Opony General GRABBER HTS
Marka General to znany producent opon terenowych. Firma jest częścią koncernu Continental. Opona General Grabber HTS przeznaczona jest do dużych aut z napędem na cztery koła. Charakteryzuje się dużą wytrzymałością, dzięki czemu gwarantuje długie przebiegi. Jej atutem jest również wysoka przyczepność na każdym rodzaju nawierzchni.
Opona General Grabber HTS została wyposażona w zaawansowany konstrukcyjnie bieżnik, który przystosowuje się do nawierzchni. Złożony jest z drobnych klocków pokrytych prostymi i zygzakowatymi nacięciami lamelkowymi. Dzięki nim możliwa jest jazda w terenie, a nawet w lekkich warunkach zimowych. Opona General Grabber HTS posiada specjalne wzmocnienia w wewnętrznej strukturze. Mocne, stalowe pasy oraz nylonowa osnowa gwarantują większą nośność oraz zapewniają odporność na deformację profilu. Sztywna ściana boczna oraz poprawiona konstrukcja stopki sprawiają, że opona lepiej przylega do felgi. Aby uzyskać optymalne rozmieszczenie nacisków, rzeźba bieżnika została opracowana przy zastosowaniu komputerowej optymalizacji wzoru. W ten sposób udało się uzyskać równomierne zużycie opony oraz zredukowano opory toczenia. W efekcie spadło również spalanie paliwa oraz emisja dwutlenku węgla do atmosfery. Podczas jazdy na mokrej nawierzchni za bezpieczeństwo użytkownika odpowiada specjalny system kanalików. Dwa główne rowki obwodowe oraz liczne boczne nacięcia gwarantują szybkie osuszanie bieżnika. Woda i błoto odprowadzane są na boki. Kształt rowków sprawia, że opona General Grabber HTS zdolna jest do samooczyszczania. Konstruktorzy zadbali również o odpowiednią charakterystykę jazdy na suchym podłożu. Zwarta konstrukcja bieżnika gwarantuje dokładne przenoszenie ruchów kierownicy na drogę. Mocne barki wykonane w technologii Stabilink Bars zapewniają płynną i stabilną trakcję. Dodatkowo zwiększają przyczepność boczną na zakrętach. Zaletą opony General Grabber HTS jest również niski poziom hałasu.
Opona General Grabber HTS została zaprojektowana specjalnie dla samochodów z napędem 4x4 wyposażonych w silniki o dużej mocy i pojemności. Polecana jest do aut segmentu SUV oraz bardziej terenowych pojazdów. Jej przeznaczenie to głównie drogi utwardzone, jednak poradzi sobie również w lekkim terenie i szutrowych nawierzchniach.