Produkt nowy - nieużywany - zafoliowany - zawiera 2 płyty CD Cena nominalna 29.80 zł - Cena na Allegro = 15 zł + koszt wysyłki
Gdzie jest groszek ?
Marcin Orzechowski Reklama Bonduelle Groszek to kolejna produkcja studia AlienFx. Ojcem projektu jest Tomek Karelus. To on zaprojektował koncepcję postaci i wyreżyserował całość. Miałem przyjemność wcisnąć tam swoje trzy grosze, a dokładniej przesiedzieć w pocie czoła razem z Beatą Szefer kilka tygodni nad wszelakiego rodzaju zagadnieniami 3D związanymi z tym projektem. Zaczęliśmy jak zwykle nieświadomi problemów, które będziemy musieli rozwiązać
Wróżka
Bartek Wasiluk W tym tutorialu pokażemy, jak w szybki i przyjemny sposób dołożyć naszej małej wróżce bajkowe skrzydła, które później delikatnie łopocząc na wietrze, uniosą naszą bohaterkę wysoko w przestworza.
Harnaś
Arek Zawada Jak wiemy z poprzednich części, Harnaś rozwija się wraz z Alien fx i jest swoistym poligonem doświadczalnym firmy. Dzisiaj zajmiemy się kolejną porcją reklam Harnasia, tymi, które powstały w filmowanych lokacjach. Jak wygląda proces produkcji takiej reklamy?
Grafika 3D
Krzysztof Hrycak Firmy farmaceutyczne bardzo często stają przed problemem, jak pokazać działanie leku. Aby zachęcić lekarzy do polecania ich produktów, muszą wyróżnić się na tle konkurencji. Jest to o tyle utrudnione, że finalnie lek daje ten sam efekt – pacjent jest zdrowy.
StG44
Mieszko Czarnecki W poniższym tutorialu przedstawię Wam sposób wypalania tzw. normal mapy. Mapy te wykorzystywane są do dodawania detali do obiektów lo–poly. Technika ta popularnie stosowana jest praktycznie we wszystkich grach komputerowych. Na przykładzie modelu karabinu StG44 pokażę, jak wykonać wypalanie w programie Autodesk Maya 2008.
Mortyr
Maciek Matusik Celem udziału w wojnie nie jest chwalebna śmierć za ojczyznę. Jest nim sprawienie, aby skurczybyki po drugiej stronie frontu umarły za swoją. I tego macie się trzymać. Taka jest jedyna prawda o wojnie. Ja innej nie znam, chociaż w twierdzeniu, że na temat wojny wiem wszystko, nie ma wiele przesady. Pora, by Goebbels, Goering i Himmler umarli za swoją ojczyznę. Niech Bóg zlituje się nad nimi, bo ja się nad nimi litować nie będę.
Peach
Joanna Sochacka Projekt Peach jest następcą pełnego sukcesu projektu Orange, w wyniku którego powstał film Elephants Dream. Inicjatorem tych projektów jest Blender Foundation. Wyłoniony przez nich mały zespół najlepszych artystów 3D i programistów ze społeczności blenderowej został zaproszony do Amsterdamu do wspólnej pracy nad krótkim animowanym filmem pod tytułem A Rabbit’s Revenge. Członkowie zespołu mają do dyspozycji wspaniałe studio, otrzymują też niewielkie kieszonkowe. Dodatkowo, organizatorzy pokrywają koszty podroży oraz zakwaterowania.
IP
Dariusz Łęczycki Kiedy w 2005 roku na jednej ze śląskich uczelni pierwszy raz spotkałem prof. Romana Kalarusa, już wtedy wiedziałem, że z naszej znajomości może kiedyś powstanie jakiś wspólny projekt. Niestety, ogrom pracy spowodował, że temat został przesunięty na bliżej nieokreśloną przyszłość. Kiedy w grudniu zeszłego roku Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach poprosiła mnie, żebym moją miłością do animacji zaraził słuchaczy Międzynarodowej Konferencji Education in Design, temat znowu ożył.
Jak pokochać lawiny danych
Piotr Niewiński Cyfrowe przetwarzanie obrazu video od początku swojej historii wymagało stosowania najnowszych technologii komputerowych. Jeżeli skupimy się na czynnikach technologicznych, to podstawową, a zarazem decydującą rolę podczas realizacji projektów mają wydajne i bezawaryjne nośniki danych (w wolnym tłumaczeniu – dyski) oraz szybkie jednostki obliczeniowe (komputery – stacje robocze). Do niedawna typowa stacja robocza składała się z wewnętrznej lub zewnętrznej (lokalnej) macierzy do przechowywania danych oraz wydajnej jednostki – najczęściej w konfiguracji wieloprocesorowej. Dzisiaj takie rozwiązanie bardzo często okazuje się niewystarczające.
Krew
Darek Makowski Każdy z Was w telewizji lub w książce niejednokrotnie miał okazję oglądać krew widzianą pod mikroskopem. W tym tutorialu przy pomocy standardowych narzędzi Mayi stworzymy wspólnie właśnie taki efekt. Jeśli przyjrzycie się zdjęciom wykonanym pod mikroskopem, zobaczycie, że fotografowane obiekty mają bardzo specyficzny wygląd. Maya posiada shader, który po drobnym przerobieniu nada się wyśmienicie na krew. Nauczymy się również korzystać z głębi ostrości, aby końcowy render wyglądał jeszcze bardziej realistycznie.
