Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

2CD ALE FILMY ! Złota kolekcja KILAR DĘBSKI LORENC

29-03-2015, 23:43
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 37.99 zł     
Użytkownik sectio_aurea
numer aukcji: 5134354966
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 23   

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Liczba płyt w wydaniu: dwie
Opakowanie: w folii
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

                                            Zapraszam
    Koszt przesyłki na terenie Polski jest stały, niezależnie od ilości kupionych płyt.

 

Wydawca : Parlophone Music Poland 40[zasłonięte]502
Rok wydania: 2013




                                 ALE FILMY !

                  Złota kolekcja 2CD

            

  

CD1
Jan A.P. Kaczmarek, Marzyciel reż. Marc Forster
1.    The Park On Piano    00:05:23
Leszek Możdżer – fortepian

Michał Lorenc, 300 mil do nieba reż. Maciej Dejczer
2.    Ucieczka    00:02:27

Tomasz Gąssowski, Zmruż oczy reż. Andrzej Jakimowski
3.    Tango    00:02:09

Jan Duszyński, Pokłosie reż. Władysław Pasikowski
4.    Powrót do domu     00:02:00

Krzesimir Dębski, W pustyni i w puszczy reż. Gavin Hood, Elżbieta Jeżewska
5.    Gdzie jest nasz dom, Stasiu?    00:04:07

Krzysztof Komeda, Nóż w wodzie reż. Roman Polański
6.    Ballad For Bernt    00:04:05
Krzysztof Komeda Trio

Bartek Gliniak, Joanna reż. Feliks Falk
7.    Finał    00:04:44

Daniel Bloom, Tulipany reż. Jacek Borcuch
8.    Tulipany    00:02:03
Leszek Możdżer – fortepian

Wojciech Kilar, Dracula reż. Francis Ford Coppola
9.    Vampire Hunters    00:03:02

Krzysztof Komeda, Rosemary’s Baby reż. Roman Polański
10.    Sleep Safe and Warm
Leszek Możdżer – fortepian

Bartek Gliniak, Mój Nikifor reż. Krzysztof Krauze
11.    Temat Nikifora    00:01:52

Michał Lorenc, Bandyta reż. Maciej Dejczer
12.    Taniec Eleny    00:03:01

Łukasz Targosz, Listy do M. reż. Mitja Okorn
13.    Listy do M.    00:03:38

Krzesimir Dębski, Stara baśń reż. Jerzy Hoffman
14.    Temat miłosny    00:03:24

Wojciech Kilar, Pan Tadeusz reż. Andrzej Wajda
15.    Polonez    00:04:37

Antonii Komasa-Łazarkiewicz, W ciemności reż. Agnieszka Holland
16.    W ciemności     00:05:58

Zygmunt Konieczny, Jasminum reż. Jan Jakub Kolski
17.    Temat    00:02:45

Michał Lorenc, Prowokator reż. Krzysztof Lang
18.    Ave Maria    00:03:09

Tomasz Gąssowski, Sztuczki reż. Andrzej Jakimowski
19.    Motor i dziewczyny    00:03:48

Wojciech Kilar, Śmierć i dziewczyna reż. Roman Polański
20.    Paulina's Theme    00:03:47

Leszek Możdżer, Wszystkie Kobiety Mateusza reż. Artur Więcek „Baron”
21.    Sny Kobiet    00:04:18


CD 2

Czesław Mozil, sł. Krzysztof Kamil Baczyńsk
1.    Pieśń o miłości    00:03:18
Mela Koteluk – wokal
Czesław Śpiewa – wokal

Artur Rojek, sł. Artur Rojek, Młode Wilki reż. Jarosław Żamojda
2.    To Nie Byl Film    00:03:02
Myslovitz

Wojciech Kilar, sł. Marcin Kydryński, Smuga cienia reż. Andrzej Wajda
3.    W smudze cienia    00:03:18
Anna Maria Jopek – głosy
Tomasz Stańko – trąbka

