Wejdź na Facebooka. Twoi klienci już tam są!
Ludzie korzystają z internetu nie tylko w pracy i domu. Dziś robią to wszędzie i o każdej porze — leżąc w łóżku, odpisują na e-maile; siedząc na ławce w parku, przeglądają repertuar kin; podróżując pociągiem, sprawdzają, co nowego na Facebooku; robiąc zakupy, porównują ceny towarów w innych sklepach. Szybki rozwój internetu sprawia, że codziennie jesteśmy zasypywani setkami informacji, przez co czasem trudno znaleźć tę, której właśnie szukamy. To dlatego coraz mniejszą moc mają tradycyjne media oraz klasyczne formy przekazu.
Twoje działania marketingowe i PR-owe powinny rozwijać się w stronę, w którą ewoluują media, a gorącym tematem na dziś są serwisy społecznościowe. Marketerzy dostrzegają ogromny potencjał tego typu narzędzi, stopniowo przenosząc siły i środki do nowego wirtualnego świata, gdzie treści kreowane są przez samych użytkowników. Jest o co walczyć, bo działania reklamowe i PR-owe w portalach społecznościowych są tańsze niż w tradycyjnych środkach przekazu. Właściwie poprowadzone będą także skuteczniejsze niż reklama w gazetach, radiu i telewizji. Trzeba tylko wiedzieć, JAK TO ZROBIĆ!
- Skorzystaj z możliwości integracji swoich stron z serwisami społecznościowymi.
- Ucz się na cudzych błędach — przeczytaj o spektakularnych porażkach i sukcesach marketerów w social media.
- Poznaj tajniki marketingu wirusowego, szeptanego oraz marketingu rekomendacji.
- Zrób dokładny przegląd portali towarzyskich, multimedialnych i biznesowych pod kątem przydatności reklamowej.
- Sprawdź, jak dzielić się swoją wiedzą i kreować wizerunek eksperta.
Wstęp (5)
Rozdział 1. Wprowadzenie do marketingu społecznościowego (7)
- 1.1. Najważniejsze definicje (7)
- 1.2. Media społecznościowe - chwilowa moda czy nieunikniony trend? (12)
- 1.3. Jacy są użytkownicy serwisów społecznościowych? (18)
- 1.4. Twoja firma w serwisach społecznościowych (24)
Rozdział 2. Najpopularniejsze portale społecznościowe (33)
- 2.1. Duże portale - masowe społeczności (36)
- 2.2. Portale biznesowe - społeczności profesjonalistów (46)
- 2.3. Portale z filmami - darmowa reklama Twojej firmy (50)
- 2.4. Blogowanie - dziel się swoją wiedzą (57)
- 2.5. Portale z artykułami - kreuj się na eksperta (60)
- 2.6. Wykopywarki - pokaż całemu światu swoje artykuły (63)
- 2.7. Mikroblogowanie - krótkie informacje dla Twoich klientów (69)
- 2.8. Własny portal społecznościowy (79)
Rozdział 3. Optymalizacja (Social Media Optimization) (81)
- 3.1. Integracja strony z serwisami typu social media (81)
- 3.2. Automatyczne dodawarki (83)
- 3.3. Zrób to sam - własny widget (93)
Rozdział 4. Marketing społecznościowy (Social Media Marketing) (111)
- 4.1. Jak działać w sieciach społecznościowych? (111)
- 4.2. Społeczności a SEO (115)
- 4.3. Nie spamuj, bo Twój żywot będzie krótki (116)
- 4.4. Istota gravatarów w społecznościach (119)
- 4.5. Dawanie wartości użytkownikom (122)
- 4.6. Budowanie wizerunku i kreowanie się na eksperta (124)
- 4.7. Co zrobić, aby dostać się na stronę główną Wykopu? (125)
- 4.8. Marketing wirusowy na YouTube (128)
- 4.9. Pepsi w "społecznościówkach" (131)
- 4.10. Działalność charytatywna a social media (134)
- 4.11. Mierzenie wyników (136)
- 4.12. Społecznościowa automatyzacja (138)
Rozdział 5. Marketing społecznościowy na Facebooku (143)
- 5.1. Założenie i prowadzenie profilu na Facebooku (144)
- 5.2. Zasada "Lubię to" (146)
- 5.3. Jak założyć Fan Page? (148)
- 5.4. Jak pozyskiwać fanów na Facebooku? (152)
- 5.5. Automatyczny import wpisów z bloga do serwisu Facebook (155)
- 5.6. Płatna reklama na Facebooku (159)
- 5.7. Facebook API - dla zaawansowanych (164)
- 5.8. Tak to robią inni (166)
Zakończenie (173)