Drewniak Reaktywacja
Tomasz Ignatiuk , Paweł Trojanowski W poprzednich numerach przedstawiliśmy zagadnienia dotyczące tworzenia symulacji za pomocą modułu Reaktor. Zaprezentowaliśmy również możliwości wykorzystania techniki Motion capture do animacji postaci. Były to jednak oddzielne tutoriale. Nadeszła zatem pora, aby wymienione techniki połączyć i zaprząc do współpracy. W niniejszym tutorialu pokażemy, w jaki sposób animowana postać może wpływać na obiekty wchodzące w skład symulacji.
Spacer
Rafał Pankowski Interakcje oraz stworzenie zupełnie małej aplikacji 3D renderowanej w czasie rzeczywistym mogą wydawać się poważnym wyzwaniem dla grafika. Tymczasem, nawet bez specjalistycznej wiedzy naprawdę bardzo łatwo jest wprawić w ruch scenę 3D. Prezentowany przykład – prawdziwie interaktywny spacer po mieszkaniu, opracowano na podstawie stworzonej niegdyś wizualizacji, ożywiając mieszkanie za pomocą Quest3D. Program ten, jak się zaraz okaże, nie jest szczególnie skomplikowany i nie wymaga napisania ani jednej linijki kodu.
Studio
Adrian Miśkiewicz Zdjęcia cyfrowe wysokiej jakości, realizowane w warunkach studyjnych są zdolne uchwycić najmniejsze detale przedmiotów. Wystylizowane i podrasowane komputerowo obrazy mają zastosowanie w reklamie. To bardzo potężny oręż w rękach działu marketingu podczas walki o pozyskanie klientów. Celem tego działu jest jak najlepiej zaprezentować dany produkt i odnieść sukces rynkowy. Realizacja tego celu spoczywa w rękach grafika
Telefon
Artur Grzybowski Zaprezentuję proces tworzenia modelu jak i tekstur skupiając się na ciekawszych rozwiązaniach. Omówione zostanie elastyczne używanie wszelkiego rodzaju map, używanie powtarzalnych tekstur oraz kilka innych równie przydatnych rzeczy.
Biblia
Przemysław Szewczyk Czy możliwe jest napisanie książki, z której będą mogli korzystać zarówno początkujący jak i zaawansowani graficy? Wydawać by się mogło, że to niewykonalne. Jednak Kelly L. Murdock podjął się tego wyzwania – napisał książkę adresowaną do użytkowników programu 3ds Max bez względu na ich doświadczenie z tego typu programami. Jak mu się to udało?
The best of 3d graphics
Darek Makowski Długo czekałem, zanim poczta dostarczyła moją przesyłkę. W końcu, po wielu dniach The Best of 3D Graphics trafiła w moje ręce. Pierwsze, co przykuło moją uwagę zaraz po rozpakowaniu, to niestandardowy format, typowy dla albumów na zdjęcia czy klaserów. Otwieram, gruba oprawa a po wewnętrznej stronie podklejona płyta CD. Przerzucam szybko kilka kartek, napotykam fotorealistyczne obrazy na przemian z oldschoolowymi grafikami o prostym stylu. Przyznam, że jestem trochę zaskoczony, postanawiam zacząć od początku. Czytam, najpierw dedykację, potem wstęp. Powoli zaczynam rozumieć, co chcieli przekazać nam autorzy...
Grafika w grze
Trudno jest obiektywnie ocenić grafikę, choć czasem lepiej to robić gdy z treścią gry dużo słabiej. Poprosiliśmy grafików o wyrażenie opinii na temat dwóch gier. Po co? Przede wszystkim dlatego, że dla nas oprawa graficzna gier jest najważniejsza a próba jej oceny ukierunkuje nas na to do czego powinniśmy przywiązywać największą wagę. Czyli nie treść gry, choć jest oczywiście ważna, ani nie muzyka, choć kompozycje mają niebagatelny wpływ na całokształt gry. Głównie skupimy się na teksturach, oświetleniu oraz renderach. Udało nam się zdobyć komentarz twórców gry Art of Murder, którzy wyjaśniają dodatkowo techniki w jakich realizowana była gra, co pomaga zrozumieć dlaczego grafika wygląda tak a nie inaczej. Mamy nadzieję, że ten test pozwoli Wam spojrzeć na grafikę z innej dotąd perspektywy i zrozumieć kilka mechanizmów jakimi żądzi się grafika w grach.
Wstęp do komputerowej animacji postaci
Maciej Gliwa Komputerowa animacja postaci to dziedzina, która w ciągu ostatnich kilkunastu lat zrobiła bardzo duże postępy. Ze względu na rozwój gier komputerowych oraz branży filmowej i reklamowej zapotrzebowanie na profesjonalnych animatorów znacznie wzrosło. W tym artykule znajdziecie podstawowe informacje, jak zacząć przygodę jako animator postaci.
Freelancer 3d w Polce
Tomasz Świerczyński Coraz częściej w Polsce słyszymy o wolnych strzelcach (freelancerach) i zastanawiamy się, czy jest to opłacalna forma pracy, jak ciężko wejść na rynek oraz czy jest to w pełni legalne. Swoją karierę zaczynałem jako freelancer, a obecnie prowadzę własną firmę zajmującą się wizualizacjami i animacjami 3D. Działalność prężnie się rozwija, zyski pozwoliły na zakup profesjonalnego sprzętu i specjalistycznego oprogramowania. Dziś nie działam już sam – ilość zlecanych projektów wymusiła zatrudnienie dwóch pracowników.
CD1: Multimedialny kurs instruktażowy- Kurs Adobe After Effects CS3;
CD2; Dodatki;
|