Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

3Dfx Magazyn nr. 2 - Oko w oko z agentką FBI

04-06-2012, 2:04
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 15 zł     
Użytkownik phualtkomp
numer aukcji: 2322014868
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 28   
Koniec: 02-06-2012 20:38:52

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Język: polski
Dodatki: płyta CD,
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Produkt nowy - nieużywany - zafoliowany - zawiera 2 płyty CD
Cena nominalna 29.80 zł - Cena na Allegro = 15 zł + koszt wysyłki

Grafika z okładki - Nicole Bonnet


Przedstawiam Wam główną bohaterkę – Nicole Bonnet. Na jej przykładzie w poniższym tutorialu pokażę, w jaki sposób dołączyć dodatkowe kości pomocnicze tak, aby szkielet zachowywał się bardziej naturalnie. Będą to kości barków, powiek, oczu oraz żuchwy. Model i tekstury naszej agentki znajdziecie na CD2. Tutorial wymaga podstaw znajomości 3DS Maxa takich jak tworzenie i dopasowanie Biped'a oraz obsługi kości. Przyjemnej pracy.


Świat Gry


(...)Przygodówki typu point’n’click są także dość niezwykłe pod względem technologii wykonania. Napędzający grę Art Of Murder silnik graficzny WMEgame engine pozwala na implementację kombinowanej grafiki 2D-3D. Ogół teł gry wykonano techniką prerenderingu, natomiast postaci to animowane meshe 3D. Do sceny dodawane są niewidoczne płaszczyzny, po tórychporusza się postać, tak, aby dać efekt zgodności jej ruchów z perspektywą kadru. Taka technologia pozwala grafikom osiągnąć spójną i efektowniewyglądającą całość(...)


Case Study Calsberg.pl


Projektanci z agencji NoLabel pokażą nam jak stworzyć fotorealistyczną animację kropli cieczy spływającej po nierównej powierzchni. W połowie 2007 r. Carlsberg zmienił butelkę swojego sztandarowego produktu. Kampania reklamowa obejmowała także serwis WWW, który miał zawierać fotorealistyczą animację nowej butelki. Zamierzeniem projektu było uzyskanie efektu spływającej kropli wody po ściance butelki.


Harnaś - kolejne wyzwania


Kiedy przyjrzymy się kolejnym odsłonom reklamy, zobaczymy, że poziom skomplikowania rósł. Kolejne Harnasie przynosiły grafikom Alien Fx coraz to nowe wyzwania i problemy. Dyrektor kreatywny, Tomek Karelus, sprawiał wrażenie, jakby w każdym projekcie chciał podnieść poprzeczkę, zastosować nowe rozwiązania, wypróbować kolejną nowinkę techniczną. Prześledźmy, jak to wyglądało w praktyce.


Panorama QTVR - jak to zrobić?


W tutorialu tym postaram się przybliżyć technikę wykonania panoramy wirtualnej QTVR. Panoramy wirtualne możemy wykonać w interesującym nas wnętrzu lub na zewnątrz. Panorama daje dużo większy pogląd na daną scenę niż ujęcie statyczne, ponieważ pozwala na obejrzenie szczegółowo całej sceny za pomocą prostego ruchu myszką. W panoramie można się obracać dookoła o 360 stopni, przybliżać i oddalać widok kamery. Panoramy stają się coraz bardziej popularne dzięki małym rozmiarom pliku, co pozwala umieszczać je na stronach WWW.


All you need is love część II


Ostatnio udało nam się wymodelować podstawę kłódki – głównego obiektu w naszej scenie. W tej części poddamy bryłę niewielkim modyfikacjom. Wymodelujemy również klucz i umieścimy go w scenie za pomocą reaktora sił. Gdy uda nam się uzyskać pożądany wygląd sceny, postaramy się estetycznie, studyjnie oświetlić i wyrenderować całość używając Mental Raya.


Krajobraz jak z MYSTa część II


Zapraszam do wykonania drugiej części ćwiczenia z Bryce. Zajmiemy się zmianą formatu renderingu podglądowego i włączymy tekstury, zamieszczone na CD2. Praca w Bryce jest dość lekka i przyjemna. Po wykonaniu obu ćwiczeń będziemy potrafili pracować z obiektami i teksturami oraz poruszać się pomiędzy widokami. Kilkoma kliknięciami myszki stworzymy piękną wodę a przyszłe projekty ograniczać będzie jedynie wyobraźnia. Mam nadzieję, że uda mi się zainteresować Was tym programem, bo sądzę, że warto zapoznać się z nową techniką tworzenia krajobrazów.


Drewniak - animacja prostej postaci część II


Poprzedni tutorial pokazał, iż w zasadzie bez trudu, w krótkim czasie można przygotować bardzo realistyczną animację postaci. Trudno jednak cały czas w swoich animacjach pokazywać tylko bipeda. W tym tutorialu pokażemy, jak wykorzystując poprzednio zdobytą wiedzę, wprawić w ruch konkretną postać – Drewniaka. Wszystkie niezbędne do wykonania tutoriala pliki zamieściliśmy na płycie CD2.


