- Większa trakcja i siła pokonywania zakrętów.
- Lepsze przyczepność na śniegu, lodzie i mokrej nawierzchni.
- Większa odporność na aquaplaning.
(*) - Homologacja BMW
ROF - Run On Flat Technology
Technologia Dunlop RunOnFlat umożliwia dalszą jazdę nawet bez powietrza. Opatentowana konstrukcja ścianek bocznych opon Dunlop RunOnFlat ogranicza do minimum uginanie się i ryzyko zsunięcia się opony z obręczy. Całkowicie wypompowana opona Dunlop RunOnFlat umożliwia kontynuowanie jazdy na odległość 80 km z prędkością do 80 km/h w normalnych warunkach drogowych.
Zalety technologii Dunlop RunOnFlat:
• Ścianka boczna o opatentowanej konstrukcji unosi ciężar pojazdu nawet, gdy w oponie nie ma powietrza.
• Specjalna konstrukcja opony, w której wykorzystano nowoczesne mieszanki, pozwala uniknąć zniszczenia opony wskutek nadmiernego uginania.
• Opony Dunlop RunOnFlat można zakładać na dowolnej standardowej obręczy (stalowej lub ze stopów) bez użycia specjalnych narzędzi.
Specyficzna wzmocniona konstrukcja połączenia stopki z obręczą i ścisłe ich przyleganie do siebie zapewnia maksymalną kontrolę i pozwala prowadzić samochód z większą precyzją. Podobnie jak przyleganie dłoni do kierownicy daje większą kontrolę i lepsze czucie drogi.
Maximum Flange Shield (MFS) to system Dunlopa służący do ochrony felgi. Na całym obwodzie opony w dolnej części ścianki bocznej i powyżej felgi koła jest umieszczony profil gumowy, który tworzy strefę buforową.
Bezszwowa opaska nylonowa z trzema warstwami 0º. Ta hybrydowa nakładka ogranicza do minimum zniekształcenie obwodu przy wysokiej prędkości.
Krzemionkowa mieszanka gumowa (Silica-Plus) to kolejna wywodząca się ze sportu motorowego mieszanka, która zapewnia lepszą przyczepność.