Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

2 Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej pr

24-01-2012, 5:13
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 31 zł     
Użytkownik zbyszekwlodarczy
numer aukcji: 2002601914
Miejscowość PL
Wyświetleń: 11   
Koniec: 15-01-2012 19:36:28

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 


2 Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej pr

 

 

 

Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media

 

 

Autor:

Arkadiusz Podlaski

Data wydania:2[zasłonięte]011-03
Lista stron:176
ISBN:978-83-[zasłonięte]-2840-7
EAN:978[zasłonięte][zasłonięte]46284
Format:140x208
Oprawa:miękka



Wejdź na Facebooka. Twoi klienci już tam są!

Ludzie korzystają z internetu nie tylko w pracy i domu. Dziś robią to wszędzie i o każdej porze — leżąc w łóżku, odpisują na e-maile; siedząc na ławce w parku, przeglądają repertuar kin; podróżując pociągiem, sprawdzają, co nowego na Facebooku; robiąc zakupy, porównują ceny towarów w innych sklepach. Szybki rozwój internetu sprawia, że codziennie jesteśmy zasypywani setkami informacji, przez co czasem trudno znaleźć tę, której właśnie szukamy. To dlatego coraz mniejszą moc mają tradycyjne media oraz klasyczne formy przekazu.

Twoje działania marketingowe i PR-owe powinny rozwijać się w stronę, w którą ewoluują media, a gorącym tematem na dziś są serwisy społecznościowe. Marketerzy dostrzegają ogromny potencjał tego typu narzędzi, stopniowo przenosząc siły i środki do nowego wirtualnego świata, gdzie treści kreowane są przez samych użytkowników. Jest o co walczyć, bo działania reklamowe i PR-owe w portalach społecznościowych są tańsze niż w tradycyjnych środkach przekazu. Właściwie poprowadzone będą także skuteczniejsze niż reklama w gazetach, radiu i telewizji. Trzeba tylko wiedzieć, JAK TO ZROBIĆ!

  • Skorzystaj z możliwości integracji swoich stron z serwisami społecznościowymi.
  • Ucz się na cudzych błędach — przeczytaj o spektakularnych porażkach i sukcesach marketerów w social media.
  • Poznaj tajniki marketingu wirusowego, szeptanego oraz marketingu rekomendacji.
  • Zrób dokładny przegląd portali towarzyskich, multimedialnych i biznesowych pod kątem przydatności reklamowej.
  • Sprawdź, jak dzielić się swoją wiedzą i kreować wizerunek eksperta.

 

 

Wstęp (5)

Rozdział 1. Wprowadzenie do marketingu społecznościowego (7)

  • 1.1. Najważniejsze definicje (7)
  • 1.2. Media społecznościowe - chwilowa moda czy nieunikniony trend? (12)
  • 1.3. Jacy są użytkownicy serwisów społecznościowych? (18)
  • 1.4. Twoja firma w serwisach społecznościowych (24)

Rozdział 2. Najpopularniejsze portale społecznościowe (33)

  • 2.1. Duże portale - masowe społeczności (36)
  • 2.2. Portale biznesowe - społeczności profesjonalistów (46)
  • 2.3. Portale z filmami - darmowa reklama Twojej firmy (50)
  • 2.4. Blogowanie - dziel się swoją wiedzą (57)
  • 2.5. Portale z artykułami - kreuj się na eksperta (60)
  • 2.6. Wykopywarki - pokaż całemu światu swoje artykuły (63)
  • 2.7. Mikroblogowanie - krótkie informacje dla Twoich klientów (69)
  • 2.8. Własny portal społecznościowy (79)

Rozdział 3. Optymalizacja (Social Media Optimization) (81)

  • 3.1. Integracja strony z serwisami typu social media (81)
  • 3.2. Automatyczne dodawarki (83)
  • 3.3. Zrób to sam - własny widget (93)

Rozdział 4. Marketing społecznościowy (Social Media Marketing) (111)

