Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

32g STANDARDY DLA TESTÓW STOSOWANYCH W PSYCHOLOGII

09-03-2012, 20:59
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 29 zł     
Użytkownik RyszardHerdzina
numer aukcji: 2112123563
Miejscowość Washington, D.C., Stany Zjednoczone
Zostało sztuk: 8    Wyświetleń: 12   
Koniec: 10-03-2012 23:54:57

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2007
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

STANDARDY DLA TESTÓW STOSOWANYCH W PSYCHOLOGII I PEDAGOGICE



Niezbędnik badacza!

Po ponad dwudziestu latach od pierwszego wydania mamy przyjemność przekazać do rąk Czytelników nową wersję książki Standardy dla testów stosowanych w psychologii i pedagogice. Od wielu lat publikacja ta jest dla psychologów i pedagogów drogowskazem przy podejmowaniu wszelkich działań diagnostycznych.
„Standardy powinny stać się lekturą obowiązkową nie tylko dla studentów psychologii, pedagogiki czy socjologii, ale także dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi, dla wszystkich tych, dla których test jest narzędziem, a uzyskane dzięki niemu wyniki stanowią podstawę (czasem jedyną!) podejmowania decyzji dotyczących losów poszczególnych osób czy grup”.

Z recenzji prof. Jerzego Brzezińskiego

„Ta wybitna praca zapoczątkowała rozwój psychometrii i diagnostyki psychologicznej w Polsce. Obejmuje podstawowe kwestie psychometryczne i omawia zasady dotyczące badania trafności i rzetelności pomiaru testowego, zasady tworzenia testów, normalizacji wyników oraz ich interpretowania, a także prezentowania i gromadzenia informacji z badań.
Czytelnik znajdzie tu tak ważne informacje, jak obowiązki osób prowadzących badania testowe, zasady testowania w badaniach psychologicznych i pedagogicznych oraz specyficzne zastosowania testów, na przykład w badaniach doboru zawodowego czy służb państwowych”.

Z recenzji prof. Bogdana Zawadzkiego

Przedmowa do wydania polskiego – prof. Jerzy Brzeziński
Wprowadzenie
Strony uczestniczące w procesie testowania
Cel Standardów
Kategorie Standardów
Testy i wykorzystanie testów, do których stosują się te standardy
Na co należy zwrócić uwagę stosując Standardy?
Liczba standardów
Testy jako miary konstruktów
Struktura tej publikacji

Cz. I Tworzenie testu, jego ocena oraz prezentacja wyników
1. Trafność
2. Rzetelność i błędy pomiaru
3. Tworzenie testu i jego rewizje
4. Skale, normy oraz porównywanie wyników
5. Procedura badania testem, ocenianie i przedstawianie wyników testowych
6. Dokumentacja testu

Cz. II Bezstronność testowania
7. Bezstronne badanie testem i stosowanie testu
8. Prawa i odpowiedzialność osób badanych
9. Testowanie osób o różnym rodowodzie językowym
10. Badania testowe osób niepełnosprawnych

Cz. III Zastosowania testów
11. Odpowiedzialność użytkowników testów
12. Testowanie i diagnoza psychologiczna
13. Diagnoza i testowanie w obszarze edukacji
14. Testowanie dla celów zatrudnienia oraz przyznawania licencji
15. Testowanie dla celów ewaluacji oraz polityki społecznej

Słownik