Produkt nowy - nieużywany - zafoliowany - zawiera 2 płyty CD Cena nominalna 29.80 zł - Cena na Allegro = 15 zł + koszt wysyłki
Przepis na demona
Katarzyna Garstka Przepis na demona, czyli ile szczypt matte paintingu dodać do 3D renderingu.
Wirtualne światy
Maciek Matusik Tworzenie modeli i animacji postaci na użytek gier komputerowych to sztuka elitarna. Animatorzy i modelarze postaci to na ogół najlepsi i najbardziej doświadczeni graficy w zespołach developerskich. Wiarygodność wyglądu i zachowania postaci w grze jest jednym z podstawowych warunków jej powodzenia. Składają się na nie trzy podstawowe czynniki: jakość modelu (czyli bryły postaci i jej materiałów), wiarygodność animacji i Ai czyli sztuczna inteligencja.
Legionista
Grzegorz Surdykowski W poniższym tutorialu pokarzę ogólne zasady modelowania głowy – dodawania szczegółów w ZBrushu i wypalanie Normal Mapy za pomocą Zmappera.
Silnik odrzutowy
Marianoo Loon Neutrinka Lisle Second Life jest środowiskiem, gdzie nasze kreacje mogą być używane i oceniane na wszelkie możliwe sposoby. To wyjątkowa okazja dla twórcy. Jednak narzędzia służące w SL do modelowania są dość nietypowym edytorem grafiki 3D. Posiadają bardzo swoistą metodykę, ale po jej opanowaniu dają całkiem elastyczne możliwości tworzenia niemal wszystkich kształtów. Dlatego dzisiaj prezentujemy szczegółową instrukcję wykonania dość prostego obiektu w SL, wymagającego jednak użycia sporej gamy narzędzi, w tym prostych skryptów programujących ruch. Niniejszy materiał można potraktować jako prezentację możliwości i wstęp do własnych poszukiwań w SL.
Misiek
Arek Zawada Jaka jest przewaga animacji komputerowej nad animacją tradycyjną? Co sprawia że producenci animacji powoli wycofują się z tradycyjnych technik? Jednym z wielu powodów jest płynność animacji, która łatwiej uzyskać dzięki precyzyjnej interpolacji krzywych ruchu.
Nail`s revenge
Patryk Habryn W tym warsztacie chciałbym przybliżyć, jak powstawała praca, która zdobyła Grand Prix oraz nagrodę publiczności w tegorocznej edycji bitwy Porachunki, organizowanej wspólnie przez magazyn 3DFX i portal max3d.pl. Przedstawię technikę wykonania i kilka cennych porad. Etap modelowania pominę, bo jest to standardowe modelowanie od box’a, natomiast postaram się przybliżyć przede wszystkim kreatywną esencję sceny. Cinema 4D / Wings 3D / Photoshop
Entering thistledown
Artur Malczyk Praca wykonana na XX konkurs organizowany przez serwis CGSociety.org EON – Worlds Within Worlds, gdzie zdobyła wyróżnienie. Wykonanie jej zajęło około 2 miesiące luźnej pracy po godzinach. Dodatkowy tydzień trwał sam proces renderingu zarówno obrazka w dużej rozdzielczości oraz animacji. Sporo się nauczyłem przy tym projekcie i najczęściej na własnych błędach. Polecam taką metodę rozwoju - postawić sobie poprzeczkę trochę ponad swoje umiejętności, dążyć do celu, kombinować i szukać konkretnych rozwiązań. Oczywiście baza podstawowej wiedzy jest niezbędna.
Płyny
Darek Makowski Ciecze w Mayi możemy uzyskać na kilka sposobów. Przy użyciu „modułów” Maya Fluids, Paint Effects czy też Particles (cząsteczek). Dzięki cząsteczkom możemy stworzyć wiele różnych efektów wizualnych mimo, że nie zostały one stworzone bezpośrednio do symulowania efektów cieczy - rozpryskująca się woda, nalewające się wino do kieliszka czy samochód z ciekłego metalu to tylko część możliwości. Spotkamy się co prawda z kilkoma ograniczeniami ale końcowy efekt może być naprawdę zadowalający.