  • 4.1. Jak działać w sieciach społecznościowych? (111)
  • 4.2. Społeczności a SEO (115)
  • 4.3. Nie spamuj, bo Twój żywot będzie krótki (116)
  • 4.4. Istota gravatarów w społecznościach (119)
  • 4.5. Dawanie wartości użytkownikom (122)
  • 4.6. Budowanie wizerunku i kreowanie się na eksperta (124)
  • 4.7. Co zrobić, aby dostać się na stronę główną Wykopu? (125)
  • 4.8. Marketing wirusowy na YouTube (128)
  • 4.9. Pepsi w "społecznościówkach" (131)
  • 4.10. Działalność charytatywna a social media (134)
  • 4.11. Mierzenie wyników (136)
  • 4.12. Społecznościowa automatyzacja (138)

Rozdział 5. Marketing społecznościowy na Facebooku (143)

  • 5.1. Założenie i prowadzenie profilu na Facebooku (144)
  • 5.2. Zasada "Lubię to" (146)
  • 5.3. Jak założyć Fan Page? (148)
  • 5.4. Jak pozyskiwać fanów na Facebooku? (152)
  • 5.5. Automatyczny import wpisów z bloga do serwisu Facebook (155)
  • 5.6. Płatna reklama na Facebooku (159)
  • 5.7. Facebook API - dla zaawansowanych (164)
  • 5.8. Tak to robią inni (166)

Zakończenie (173)

Bibliografia (174)

Recenzje


W łóżku, w parku, w godzinach pracy a nawet podczas randki sprawdzamy co nowego na Facebooku, Naszej Klasie czy w Golden Line. Twitujemy i blogujemy. Media społecznościowe opanowały świat nic więc dziwnego, że zwrócił na nie uwagę marketing. Wykorzystanie serwisów społecznościowych w interesie firmy staje się działaniem standardowym... chociaż polskie firmy nie są w tej aktywności liderami. Z badań "Złota strona emitenta" prowadzonych wśród spółek notowanych na GPW przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych wynika, że zaledwie 12,5 proc. umieściło na swoich stronach www linki do blogów, for eksperckich i portali społecznościowych. Książka Arkadiusza Podlaskiego może się stać interesującą pomocą dla tych, którzy już znają możliwości serwisów społecznościowych - pozwoli na uporządkowanie wiedzy i tych, którzy chcą dopiero poznać ten wirtualny świat i wykorzystać jego możliwości. Media społecznościowe wyprzedziły pornografię jako aktywność nr 1 w sieci - wynika z badań. "Gdyby Facebook był krajem, byłby czwartym największym krajem na świecie" - dowiadujemy się z filmiku na You Tubę (też serwis społecznościowy). Czy można to zignorować? Na pewno nie. Potencjał świata, w którym treści kreowane są przez samych użytkowników, jest niezwykle duży. Jest to jednak marketingowo bardzo delikatna materia. Łatwo i niespodziewanie (a przede wszystkim bez-kosztowo) osiągniemy sukces ale równie łatwo i niespodziewanie możemy zostać zmiażdżeni przez niesprawiedliwą ocenę. Ze społecznością trudno wygrać... Ale skoro chcemy korzystać z jej potencjału to musimy akceptować jej szaleństwa. Autor uczciwie zauważa, że sama obecność na Facebooku, czy innym portalu społecznościowym nie jest gwarancją sukcesu. Ale odrzucenie możliwości, które oferuje - przy dużej konkurencji na rynku - jest ryzykowne. Chociaż, przy tym tempie zmian, które obserwujemy w internecie już niedługo nawet serwisy społecznościowe mogą okazać się passe.

