Sporadycznie używane przez około rok.
Jeździły w moim SAAB'ie 9-3 SS (2008r) - świetnie sprawdzały się jako głośniki w przednich drzwiach przy zestawie premium 300.
Kupiłem je 2 lata temu z myślą o montażu w moim wcześniejszym samochodzie (SAAB 900) jednak nie do końca pasowały - nie obeszło by się bez przeróbek paneli drzwiowych.
Głośniki to zdecydowanie sprzęt z wyższej półki, dzięki zastosowanym materiałom są bardzo neutralne w stosunku do warunków zewnętrznych.
Opis producenta:
Linia "TECHNOLOGY"
Seria GFQ
Dwudrożne odseparowane systemy akustyczne z serii GFQ wyróżniają się imponującą dynamiką i umożliwiają słuchaczowi wyłuskanie nawet najdrobniejszych niuansów dźwięku. Kontrolowany głęboki bas, szybki środkowy bas, liniowe i naturalne średnie częstotliwości oraz czyste i przejrzyste wysokie częstotliwości - to podstawowe wartości tej serii. Systemy akustyczne z serii GFQ pozwalają na montaż w typowych miejscach w kabinie samochodu i jednocześnie na osiągnięcie dokładnego akustycznie system audio. Użyty materiał membrany głośników niskotonowych - tkane włókno szklane - umożliwia uzyskanie sztywnej membrany ze znakomitym tłumieniem wewnętrznym i jednocześnie lekkiej. Ten materiał zapewnia także neutralność na zmiany warunków zewnętrznych, takich jak temperatura i wilgotność. Seria GFQ to systemy odseparowane GFQ 5.2 (130mm) i GFQ 6.2 (165mm) oraz systemy koaksjalne: GFQ 100 (100mm); GFQ 130 (130mm); GFQ165 (165mm); GFQ 693 (163x235mm). Dwudrożne odseparowane systemy akustyczne GFQ 5.2 i GFQ 6.2 składają się z głośników niskotonowych z membraną z tkanego włókna szklanego, głośników wysokotonowych w rozmiarze 1" (25,4mm) z neodymowym magnesem i jedwabną kopułką oraz pasywnych zwrotnic. Stabilną pracę zapewniają kosz z powłoką antyrezonansową, potężny magnes, wielowarstwowa cewka z systemem wymuszonej wentylacji, zawieszenie z gumy butylowej, pierścień centrujący specjalnej konstrukcji. Kosz jest dodatkowo tłumiony przez specjalny gumowy pierścień. Komplety zawierają niezbędne elementy do montażu głośników wysokotonowych w różnych wariantach. Cewki zwrotnicy z rdzeniem powietrznym są okręcone grubym miedzianym przewodem w celu zmniejszenia strat w zwrotnicy. Parametry zwrotnicy są zoptymalizowane do pracy systemu audio w jakichkolwiek typach kabin samochodów. Jest możliwość dokładnego uregulowania poziomu głośności tweeterów (-3dB / 0 / +3dB) dla fanów agresywnej pracy tweeterów jak i użytkowników lubiących stonowane wysokie dźwięki. Terminale posiadają pozłacane konektory, umożliwiając niezawodne podłączenie konektorów głośników ze zworkami. Przeciwpyłowa kopułka powstała z akustycznie neutralnego materiału, który umożliwia zwiększenie szczegółów transmisji dźwięku w głośnikach średniotonowych. Systemy akustyczne GFQ 5.2 i GFQ 6.2 są uniwersalne i mogą być użyte w różnych instalacjach. Systemy koaksjalne GFQ 100, GFQ 130, GFQ 165; GFQ 693 są odpowiednie do montażu w fabrycznych miejscach.
Cechy charakterystyczne dla całej serii dynamicznych głośników GFQ:
- Wielowarstwowa cewka miedziana w aluminiowej obudowie zapewnia silny, dynamiczny dźwięk.
- Prosta i łatwa instalacja.
- Kosz posiada powłokę antyrezonansową i jest dodatkowo tłumiony przez specjalny pierścień gumowy.
- Głośnik wysokotonowy z neodymowym magnesem i jedwabną membraną (dla systemów odseparowanych) i PEI membraną (dla systemów koaksjalnych) zapewnia czystość i klarowność wysokich tonów.
- Terminale z pozłacanymi konektorami umożliwiają niezawodne podłączenie konektorów głośników ze zworkami.
Dane techniczne
Model |
GFQ 130 |
Typ |
2-drożne głośniki koaksjalne |
Moc nominalna, W |
70 |
Moc maksymalna, W |
140 |
Głośnik niskotonowy |
5,25"(130mm) |
Wymiary magnesu, mm |
80x40x12 |
Waga magnesu, g |
221 |
Cewka |
25mm ASV |
Fs, Hz |
80 |
Zawieszenie |
guma butylowa |
Tweeter |
1"(25,4mm) z neodymowym magnesem i PEI membraną |
Wymiary magnesu, mm |
24,5x3,5 |
Cewka |
25mm ASV |
Pasmo przenoszenia, Hz |
80-20 000 |
Czułość, dB/W/m |
90 |
Impedancja, Ohm |
4 |
Głębokość montażowa |
2,44"(62mm) |
Waga, g |
735
|
Zapraszam do licytacji/kupna
Chętnie odpowiem na wszystkie pytania
|