ZBrush
Paweł Libiszewski Każdy kto modelowaniem 3D interesuje się choć trochę, zapewne słyszał o programie Zbrush. Każdy kto chce modelować organicznie, powinien program ten znać jak własną kieszeń. W poniższym artykule zajmę się opisem fundamentalnych opcji programu ZBrush aby w drugiej części pokazać, jak w praktyce można dane opcje wykorzystać.
Matte Painting
Krzysztof Kopciowski Digital matte painting elektryzuje prawie każdego fascynata efektów specjalnych, użytkownika Photoshopa i grafika, który marzy o wejściu do branży filmowej. Rzadko jednak uzmysławiamy sobie, że korzenie tej techniki związane są z początkami rozwoju kinematografu. Co więcej, że malowanie na ekranie zaistniało dzięki umiejętnościami malarzy płótna i sztalugi. Nie wierzycie? To czytajcie...
Blender
Artur Grzegorczyn Mapy normalnych w dzisiejszych czasach to podstawa – nie tylko w przemyśle gier komputerowych, ale także przy produkcjach filmowych czy statycznych obrazach. Wykorzystywane są wszędzie tam, gdzie potrzebna jest wydajność oraz pełen detali efekt końcowy. W tej krótkiej lekcji nauczymy się przygotowywać je w programie Blender 3D. Dowiemy się, jak odpowiednio zoptymalizować importowane obiekty i przygotować dla nich klatkę projekcyjną.
Anaglify
Marek Kuratnik Raster to słowo używane przez drukarzy, a nie grafików 3D. Dzisiaj będzie inaczej, ponieważ wszyscy czytający 3DFX po wykonaniu poniższego tutoriala udowodnią drukarzom, że piksel może przedstawiać przestrzeń trójwymiarową bardziej przekonująco, niż wskazywałaby na to zwykła kartka papieru. Postaram się nie tylko wyjaśnić technikę działania anaglifu, ale także nauczyć, jak wykonać go samemu.
Przyszłość grafiki
David B Kirk Wiele blogów technicznych oraz prasa komputerowa sugerowały, że przyszłość grafiki 3D opierać się będzie na technice ray tracing, dla której wydajność rasteryzacji nie jest ważna.
Telefon cz.II
Artur Grzybowski to o czym nie powiedzieliśmy a powinniście wiedzieć
Cyfrowe Oświetlenie
Krzysztof Wójcik Oświetlenie w grafice 3D jest jednym z najważniejszych elementów składowych dobrego rendingu. Nawet najlepsze modele z doskonale wykonaną teksturą mogą wyglądać nie najlepiej bez dobrego oświetlenia
GPU
David B Kirk Nie tylko graficzne, lecz wszystkie procesory, zmieniają się z czasem. Obecnie obserwujemy bardzo trudne przejście procesorów jednordzeniowych w wielordzeniowe. Dlaczego trudne? Z powodu problemów z rozprowadzeniem ciepła oraz rosnącym poborem zasilania nie jest możliwe tworzenie szybszych procesorów poprzez proste zwiększenie ich częstotliwości. Dość prostym rozwiązaniem jest dodanie kolejnego rdzenia do pojedynczego chipu.
Visual Effects
Dariusz Łęczycki Na tą książkę czekałem jak mały chłopiec na prezent od Świętego Mikołaja. I wprawdzie dotarła do mnie dopiero w moje urodziny ale radość jaką mi sprawiła była przeogromna.
Blender. Kompendium
Artur Grzegorczyn Wiele miesięcy upłynęło, odkąd to po raz pierwszy na półkach sklepowych ujrzeliśmy podręcznik o Blenderze. Obecnie doczekaliśmy się kolejnej, opasłej księgi, tym razem zatytułowanej Blender. Kompendium.
3DS Max 2008 Architectural Visualization
Mateusz Woźniak W dzisiejszych czasach grafika komputerowa obecna jest właściwie wszędzie. Jedną z dziedzin wykorzystujących możliwości współczesnych pakietów graficznych jest architektura.
KLUB PRO
Wizytówki prenumeratorów
CD1: Multimedialny kurs instruktażowy
CD2:filmy instruktażowe
|