MIESIĘCZNIK KAPITAŁOWY (2[zasłonięte]011-07)

Dzięki tej książce dowiesz się między innymi, jak zintegrować swoje strony z serwisami społecznościowymi - narzędziami mającymi obecnie ogromny potencjał, jeśli chodzi o działania marketingowe i PR-owe. Ponadto przeczytasz o spektakularnych porażkach i sukcesach marketerów w social media, poznasz tajniki marketingu wirusowego, szeptanego oraz marketingu rekomendacji, a na koniec zrobisz dokładny przegląd portali towarzyskich, multimedialnych i biznesowych pod kątem przydatności reklamowej. Sprawdź, jak dzielić się swoją wiedzą i kreować wizerunek eksperta!

COMPUTER ARTS (2[zasłonięte]011-07)

Książka pokazuje możliwości, jakie mają social media; przedstawiane są przykłady serwisów, dodatków, aplikacji, które mogą usprawnić nasze działanie w serwisach społecznościowych. Przyjrzyjmy się tym tematom z bliska. Rozdział 1 Wprowadzenie do marketingu społecznościowego W pierwszym rozdziale możemy zapoznać się z najważniejszymi definicjami związanymi z marketingiem społecznościowym. Dowiadujemy się, co to jest serwis społecznościowy (rodzaj strony internetowej. Jej celem jest skupienie w ramach witryny osób zainteresowanych samym tematem i stworzenie możliwości prostej wymiany informacji), co to jest marketing społecznościowy (Social Media Marketing; polega na komunikowaniu się ze swoimi aktualnymi oraz potencjalnymi klientami za pomocą serwisów społecznościowych), co to jest social media optimalization (optymalizacja pod kątem serwisów społecznościowych). Autor w tym rozdziale wspomina także o bardzo popularnym filmiku Erica Quellmana promującego jego książkę, Socialnomics, Social Media Revolution i dokładnie tłumaczy informacje, które się tam pojawiają, ich źródła i znaczenie. Następnie stara się, na podstawie dostępnych badań, odpowiedzieć na pytanie, jacy są użytkownicy serwisów społecznościowych - z badań wynika m.in, że serwisy społecznościowe dla niektórych są ważniejsze niż seks, że sprawdzamy je zaraz po obudzeniu się, nie idąc nawet do łazienki umyć się. Autor zadaje też pytanie Dlaczego warto byś w serwisach społecznościowych? i od razu na nie odpowiada licznymi argumentami: - Akceptacja użytkowników i ich przyzwolenie na uczestnictwo firm w życiu społecznym - Wzmacnianie wizerunku, wiarygodności, zaufania - Informacja zwrotna od użytkowników - Szeroki zasięg, szerokie możliwości - Darmowa reklama - Pozycjonowanie - Wzrost liczby odwiedzin Rozdział 2 Najpopularniejsze portale społecznościowe Autor wspomina i krótko charakteryzuje: Duże portale, masowe społeczności - Facebook, MySpace, nk.pl, Orkut, Grono, Moja Generacja, Bebo. Portale biznesowe - LinkedIn, Goldenline, Profeo, Biznes.net. Portale z filmami - YouTube, Vimeo. Platformy blogowe - Wordpress, Blogger/Blogspot. Portale z artykułami - iThink, Artelis. Wykopywarki - Digg.com, wykop.pl, wyczaj.to, kciuk.pl. Serwisy mikroblogowe - Twitter, blip, śledzik, flaker. Rozdział 3 Social Media Optimalization W trzecim rozdziale poruszana jest tematyka SMO. Ten zwrot oznacza optymalizację pod kątem serwisów społecznościowych. Dzięki optymalizacji swojej strony internetowej możemy zyskać dodatkowy, darmowy ruch. Celem jest maksymalne uproszczenie użytkownikowi procesu dodawania naszego artykułu do odpowiedniego serwisu społecznościowego. Jak to zrobić? Oczywiście za pomocą automatyczny dodawarek, które umożliwiają, za pomocą jednego kliknięcia, dodanie artykułu do wybranego serwisu społecznościowego. Które podawarki są najlepsze? - dodajdo.com - darmowy widet, który pozwala na dodawanie artykułów do popularnych serwisów społecznościowych - AddThis - jeżeli mamy bloga na Wordpress to można zainstalować dodatek Sociable - Wibiya - darmowy pasek narzędzi social media dodawany na dół naszej strony. Rozdział 4 Marketing społecznościowy (Social Media Marketing) W 4 rozdziale autor zajmuje