza Cię jedynie wyobraźnia!
Poznaj słynnego 3ds Maksa - Twoje nowe narzędzie kreowania i animowania trójwymiarowego świata. To właśnie w tym programie powstało wiele znanych Ci animacji i filmów, a także realistycznych graficznie gier oraz zachwycających wizualizacji architektonicznych. Aby stworzyć swoją pierwszą animację, koniecznie zapoznaj się z możliwościami programu 3ds Max 2010, opisanymi w tej książce. Kartka po kartce, klatka po klatce wkroczysz w wirtualną rzeczywistość, poznając zasady modelowania, animacji postaci, kluczowania, opracowywania świateł i materiałów, wprowadzania efektów specjalnych oraz renderingu i montażu całego filmu. Dowiesz się, jak:- tworzyć obiekty, pozycjonować je i zmieniać ich parametry początkowe;
- wprowadzać i przekazywać deformacje obiektu za pomocą stosu modyfikatorów;
- posługiwać się modelowaniem siatkowym czy łatami (Patch) i tworzyć powierzchnie na podstawie krzywych: splajnów oraz NURBS;
- wykorzystywać w animacji kamery, światła i efekty atmosferyczne (np. światło wolumetryczne);
- kreować mapowane i animowane materiały, dodawać efekty renderingu (np. efekt żarzenia), naśladować metale, skórę, drewno, szkło i chrom;
- używać renderera Mental Ray i współpracującego z nim systemu oświetlenia dziennego Daylight;
- przygotować postać do animacji przy użyciu szkieletu (Biped), animować metodą morfingu, z pomocą systemów kości (Bones) i odwrotnej kinematyki;
- stosować klucze oraz kontrolery animacji;
- modelować wnętrza tradycyjne i prosto z kosmosu;
- przekształcać animację 3D w kreskówkę.
Spis treści:Wstęp (9) Rozdział 1. Co oznacza 3D (11)
- Pierwsze spotkanie (13)
- Interfejs programu (14)
- Jednostki i ustawienia siatki (20)
- Posługiwanie się skrótami klawiszowymi przy oglądaniu modelu (22)
- Ustawianie widoku (23)
- Zaznaczanie obiektów (26)
Rozdział 2. Podstawy (29)
- Animujemy przelot UFO (30)
- Tworzenie obiektów (30)
- Pozycjonowanie obiektów i zmiana ich parametrów początkowych (34)
- Kopiowanie i skalowanie obiektu (37)
- Deformacja obiektu za pomocą modyfikatora Taper (40)
- Zginanie (Bend) a gęstość siatki. Zmiana kolejności modyfikatorów (41)
- Klonowanie i obrót obiektu (44)
- Przypisywanie materiału (49)
- Rendering obrazu (53)
- Kamera i światła (56)
- Rendering do pliku (60)
- Animacja w trybie AutoKey (64)
- Wyrównywanie położenia (Align) i tworzenie szeregu (Array) (68)
- Efekt żarzenia (Glow) dla materiału (72)
- Płomień (Fire Effect) (76)
- Rozmycie (Motion Blur) i rendering animacji (80)
- Ścieżki dostępu do plików zewnętrznych (82)
- Sprzężenie między obiektami (83)
- Kopie, klony i odnośniki (83)
Rozdział 3. Modelowanie ze splajnów (89)
- Robot (90)
- Tworzenie i edycja kształtów (90)
- Bryły obrotowe (Lathe) (95)
- Renderowalne splajny (98)
- Prostoliniowe wytłaczanie splajnów (Extrude, Bevel) (104)
- Wytłaczanie profilu wzdłuż dowolnej linii (Sweep) i zamiana splajnu w powierzchnię (111)
- Wytłaczanie profilu wzdłuż dowolnej linii (Loft) i użycie narzędzia 3D Snaps (113)