Skrzynka majsterkowicza część II


W drugiej części tutoriala zaprezentuję tematykę obiektów miękkich oraz tkanin. Animowanie lub chociaż samo modelowanie obiektu, który zmienił swój kształt pod wpływem jakiejś siły, może sprawić sporo problemów. Czy będzie to lekko spłaszczona opona samochodu czy narzuta na łóżku, praca przy modelowaniu takich obiektów będzie czasochłonna. Z pomocą przychodzi Reactor z modułami Soft Body oraz Cloth (nie mylić z narzędziem Cloth z 3DS Max).


Deformation - Guide Hairs w XSI


Chciałbym wam przedstawić metodę, jak użyć włosów, a konkretnie Guide Hairs w XSI, aby móc deformować obiekt w viewporcie 3D. Pozornie wydaje się to niemożliwe. Włosy w XSI mają dostępną funkcję, za pomocą której można ustawić instancje obiektów 3Di zrobić np. piękne pole kwiatów falujących na wietrze. Minusem jest to, że rezultat mamy po wyrenderowaniu. Na szczęście Guide Hairs składają się z punktów a to już daje pewnie możliwości. Na końcu warto dodać delikatną grawitację i turbulencje, aby uatrakcyjnić ruch. Eksperymentujcie też z wartościami Blend Weight w panelu Constrejna zaczynając do górnej kuli.


Płyń Merlinie, płyń! making of w Blenderze


Sceny akwarystyczne są jednymi z najbardziej interesujących. Każdą z nich można przedstawić w 2D i 3D, a każdy detal może być namalowany lub narysowany. Wymaga to jednak pogłębionej obserwacji. Prezentuję making of etapów pracy, które bardziej lub mniej prowadzą do końcowego projektu. Główne narzędzie wykorzystane w projekcie to Blender. Nie jest to jednak tutorial poświęcony działaniu tego programu, a krótkie przedstawienie drogi do celu.


Wizualizacja interior. Zasady tworzenia fotorealistycznych scen w Vray.


Żeby tworzyć fotorealistyczne wizualizacje, musimy wiedzieć, jakie warunki należy spełnić, by uzyskać zamierzony efekt. Najlepszym sposobem na określenie tych warunków jest obserwacja otaczającego świata. Postarajmy się zauważyć, jakie właściwości ma światło wpadające do wnętrza mieszkania – np. jakie barwy przybiera i czym jest to uwarunkowane. Możemy również przyjrzeć się różnym materiałom takim jak: plastik, metal, szkło, drewno etc. Wbrew pozorom posiadają one bardzo dużo właściwości, które postaram się ukazać w tym artykule.


Clay rendering w Maya


Każdy kiedyś zaczynał swoją przygodę ze światem 3D i chyba nikogo nie trzeba przekonywać, ile pracy kosztuje stworzenie pierwszego własnego modelu z prawdziwego zdarzenia. Gdy już emocje opadną i wciśniemy przycisk Render, z niecierpliwością czekamy na efekt naszej ciężkiej pracy. Niestety, często efekt ten mocno odbiega od oczekiwań – nasz model, mimo iż pieczołowicie wykonany, wydaje się jakiś sztuczny. Im dłużej się przyglądamy, tym mniejszą ochotę mamy go komuś pokazać. I tu z pomocą przychodzi Clay Rendering. Clay Rendering to nadanie naszemu modelowi wyglądu i właściwości gliny i oświetlenie go w sposób imitujący rozproszone światło dzienne. Tej techniki renderowania obiektów (scen) przed ostateczną obróbką (czyli nadaniu materiałów i tekstur) używają praktycznie wszyscy graficy na świecie. My również pokażemy, jak w bardzo prosty sposób uzyskać taki efekt.


Global Illumination Vray Rendering Engine


Na tę wiadomość użytkownicy programu Maya musieli czekać bardzo długo. Po ogromnym sukcesie rynkowym na platformie 3DS Max, ekipa Chaos Group zdecydowała się rozszerzyć listę pakietów o kolejne platformy, które będzie obsługiwał ich flagowy produkt. Vray jest jednym z ciekawszych rendererów na rynku. Zadecydowały o tym m.in. łatwa obsługa nawet przez początkujących użytkowników oraz minimum niepotrzebnych funkcji – co oczywiście nie znaczy, że odbiło się to na możliwościach silnika renderującego. Kluczowe opcje oczywiście pozostały i można je modyfikować. Vray jest także powszechnie ceniony za jego szybkość oraz świetną jakość generowanych obrazów.


