Ta książka to "samouczek biznesowy" dziesięciolecia!
"Time Magazine"
Metoda GTD to nowy kult ery informacji.
"Wired"
David Allen to prawdziwy guru osobistej produktywności. (...) Jest bez wątpienia jednym z najbardziej wpływowych myślicieli na świecie w obszarze zarządzania czasem.
"Fast Company"
Ta książka to lekarstwo na codzienne pożary w pracy. Z niej dowiesz się, jak przezwyciężać uczucie niepokoju i przytłoczenia, gdy wszystko idzie nie tak, jak skończyć z nawykiem odkładania spraw na później oraz jak osiągnąć stan ciągłej gotowości do walki.
"Network Magazine"
Czas prawdziwie elastyczny
Zawrotna szybkość, z jaką pędzi świat nowego milenium, niejednego z nas przyprawia o ból głowy. A gdyby tak powiedzieć STOP temu szaleństwu? Spojrzeć z boku na swoje obowiązki, piętrzące się na biurku dokumenty i skrzynkę odbiorczą, zalaną mailami? Zmniejszyć prędkość na bieżni, po której gonisz swój cel? Czy wiesz, że wystarczy zastosować spójny system zarządzania zawodowym chaosem i wirem życia prywatnego, by odzyskać spokój umysłu, a w dodatku poprawić kreatywność i efektywność?
Program Getting Things Done (GTD) powstał właśnie po to, byś mógł wreszcie zwolnić tempo, zrezygnować z przytłaczających obowiązków i uwolnić się od wiecznej presji zegarka. Jest to najbardziej spójny, intuicyjny i wydajny system racjonalizacji zadań, jak istnieje w chwili obecnej na rynku. Wyobraź sobie, że w kilka tygodni osiągasz wewnętrzną równowagę, harmonię, a co za tym idzie, lepsze wyniki. Skoro udało się to milionom wyznawców techniki GTD na całym świecie, z dużym prawdopodobieństwem możesz założyć, że uda się i Tobie! Czy nie szkoda Ci czasu, by ciągle cierpieć na jego brak?
Koniec z pogonią za uciekającymi terminami!
- Działaj zgodnie z pięcioma składowymi programu GTD (kolekcjonowanie, analizowanie, porządkowanie, przeglądanie i realizacja).
- Regularnie czyść umysł i wyrzucaj z głowy śmieci.
- Podejmuj szybkie i skuteczne decyzje.
- Skończ z nawykiem odkładania spraw na później.
- Przygotuj funkcjonalne miejsce pracy, które pomaga, a nie przeszkadza w wypełnianiu obowiązków.
- Nie daj się ogłupić wielozadaniowemu życiu!
Witam Czytelników Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności (7)
Część I: Sztuka skutecznego realizowania zadań (13)
Rozdział 1. Nowe praktyki w nowej rzeczywistości (15)
Rozdział 2. Jak kontrolować swoje życie: pięcioetapowy proces zarządzania strumieniem zadań (41)
Rozdział 3. Jak kreatywnie zabrać się do realizacji projektu: pięć stadiów opracowywania projektu (77)
Część II: Nauka sztuki bezstresowej efektywności (109)
Rozdział 4. Jak zacząć: wybór czasu, miejsca i narzędzi (111)
Rozdział 5. Kolekcjonowanie: Gromadzenie niezbędnych Ci rzeczy (135)
Rozdział 6. Analiza: Opróżnianie skrzynek spraw przychodzących (157)
Rozdział 7. Porządkowanie: Odpowiednia kategoryzacja zadań (179)
Rozdział 8. Przegląd: Utrzymanie funkcjonalności Twojego systemu (231)
Rozdział 9. Realizacja: Wybór najlepszych opcji działania (243)
Rozdział 10. Przejęcie kontroli nad realizowanymi projektami (265)
Część III: Efekty przestrzegania podstawowych zasad (279)
Rozdział 11. Efekt nawyku kolekcjonowania (281)
Rozdział 12. Efekt podejmowania decyzji zgodnie z zasadą "Najbliższego działania" (295)
Rozdział 13. Efekt ukierunkowania na rezultaty (311)
Podsumowanie (319)
Skorowidz (321)