Podstawowe informacje
› Opony zimowe marki Continental są stosowane podczas
montażu fabrycznego oraz na rynku wymiany w
samochodach osobowych o bardzo wysokich osiągach
oraz w pojazdach typu SUV
› Zostały zaprojektowane uwzględniając doskonałe
właściwości jezdne na śniegu oraz na mokrej i suchej
nawierzchni
› Nowa gama opon zimowych WinterContact™
TS 850 P oraz WinterContact™ TS 850 P SUV
wprowadzana będzie na rynek w trzech etapach do roku
2016
› Do jesieni 2016 roku dostępnych będzie w sumie około 80
rozmiarów nowych opon WinterContact™ TS 850 P oraz
WinterContact™ TS 850 P SUV!
Założenia projektowe
Cel:
› Znaczna poprawa właściwości jezdnych
na zróżnicowanych nawierzchniach jak śnieg i suchy
asfalt, bez żadnych kompromisów obniżających poziom
bezpieczeństwa
Wynik:
› Doskonała przyczepność i krótsza droga hamowania
na śniegu
› Lepsze właściwości jezdne na śniegu oraz suchej
nawierzchni
› Doskonałe zachowanie podczas hamowania na mokrej i
suchej nawierzchni
Podsumowanie
Prowadzenie
na śniegu
Lamele oraz bloki bieżnika
rozmieszczone w
sposób optymalizujący stabilność
poprzeczną
Zwiększona ilość krawedzi w kierunku
poprzecznym dla przenoszenia większych sił
bocznych na śniegu
Większa precyzja
kierowania
na śniegu
Przyczepnoś
ć na śniegu
Duża liczba bloków i lameli
rozmieszczonych w kierunku
wzdłużnym
Większa liczba krawędzi tnących dla
maksymalnego gromadzenia śniegu w rowkach i
lamelach w celu zwiększenia tarcia na śniegu
Lepsza przyczepność oraz
krótsza droga hamowania
na śniegu
Prowadzenie
na suchej
nawierzchni
Zmienność amplitudy lameli na
zewnętrznym bloku bieżnika
Efekt samo-blokady dla zwiększenia sztywności
bocznej bloków bieżnika
Sztywność podczas
pokonywania zakrętów oraz
bezpośrednia reakcja na
ruchy kierownicy
poprawiają własności
opony na suchej
nawierzchni
Niewielkie rowki pomiędzy
blokami bieżnika ułożonymi pod
kątem
Efekt zazębiania się bloków bieżnika podczas
dynamicznego pokonywania zakrętów na
nawierzchniach o wysokim współczynniku µ
Zoptymalizowany kształt ściany
bocznej
Krótki czas reakcji oraz szybkie przekazywanie
sił poprzecznych dzięki bezpośredniemu
połączeniu obszaru styku z obręczą oraz
bieżnika
Hamowanie
na suchej
nawierzchni
Zespół powiązanych bloków
bieżnika
Efekt zazębiania się bloków bieżnika na styku z
nawierzchnią zapobiega uginaniu się ich
krawędzi, zwiększając tym samym obszar styku
z nawierzchnią podczas hamowania.
Znacznie krótsza droga
hamowania na mokrej i
Hamowanie suchej nawierzchni
na mokrej
nawierzchni
Wysoka sztywność bloków
bieżnika w kierunku wzdłużnym,
duża liczba lameli oraz bloków.
Krawędzie poprzeczne wykorzystują „efekt
wycieraczki” do penetrowania filmu wodnego
Własności na
suchej
nawierzchni
oraz opory
toczenia
Sztywna i odporna na
odkształcenia konstrukcji opony
Zwiększona sztywność konstrukcji poprawiająca
własności jezdne oraz ograniczenie
odszktałcania dzięki czemu zmniejszono opory
toczenia
Niższe opory toczenia
uzyskiwane przy
optymalnych własnościach
jezdnych