"3ds max 2010. Ćwiczenia praktyczne"
autor: Joanna Pasek
wydawnictwo: Helion
rok wydania: 2010
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-2473-7
liczba stron: 224; oprawa: miękka; format: A5
stan książki: bardzo dobry, praktycznie jak nowa
OPIS:
3ds max jest dziś jednym z najbardziej znanych i najwyżej cenionych programów do tworzenia grafiki oraz filmów w technologii trójwymiarowej. Z jego pomocą możesz na własnym domowym komputerze wyczarować całe filmowe światy: modelować postacie, scenerie, ruch i animację z uwzględnieniem niezliczonych efektów i fantastycznych szczegółów. W dodatku korzystanie z tej aplikacji wcale nie jest takie trudne - przyjazny interfejs, możliwość importowania materiałów z innych programów oraz prostego kontrolowania wszelkich detali znacznie przyspieszają i ułatwiają pracę. Nowa wersja programu, 3ds max 2010, wyposażona została między innymi w kontenery do przechowywania w jednym miejscu różnych obiektów złożonej sceny, eksplorator materiałów do zarządzania dużymi scenami oraz narzędzia do przyspieszania etapu testowania i optymalizacji modeli 3d.
Książka, którą trzymasz w ręku, zaznajomi Cię z tą właśnie najnowszą wersją, bogatszą także o moduł Graphite czy technologię mental mill. Jej autorka – znana ze świetnych opracowań wcześniejszych wersji programu - krok po kroku przeprowadzi po świecie 3d nawet początkującego użytkownika. Pokaże Ci ona, jak poruszać się w środowisku tego programu, jak zbudować kompletną postać, zgodną z Twoją wizją, jak wykreować i oświetlić przestrzeń, w której postać ta będzie się poruszać, i wreszcie - jak osiągnąć realistyczny efekt ruchu, czyli co zrobić, by wytwór Twojej wyobraźni rzeczywiście ożył na ekranie. W tym procesie pomogą również bardzo dobrze opisane, liczne zrzuty ekranu. Z podręcznikiem "3ds max 2010. Ćwiczenia praktyczne " bez trudu uda Ci się zrealizować wszystkie pomysły na doskonałe animacje.
* Modelowanie postaci
* Modelowanie wnętrza
* Materiały
* Kamera i podstawowe oświetlenie sceny
* Realistyczne oświetlenie
* Przygotowanie postaci do animacji
* Klucze animacji
* Kontrolery animacji
* Animowane światła, materiały i efekty
* Swobodna animacja
* Animowanie za pomocą śladów stóp
* Łączenie sekwencji ruchu
* Końcowe poprawki, rendering i montaż filmu
Tworzenie animacji nigdy jeszcze nie było takie proste!
SPIS TREŚCI:
Rozdział 1. Modelowanie postaci (5)
Początek (5)
Proste bryły (Primitives) (15)
Obiekty siatkowe (27)
Materiały (38)
Włosy i ubranie (53)
Rozdział 2. Budowanie sceny (73)
Modelowanie wnętrza (74)
Materiały (99)
Kamera i podstawowe oświetlenie sceny (113)
Realistyczne oświetlenie wnętrza (122)
Realistyczne oświetlenie na zewnątrz, czyli Pinokio wychodzi z domu (127)
Rozdział 3. Skóra i szkielet, czyli jak przygotować postać do animacji (135)
Przygotowanie skóry (135)
Gotowy szkielet humanoida (Biped) (139)
Nakładanie skóry na szkielet (147)
Rozdział 4. Animacja (151)
Przygotowania (151)
Klucze animacji (158)
Kontrolery animacji (169)
Animowane światła, materiały i efekty (180)
Biped (193)
Łączenie sekwencji ruchu (206)
Końcowe poprawki, rendering i montaż filmu (212)
O czym warto pamiętać (223)
|