Maxwell Render - główne wady i zalety


Maxwell Render to jeden z najbardziej interesujących silników w ostatnim czasie. Zdolny jest do symulowania światła dokładnie jak w prawdziwym świecie. W przeciwieństwie do pozostałych rendererów bezstronność Maxwell Render polega na tym, że nie stosuje on sztuczek do imitowania prawdziwego (rzeczywistego) zachowania. Wszystko odtwarzane jest przez zastosowane równania fizyczne. Zdobył uznanie i wzbudził zachwyt poprzez stworzenie najlepszej jakości fotorealistycznych obrazów.


Tips and Tricks część II


W poprzednim numerze poruszyłem temat renderowania na passach. Zdając sobie sprawę jak skomplikowany jest to proces postaram się przybliżyć poszczególne etapy na przykładzie silnika renderującego Vray.


Recenzja 3DS Max 2008


Nie musieliśmy długo czekać na kolejną odsłonę programu 3DS Max. Producent, firma Autodesk, przełamał konwencję nazewnictwa pakietu i tym razem dodał na końcu nazwy liczbę 2008. I jak to z nowymi wersjami programów bywa, w 3DS Max poprawiono działanie niektórych funkcji, dodano wiele nowych oraz zwiększono ogólną jego wydajność.


Wywiad z Ryszardem Rogockim


Ryszard Rogocki jest prezesem, pomysłodawcą i założycielem warszawskiego studia graficznego Alien Fx. Studio powstało trzy lata temu ale przygoda z grafiką rozpoczęła się o wiele wcześniej. Mniej więcej w 1993 roku, zaraz po studiach, na przedłużających się nocnych zmianach w firmie telekomunikacyjnej, Rysiek szkicował swoje pierwsze rysunki, bawił się zdjęciami w Photoshopie i rozwijał powoli swoje umiejętności aby z działalności freelancerskiej zaistnieć na rynku polskim i budować własną markę.


Test Konsumencki myszek


Czy lepsza mysz laserowa, bezprzewodowa, najbardziej zaawansowana technologicznie na świecie, dająca możliwość superszybkiego przewijania dzięki nowej funkcji a jedno kliknięcie na wybrane słowo lub frazę prowadzi do listy wyników wyszukiwania w internecie? Czy mysz optyczna z sensorem czułości nacisku, który jest w stanie rozróżnić palec wskazujący od środkowego? Zamiast rolki przewijającej z małą kulką, która ułatwia przeglądanie i nie ogranicza się do przewijania góra-dół, lecz pozwala na pełen ruch 360 stopni, ponadto służy też jako trzeci przycisk. Co lepsze? Ten test powstał właśnie aby odpowiedzieć na te pytania. Mamy nadzieję że opinie profesjonalistów rozwieją Wasze wątpliwości.


Materiały na CD

CD1: Multimedialny kurs instruktażowy - wprowadzenie do 3DS Max, część II Na płycie CD1 zamieściliśmy dalszy ciąg kursu instruktażowego, dotyczący pracy w programie 3DS Max. Stanowi on dopełnienie pierwszej części, którą zamieściliśmy w poprzednim numerze magazynu. Na krążku znajdziecie kolejne wyjaśnienia wszystkich najważniejszych zagadnień jakie trzeba znać zaczynając pracę z programem. Autor Damian Majcherek tłumaczy do czego służą kolejne funkcje, czyli jak ustawić kamery, światła, materiały i animację, dochodząc w końcu do procesu renderingu. Kurs przeznaczony jest dla początkujących użytkowników 3DS Max. CD2: Filmy instruktażowe do tutoriali (bez dźwięku) + pliki źródłowe + extrasy Na płycie CD2 zamieściliśmy obiekty, tekstury, modelei sceny, które potrzebne są do wykonania tutoriali. Znajdziecie tutaj również filmy instruktażowe do tutoriali, nagrane bez dźwięku i mające stanowić pomoc w robieniu ćwiczenia. Na tym krążku znalazły się filmiki do kolejnych części Drewniaka, Skrzynki i tutorialu All you need is love. Również Pablo Vazquez pokazał etapy pracy w Blenderze, w którym przygotował making of Płyń Merlinie, płyń. Będziecie mogli również zobaczyć jak działa Maxwell Render oglądając krótki filmik Piotra Miszteli. Na CD2 znajdziecie również filmy instruktażowe z dźwiękiem, dotyczące nowości zastosowanych w 3DS Max 2008. Lektor w języku angielskim na pięciu kilkuminutowych filmach przedstawi główne zmiany i udoskonalenia wprowadzone w najnowszej wersji Maxa. Ponad to na CD2 znajdziecie referencje do modelowania walczącej Jane – mamy nadzieję, że te 52 zdjęcia pomogą Wam w tworzeniu rewelacyjnych grafik.


3Dfx Magazyn nr. 2 - Oko w oko z agentką FBI
Zobacz inne moje aukcje (phualtkomp):