System wtrysku Common Rail
Powszechnie stosowany w samochodach osobowych i ciężarowych system redukcji spalin, zapewniający również większa efektywność spalania paliwa, a przez to mniejsze jego zużycie.
W systemie tym dawka paliwa oraz czas wtrysku kontrolowane są elektronicznie, a ciśnienie paliwa w szynie zbiorczej dochodzi do 160 Mpa. Znacznie lepszą efektywność spalania, a przez to mniejsze zużycie paliwa uzyskano poprzez rozdzielenie wtrysku na kilka faz. Dzięki temu znacznie wyciszono również pracę silnika pozbywając się typowego dla silników Diesel'a odgłosu „klekotania”. Silnik ten charakteryzuje się również większym momentem obrotowym, przez co jest bardziej dynamiczny.
System ERG z niezależnym układem chłodzenia.
System ten w połączeniu z systemem wtrysku Common Rail zapewnia znacznie mniejszą emisję spalin zgodna z najnowszymi normami EURO IIIA.
Zastosowano tutaj sprzężenie zwrotne, w którym spaliny z kolektora wydechowego są kierowane przez chłodnicę ponownie do komory spalania, gdzie znacznie obniżają temperaturę, a przez to powodują redukcję tlenku azotu w tym procesie.
Skrzynia biegów- duża ilość przełożeń, precyzyjne przełączanie
W pełni synchronizowana skrzynia biegów posiadająca w standardzie 32 biegi do przodu i 32 do tyłu. W dźwigni przełączania biegów znajduje się elektrohydrauliczny przełącznik Swing Shift, a przez to mamy do dyspozycji dwa zakresy prędkości sygnalizowane zapaleniem się lampki (żółw/zając). Dodatkowo ciągnik posiada reduktor prędkości załączany mechanicznie.
Oprócz tego wyposażeniem standardowym jest wzmacniacz momentu umieszczony na dźwigni zmiany biegów, który w przypadku nagłych zmian obciążenia, po włączeniu redukuje prędkość o 17% zwiększając w ten sposób siłę trakcyjną.
Rewers hydrauliczny- bardzo duży komfort pracy
Ciągnik M108S posiada w standardzie rewers hydrauliczny, który pozwala na płynną zmianę kierunku jazdy bez wyhamowywania ciągnika i użycia sprzęgła. Wystarczy tylko przełączyć dźwignię rewersu umieszczoną z lewej strony przy kierownicy.
Funkcja ta jest szczególnie przydatna przy pracy z ładowaczem czołowym, gdzie zmiany kierunku jazdy są bardzo częste.
4WD- napęd na cztery koła załączany elektrohydraulicznie, hamulce na 4 koła.
W dowolnej chwili podczas jazdy można załączyć przedni napęd, bez konieczności zatrzymania ciągnika. Załączenie napędu sygnalizuje lampka na desce rozdzielczej.
Dzięki tej funkcji podczas hamowania przedni napęd jest automatycznie załączany i uzyskujemy efekt hamowania na cztery koła.
Przekazywanie napędu na przednie koła odbywa się przez przekładnię kątową (zębatą ), dzięki czemu przekazanie mocy na przednie koła nawet przy maksymalnym skręcie odbywa się bez żadnych zakłóceń.
Kabina- komfort, ergonomia i znakomita widoczność.
Ciągnik w standardzie posiada bardzo wydajną dwupoziomową klimatyzację oraz otworów wlotowych zapewniających efektywną cyrkulację powietrza. Wyświetlacz ciekłokrystaliczny wskazuje aktualną prędkość, obroty WOM oraz ilość przepracowanych motogodzin.
W standardzie znajduje się również bardzo wygodny fotel operatora z amortyzacją pneumatyczną, zagłówkiem oraz podłokietnikami.
Maska skośna, pochylona do przodu
Maska silnika została tak zaprojektowana, aby w jak najmniejszym stopniu ograniczyć widoczność z kabiny. Jest to szczególnie doceniane przy pracy z urządzeniami zawieszanymi na przednim TUZ-ie.
Maska jest otwierana bez najmniejszego wysiłku dzięki zastosowaniu dwóch gazowych teleskopów.
-------------------------
~ TERAZ ~
Nowy SKUTER Firmy ROMET
!!! GRATIS !!!
-------------------------- Premium Trade oferuje "SERWIS U KLIENTA"
Dojazd Serwisu GRATIS -------------------------- Marcin tel.: 695-[zasłonięte]-900
Jarosław tel.: 665-[zasłonięte]-600
Witold tel.: 695-[zasłonięte]-330 Łukasz tel.: 697-[zasłonięte]-250 Andrzej tel.: 603-[zasłonięte]-800
|