Krzesimir Dębski, sł. Jacek Cygan, Ogniem i mieczem reż. Jerzy Hoffman
4.    Dumka na dwa serca    00:04:11
Edyta Górniak – wokal
Mieczysław Szcześniak – wokal

Robert Janson, sł. Anita Lipnicka, Młode Wilki reż. Jarosław Żamojda
5.    Wolne ptaki    00:03:15
Varius Manx

Jerzy Matuszkiewicz, sł. Agnieszka Osiecka, Małżeństwo z rozsądku reż. Stanisław Bareja
6.    Miłość złe humory ma    00:02:04

Wojciech Pilichowski, Jarosław Chilkiewicz, sł. Kasia Kowalska, Nocne graffiti reż. Maciej Dutkiewicz
7.    Straciłam swój rozsądek    00:04:03
Kasia Kowalska – wokal

Grzegorz Ciechowski, sł. Grzegorz Ciechowski, Wiedźmin reż. Marek Brodzki
8.    Nie pokonasz miłości    00:03:03
Robert Gawliński – wokal

Henryk Wars, sł. Julian Tuwim (Oldlen), Szpieg w masce reż. Mieczysław Krawicz
9.    Miłość ci wszystko wybaczy    00:05:01

Wojciech Kilar, sł. Marcin Kydryński, Portret damy reż. Jane Campion
10.    Szepty i łzy    00:04:31
Anna Maria Jopek – głosy
Tomasz Stańko – trąbka

Justyna Steczkowska, sł. Edyta Bartosiewicz, Na koniec świata reż. Magdalena Łazarkiewicz
11.    Na koniec świata    00:04:23

Kayah, sł. Kayah, Przedwiośnie reż.
12.    Wiosna przyjdzie i tak    00:03:01

Zygmunt Wiehler, sł. Jerzy Jurandot, Ada to nie wypada reż. Konrad Tom
13.    Nie kochać w taką noc to grzech    00:02:25

Seweryn Krajewski, Adam Skorupka, sł. Agnieszka Osiecka, Halo Szpicbródka reż. Mieczysław Jahoda, Janusz Rzeszewski
14.    Kto tak ładnie kradnie / Ja nie chcę nic (Herbaciane nonsensy)    00:04:03

Krzesimir Dębski, sł. Andrzej Mogielnicki, W pustyni i w puszczy reż. Gavin Hood, Elżbieta Jeżewska
15.    Mama Afryka    00:04:51

Przemysław Gintrowski, sł. Justyna Holm, Tato reż. Maciej Ślesicki
16.    Kołysanka (Tylko śpij)    00:03:12

Krzesimir Dębski, sł. Beata Kozidrak, Stara Baśń reż. Jerzy Hoffman
17.    Stara Baśń    00:03:02

Henryk Wars, sł. Ludwik Starski, Skarb reż. Leonard Buczkowski
18.    Już nie zapomnisz mnie    00:02:02

Grzegorz Turnau, sł. Leszek Aleksander Moczulski, Pan Tadeusz reż. Andrzej Wajda
19.    Soplicowo    00:04:45

 


„Dobieranie dźwięku to magia” – mówił Jerzy Kawalerowicz. Magia, której bez wyjątku ulega każdy widz. Przecież nikt z nas nie chodzi do kina tylko po to, aby oglądać. Filmów też się słucha. Od zawsze. Jakie są sekrety tej magii? Na pewno melodia i rytm. Z całą pewnością także barwa instrumentu czy ludzkiego głosu. Ale najważniejszym sekretem wybitnych reżyserów i nie mniej zdolnych kompozytorów pozostaje moment, w którym ów dźwięk, czyli muzyka, zostaje użyty. Bo tu można się strasznie pomylić… albo dać widzowi taką chwilę, którą zapamięta na długo, jeśli nie na całe życie. Właśnie dlatego dobieranie muzyki do filmu jest tak szalenie trudne, ale również dlatego jest tak bardzo ważne.

