Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

2 Wprowadzenie do HTML5 Bruce Lawson, Remy Sharp

03-06-2012, 21:32
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 34.97 zł     
Użytkownik zbyszekwlodarczy
numer aukcji: 2290134608
Miejscowość PL
Wyświetleń: 13   
Koniec: 19-05-2012 17:56:20

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
Forma: poradnik
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 


2  Wprowadzenie do HTML5 Bruce Lawson, Remy Sharp

 

Wprowadzenie do HTML5

 
Autor:Bruce Lawson, Remy Sharp
Data wydania:2[zasłonięte]011-06
Lista stron:240
Tłumaczenie:Radosław Meryk
ISBN:978-83-[zasłonięte]-3045-5
EAN:978[zasłonięte][zasłonięte]46304
Format:168x237
Oprawa:miękka


Sprawdź, co potrafi HTML5!

  • Jakie nowości wprowadza HTML w wersji 5?
  • Jak wykorzystać usługi geolokalizacyjne?
  • Jak tworzyć dostępne witryny WWW?

HTML5 - początkowo po cichu, ostatnio coraz głośniej - zaczyna gościć w naszych przeglądarkach internetowych. Wbudowane mechanizmy obsługi multimediów, lepsze wykorzystanie formularzy, nowe struktury i semantyka, dzięki którym Twój serwis stanie się bardziej dostępny, to tylko część z nowinek ostatniej wersji HTML. Zastanawiasz się, jak wykorzystać go na Twoich stronach?

Ta książka odpowie na to i wiele innych pytań! Kompletne źródło informacji na temat HTML5 jest w zasięgu Twojej ręki. W trakcie lektury poznasz nowe struktury i ich przeznaczenie oraz zmodyfikowane znaczniki z wcześniejszych wersji. W kolejnym rozdziale zaznajomisz się szczegółowo z nowymi możliwościami formularzy oraz technikami ich tworzenia. W tej wersji projektowanie formularzy to naprawdę czysta przyjemność! Ponadto zobaczysz, jak szybko i łatwo można dodać do strony elementy wideo i audio. Dodatkowo nauczysz się wykorzystywać mechanizmy do przechowywania danych oraz geolokalizacji. Dzięki tej książce poczujesz powiew świeżości w świecie stron internetowych!

  • Struktura dokumentu HTML
  • Struktury zasadniczych obszarów treści
  • Wykorzystanie konspektu
  • WAI-ARIA
  • Wykorzystanie globalnych atrybutów
  • Elementy do wprowadzania danych w formularzach
  • Natywna obsługa multimediów
  • Rozwiązywanie kłopotów z kodekami
  • Obsługa wideo w starszych przeglądarkach
  • Właściwości elementu Canvas
  • Składowanie danych
  • Metody dostępu do magazynu danych
  • Praca w trybie offline
  • Wykorzystanie techniki "przeciągnij i upuść"
  • Geolokalizacja - możliwości oraz sposoby wykorzystania

Twórz najnowocześniejsze witryny WWW!

 

Podziękowania (5)

Wprowadzenie (9)

Rozdział 1. Główna struktura dokumentu (17)

  • (17)
  • Korzystanie z nowych elementów strukturalnych HTML5 (22)
  • Formatowanie HTML5 za pomocą CSS (25)
  • Kiedy należy korzystać z nowych elementów strukturalnych HTML5 (29)
  • Podsumowanie (37)

Rozdział 2. Tekst (39)

  • Tworzenie struktury zasadniczych obszarów treści (39)
  • Dodawanie artykułów i komentarzy na blogu (44)
  • Korzystanie z konspektu (46)
  • WAI-ARIA (63)
  • Jeszcze więcej nowych struktur! (67)
  • Elementy o zmodyfikowanej definicji (73)
  • Atrybuty globalne (77)
  • Własności, które nie zostały opisane w tej książce (80)
  • Podsumowanie (81)

Rozdział 3. Formularze (83)

  • Kochamy HTML, a teraz jest to miłość z wzajemnością (83)
  • Nowe elementy do wprowadzania danych (84)
  • Nowe atrybuty (90)
  • Przykład użycia nowych elementów i atrybutów (95)
  • Zapewnienie zgodności wstecz ze starszymi przeglądarkami (98)
  • Stosowanie stylów dla nowych pól formularzy oraz komunikaty o błędach (99)
  • Przesłanianie domyślnych opcji przeglądarek (100)
  • Wykorzystanie JavaScriptu do zaimplementowania własnego mechanizmu walidacji (101)
  • Pomijanie walidacji (103)
  • Podsumowanie (105)

Rozdział 4. Wideo i audio (107)

  • Natywna obsługa multimediów: co, jak i dlaczego? (107)
  • Kodeki - prawdziwy horror (113)
  • Tworzenie własnych kontrolek (118)
  • Dostępność multimediów (126)
  • Podsumowanie (129)

Rozdział 5. Element canvas (131)

  • Podstawowe informacje o elemencie canvas (132)
  • Rysowanie ścieżek (138)
  • Transformacje: piksele w przebraniu (141)
  • Przechwytywanie obrazów (142)
  • Przetwarzanie pojedynczych pikseli (146)
  • Animacja rysunków na elemencie canvas (150)
  • Podsumowanie (156)

Rozdział 6. Składowanie danych (157)

  • Opcje składowania danych (158)
  • Web Storage (158)
  • Web SQL Databases (166)
  • Podsumowanie (177)

Rozdział 7. Tryb offline (179)

  • Wyciągnięcie wtyczki: przejście do trybu offline (179)
  • Manifest lokalnego bufora (180)
  • W jaki sposób serwuje się manifest (183)
  • Proces przeglądarka-serwer (184)
  • applicationCache (186)
  • Wykorzystywanie manifestu do wykrywania połączenia (188)
  • Zerowanie bufora (189)
  • Podsumowanie (190)

Rozdział 8. Technika "przeciągnij i upuść" (191)

  • Wprowadzenie w tematykę techniki "przeciągnij i upuść" (192)
  • Interakcje z przeciąganymi danymi (195)
  • W jaki sposób przeciągać dowolne elementy? (198)
  • Dodawanie własnych ikon przeciągania (198)
  • Dostępność (199)
  • Podsumowanie (201)

Rozdział 9. Geolokalizacja (203)

  • Lokalizowanie odwiedzających (203)
  • Metody API (205)
  • Jak to działa "pod maską": prawdziwa magia (210)
  • Podsumowanie (211)

Rozdział 10. Web Messaging, Web Workers i Web Sockets (213)

  • Czat z wykorzystaniem Web Messaging API (214)
  • Wielowątkowość z wykorzystaniem interfejsu Web Workers (216)
  • Web Sockets: praca ze strumieniami danych (226)
  • Podsumowanie (230)
  • I na koniec... (231)

Skorowidz (233)