się zagadnieniem marketingu społecznościowego. Dochodzi on do wniosku, że skoro niemalże każdy z internautów ma konto na jakimś serwisie społecznościowy, to oznacza to, że dzięki sprawnemu wykorzystaniu promocji w tych serwisach można zwiększyć ruch i popularności naszej strony internetowej. Jak działać w sieciach społecznościowych, żeby to osiągnąć? - Uczyń stronę WWW bardziej dostępną dla społeczności (ułatw informowanie o niej znajomych osób, które ją odwiedzają) - Wykorzystuj narzędzia, które dają portale społecznościowy (Like Box, przycisk „Lubię to” czy „Send”) - Stwórz własną społeczność. Ważna jest jakość tych znajomych - często liczy się jakość a nie ilość - lepiej mieć mniej potencjalnych klientów, ale takich, którzy kupują, niż dużo, ale nie wiedzieć o nich nic, nie spełniać ich oczekiwań. - Buduj wizerunek i zaufanie - spraw by cię polubili. Dawaj ludziom wartość, wypowiadaj się na trudne tematy, pokaż, że jesteś wartościowym człowiekiem - Bądź aktywny w społecznościach - Działaj systematycznie w społecznościach - Nie działaj na oślep, przemyśl wszystko bardzo dokładnie, nie działaj zbyt pochopnie - Współpracuj z innymi - Na początku nie sprzedawaj - przez społeczności łatwiej jest zbudować pozytywny wizerunek i pozyskać zaufanie użytkowników W dalszej części rozdziału autor zastanawia się, czy działanie w społecznościach może wpłynąć także na naszą pozycję w wyszukiwarkach? Oczywiście, że tak. Jeśli wrzucamy zajawki naszych artykułów do wielu serwisów to zyskujemy nowe, kolejne odnośniki do naszej strony, bloga a to one mają w pozycjonowaniu kluczowe znaczenie - im więcej odnośników tym jesteśmy wyżej w rankingu. Dodatkowo zadawane jest pytanie Jak pokazać się w społecznościach z jak najlepszej strony? - Dawanie wartości użytkownikom. Można to zrobić przykładowo za pomocą aplikacji - stworzenie interesującej gry dla internautów - Fotozagadka; konkursy dla fanów Strony, kody rabatowe na produkty do sklepu - Budowanie wizerunku i kreowanie się na eksperta - jeśli pomożemy jakiejś osobie w rozwiązaniu jej problemu to osoba, której pomogliśmy będzie nam się chciała jakoś odwdzięczyć. Jeśli nie będzie mogła tego zrobić bezpośrednio, pomóc w podobnej sprawie to może np. kupić nasz produkt. Rozdział 5 Marketing społecznościowy na Facebooku W ostatnim rozdziale autor skupia się na Facebooku. Jest to jeden z nielicznych serwisów, które dają zaawansowane narzędzia zaistnienia nie tylko osobom prywatnym ale także firmom, zespołom czy też przeróżnym ugrupowaniom Pisze dokładnie jak założyć Fanpage, wyjaśnia zasady rządzące Facebookiem, jak pozyskac fanów (na ilośc czy na jakość), jakich aplikacji używać, żeby np. automatycznie importować wpisy z bloga. Dokładniw opisuje tez jak serwować reklamę na Facebooku. Na koniec rozdziału pokazuje, jak to robią inni i przedstawia kilka case studies: - Maxwell House i rozdawanie kubków - HIT frisbee - Plusssz i akcja Chcę na Harvard Nie skupia się tylko na pozytywnych przykładach z Facebooka, ale także wspomina, że w społecznościach może przydarzyć się kryzys. Skupia się na kilku najgłośniejszych przykładach - nestle i kitkat, Reserved i skradzione zdjęcie wykorzystane na koszulce Podsumowanie Mimo, że większość danych statystycznych jest już, ze względu na szybkość w jakiej zmieniają się media społecznościowe, nieaktualna, to książka jest kompendium wiedzy na temat serwisów społecznościowych. Social media to trend w komunikacji, który już na dobre zadomowił się w naszym kraju. Książka daje solidne podstawy by odnaleźć się w środowisku serwisów społecznościowych, wymienia podstawowe i najważniejsze z każdej ważnej kategorii, serwisy i ich specyfikacje. Jest to środowisko ciągle zmieniające się, do którego się trzeba przystosowywać, także nie dajmy się zaskoczyć i niech to my będziemy tym, który zaskakuje publiczność. Oczywiście pozytywnie.