Długo zastanawiałam się, jak opisać ten album, prezentujący kompozycje, które tak pięknie brzmiały w ostatnich latach w polskim kinie i nie tylko, i które wyszły spod ręki polskich twórców. Ktoś podpowiedział mi, że przecież wystarczy tę muzykę włączyć, aby obrazy pojawiły się same, a zaraz za nimi tytuły, nazwiska i w końcu emocje. To dlatego zaczynamy ostatnim polskim Oscarem za muzykę, czyli tematem z „Marzyciela” Jana A. P. Kaczmarka. Rozpoznawalny od pierwszych nut fortepianowy utwór przypomina nie tylko sam film, ale podkreśla też wysoką od lat pozycję polskich twórców na świecie. Podobnie zresztą jak słynny fragment ścieżki dźwiękowej do „Draculi” Francisa Forda Coppoli autorstwa Wojciecha Kilara czy tematy z filmów Romana Polańskiego „Nóż w wodzie” i „Dziecko Rosemary”, skomponowane przez Krzysztofa Komedę, a zaprezentowane tutaj nie tylko w klasycznych aranżacjach. Obok nich najważniejsi rodzimi kompozytorzy muzyki filmowej – Zygmunt Konieczny, Krzesimir Dębski, Michał Lorenc. Od wielu lat ci artyści wpływają na nastroje Polaków w kinie i poza nim, bo ich kompozycji słucha się także podczas coraz częściej organizowanych w kraju koncertów i festiwali, poświęconych muzyce wielkiego ekranu.

Mistrzów dogania młode pokolenie twórców – Leszek Możdżer, Antoni Komasa-Łazarkiewicz, Tomasz Gąssowski, Jan Duszyński, Łukasz Targosz, Bartek Gliniak, Daniel Bloom. To świadomi roli muzyki filmowej kompozytorzy, otwarci na nowe rozwiązania, jakie proponuje kino, ale obdarzeni cennym talentem do pisania melodii. A to przecież właśnie melodia sprawia, że ten sam sfilmowany obraz wyda się nam – widzom bardziej „dur” lub „moll” i spowoduje uśmiech albo łzę.

Każdy ma w kinie swoją prywatną listę przebojów. Polska muzyka filmowa to całe morze tytułów, a także kilkadziesiąt ważnych dla kinematografii nazwisk i wiele duetów reżysersko-kompozytorskich, które opanowały do perfekcji trudną sztukę wyboru, kiedy powinna na ekranie zagrać muzyka, a kiedy zagrać ma tylko cisza. Do historii przeszły sceny, zbudowane na muzycznych filarach. I całkiem sporo legendarnych już dziś piosenek.

Druga płyta zawiera te najsłynniejsze, jak napisane przez Henryka Warsa „Miłość Ci wszystko wybaczy” i „Już nie zapomnisz mnie” oraz młodsze, ale równie popularne tematy z jednej z nielicznych polskich komedii muzycznych „Hallo Szpicbródka”. Brzmią na nowo, we współczesnych, czasem zaskakujących wersjach. To taki pomost między klasyką polskiej piosenki filmowej, a jej współczesną, bardzo różnorodną formą, doprawioną rockiem, poezją, etno. Zmieniającą się tak, jak zmieniają się filmy. Duża w tym zasługa lubianych głosów m.in. Anny Serafińskiej, Roberta Gawlińskiego, Edyty Górniak, Kayah, Justyny Steczkowskiej, Grzegorza Turnaua, Stanisława Sojki. Anna Maria Jopek wykorzystuje w piosenkach najpiękniejsze tematy filmowe Wojciecha Kilara, zatrzymując je na dłużej.

Popularność muzyki kina stale rośnie. I prawdziwie magiczna staje się chwila, kiedy potrafi ona znakomicie funkcjonować bez obrazu na ekranie. Oddajemy w Państwa ręce ponad dwie godziny doskonałej polskiej muzyki filmowej. Z nadzieją, że – jak mówi Quentin Tarantino – podniosą sceny o kilka pięter. Nie tylko w kinie!” – Magdalena Miśka-Jackowska


 

 

Płyta CD oryginalna, nowa, zafoliowana.