- Zmiana położenia punktu pivot (120)
- Materiały mapowane i współrzędne mapowania (124)
- Materiały złożone: Blend, Top/Bottom, Double Sided (129)
- Oświetlenie sceny (133)
- Animowane sekwencje, przezroczystość i modyfikator Noise (137)
- Obiekty pomocnicze Dummy, modyfikator LinkedXForm i budowanie hierarchii (141)
- Łączenie parametrów (Wire Parameters) (146)
- Ruch po ścieżce. Kontroler Path (151)
- Elastyczne wygięcie. Modyfikator Flex (156)
- Obiekty złożone (157)
- ProBoolean (158)
- Conform (159)
- BlobMesh (162)
- Terrain (164)
- Connect (165)
- ShapeMerge (166)
- ProCutter (168)
- Scatter (170)
Rozdział 4. Modelowanie siatkowe (173)
- Oczy (174)
- Mapa parametryczna (Gradient Ramp) (174)
- Ruchy oczu - kontroler LookAt (178)
- Zarządzanie parametrami - Reaction Manager (181)
- Modelowanie głowy (186)
- Edycja siatki z użyciem miękkiego zaznaczenia (186)
- Fazowanie i wytłaczanie - narzędzia Chamfer, Bevel, Extrude (189)
- Zapisywanie zaznaczeń (Named Selections) i ich edycja (190)
- Numery porządkowe materiału (Material ID) i grupy wygładzania (Smoothing Groups) (195)
- Wygładzanie powierzchni (Subdivision Surface) (196)
- Parametryczne fazowanie i wytłaczanie wieloboków (198)
- Wytłaczanie wzdłuż linii (Extrude Along Spline) (202)
- Ostatnie poprawki - Relax (204)
- Materiał złożony Multi/Sub-Object (206)
- Najprostsza siatka - Editable Mesh (209)
- Edycja wierzchołków (Vertex) (210)
- Wytłaczanie kończyn i szyi (Bevel, Extrude) (211)
- Podgląd wygładzenia. Modyfikator MeshSmooth (213)
- Dodawanie detali. Narzędzie View Align (214)
- Cięcie (Slice) (218)
- Spawanie (Weld) (220)
- Mapy Cellular i Noise (222)
- NURBS. Inne podejście do modelowania (224)
- Tworzenie powierzchni na bazie krzywych - Lathe (224)
- Tworzenie krzywych na bazie powierzchni - CV on Surf (227)
- Wytłaczanie - U Loft (229)
Rozdział 5. Przygotowanie postaci do animacji (233)
- Morfing (234)
- Cele morfingu (234)
- Morfing twarzy. Obiekt złożony Morph (237)
- Morfing twarzy. Modyfikator Morpher (241)
- Szkielet (243)
- Tworzenie i pozycjonowanie obiektu typu Biped (243)
- Dostosowanie szkieletu (245)
- Połączenie postaci ze szkieletem. Modyfikator Physique (248)
- Edycja obwiedni (Envelopes) modyfikatora Physique (251)
- Ustawienie i próbna animacja postaci Biped (252)
- Edycja połączeń (Link) modyfikatora Physique (254)
- Ścięgna (Tendons) (257)
- Biceps (Bulge) (258)
- Ubranie i włosy (261)
- Modelowanie za pomocą łat (Patch) (262)
- Nadruk na koszulce - nakładanie pojedynczych znaków graficznych na powierzchnię (267)
- Tkanina. Modyfikator Cloth (270)
- Wiatr. Pole sił Wind (273)
- Mocowanie tkaniny. Grupy wierzchołków (Cloth/Group) (275)
- Krótkie włosy. Modyfikator Hair and Fur stosowany do obiektów siatkowych (280)
- Długie włosy. Modyfikator Hair and Fur stosowany do splajnów (282)
- Włosy powiewające na wietrze (285)
- Kości, łącza i odwrotna kinematyka (287)
- Prosta kinematyka i dziedziczenie transformacji (288)
- Odwrotna kinematyka (HD Solver) (291)
- Kości (Bones) (296)