infosocialmedia.blogspot.com (2[zasłonięte]011-06)

Pozycja przydatna dla każdego kto interesuje się reklamą w internecie. Autor skupia się na portalach społecznościowych, które obecnie stanowią jedną z optymalnych platform marketingowych. Dzięki przystępnej lekturze w prosty sposób zyskujemy wiedzę na temat najważniejszych narzędzi reklamowych oraz dostępnych możliwości. Dodatkowo możemy znaleźć krótką charakterystykę najpopularniejszych serwisów społecznościowych co daje możliwość wybrania tych najodpowiedniejszych pod konkretny target. W dobie rozwoju internetu oraz w szczególności portali społecznościowych grzechem byłoby niewykorzystywanie tych oryginalnych a co ważniejsze w dużej mierze darmowych sposobów promocji naszej marki. Książka Arkadiusza Podlaskiego powinna znaleźć się w bibliotece osób, które chcą poznać prawidłowości związane z kreowaniem marki w sieci. Jest ona napisana w prosty sposób dzięki czemu osoby, które do tej pory nie miały do czynienia z tą tematyką, łatwo zrozumieją wszelkie ważne mechanizmy, także te pozornie skomplikowane. Szerzej omówione są nie tylko powszechnie znane strony jak YouTube czy Facebook, ale także mniejsze portale łączące ludzi w e-społeczności. O ile dla profesjonalistów branżowych pozycja ta może okazać się nie wystarczająco odkrywcza, o tyle można ją z ręką na sercu polecić wszystkim zainteresowanym, którzy do tej pory nie prowadzili działań reklamowych w obrębie portali społecznościowych.

sfbcc.org.pl (2[zasłonięte]011-06)

Działania marketingowe i piarowe powinny rozwijać się w stronę, w którą ewoluują media, a gorącym tematem na dziś są serwisy społecznościowe. Reklama w portalach społecznościowych jest tańsza i skuteczniejsza niż w tradycyjnych środkach przekazu - gazetach, radiu czy telewizji. Książka podpowiada, jak to robić.

RZECZPOSPOLITA (2[zasłonięte]011-06)

Portale społecznościowe zyskują znaczenie również w strategiach marketingowych. Książka pokazuje możliwości, jakie drzemią w tej dziedzinie w serwisach społecznościowych, odpowiada na pytania, jak działać w sieciach społecznościowych. Czytelnik znajdzie w niej wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z serwisami społecznościowymi. Pozna charakterystyki najbardziej popularnych. Dowie się, jak wykorzystać do celów marketingowych duże portale społecznościowe, między innymi Facebook i MySpace; portale biznesowe - LinkedIn lub GoldenLine; portale z artykułami, takie jak iThink bądź Artelis, a także mikroblogowanie i własny portal społecznościowy. Nauczy się, wykorzystując wtyczkę Sociable, integrować własną stronę z serwisem społecznościowym. Poznając własności środowiska portali społecznościowych, czytelnik będzie w stanie wybrać najbardziej odpowiednie media z punktu widzenia planowanej akcji marketingowej, akcji równie skutecznej, ale mniej kosztownej od tradycyjnych.

NETWORLD (2[zasłonięte]011-06)