Rozdział 6. Modelowanie wnętrz (301)
- Wnętrze latającego talerza (302)
- Wytłaczanie metodą Fit Deformation, modyfikatory FFD i odejmowanie brył (Boolean) (302)
- Przygotowanie obiektu do animacji metodą Motion Capture (310)
- Mapowanie Real-World (313)
- Wstępne ustawienie postaci. Narzędzie LookAt Constraint (317)
- Zarządzanie warstwami (Manage Layers) (320)
- Ściany. Edycja normalnych do powierzchni (322)
- Wyposażenie wnętrza. Konwersja splajnów do postaci siatki (329)
- Planeta. Mapa Noise i parametry przezroczystości (332)
- Animowane tekstury i mapa RGB Tint (336)
- Pulsujące odblaski. Ograniczanie zasięgu świateł i kontroler Noise (344)
- Uproszczone mapowanie odbić i mapa Falloff (352)
- Para - systemy cząstek (SuperSpray) i efekt Blur (356)
- Pokój z balkonem (360)
- Oszklone drzwi - Translucent Shader (360)
- Balustrada. Narzędzie Spacing Tool (365)
- Obiekty parawanowe (369)
- Oświetlenie dzienne. System Daylight i renderer MentalRay (376)
- Materiały Arch&Design (381)
- Szkła, lustra, witraże (386)
- Mapy Flat Mirror oraz Reflect/Refract (386)
- Materiały Raytrace (390)
- Materiały współpracujące z rendererem Mental Ray (392)
- Witraż (395)
Rozdział 7. Animacja (401)
- Latający talerz (402)
- Animacja świateł i materiałów (402)
- Animacja obrotu. Dziedziczenie transformacji i ręczna edycja krzywej animacji (Draw Curves) (412)
- Animacja ruchu po ścieżce. Tworzenie kluczy bezpośrednio na krzywej animacji (Add Keys) (415)
- Kopiowanie i wklejanie ustawień kości (Posture) (419)
- Kopiowanie i wklejanie póz (Pose). Unieruchamianie wybranych części ciała (Set Planted Key) (424)
- Chwytanie przedmiotu. Position Constraint (429)
- Pociągnięcie dźwigni. Parametr IK Blend (433)
- Zmiana hierarchicznego rodzica - kontroler Link Constraint (438)
- Animacja stanu nieważkości. Inne zastosowania systemu cząstek SuperSpray (441)
- Pokój z balkonem (448)
- Scenografia - materiał Matte/Shadow (448)
- Wybiórcze użycie świateł (Exclude/Include) i żarzenie (Glow) (456)
- Okno Track View - Dope Sheet. Kopiowanie i wklejanie kluczy (462)
- Sunący kabel. Path Deform (467)
- Przyłączanie wtyczki. Kontroler Attachment (474)
- Animacja widoczności obiektów (Visibility). Kopiowanie i wklejanie kontrolerów animacji (476)
- Stan nieważkości - reactor i inne przydatne narzędzia (479)
- Podstawy działania narzędzia reactor (480)
- Zawiasowe połączenie między bryłami (Hinge) (489)
- Zmiana grawitacji (493)
- Pola sił (494)
- Obcy w stanie nieważkości. Łączenie sekwencji ruchu w oknie Mixer (497)
Rozdział 8. Rendering filmu (507)
- Animacja kamer (508)
- Przygotowanie kamer i animacja najazdu (508)
- Wstrząsy. Warstwy animacji (Animation Layers) (510)
- Przygotowanie sekwencji ujęć i plansz z napisami (513)
- Rendering i montaż (516)
- Okno Video Post i flara obiektywu (518)
- Wstępny montaż filmu (524)
- Łagodne przejście (Cross Fade) (529)
- Napisy końcowe, blaknięcie do czerni (532)
- Dodawanie dźwięku (536)
- Jak zrobić kreskówkę (538)
- Materiał Ink'n Paint (538)
Skorowidz (545) |