Znakomita równowaga parametrów podczas jazdy z dużą prędkością: nieskazitelne prowadzenie na wszystkich nawierzchniach, cisza i komfort. To spełnione obietnice nowego Michelin Pilot Primacy. Zadowolenie z pełni możliwości najpiękniejszych limuzyn to pokusa, której ulegnie najbardziej wymagający podróżnik.
Wyjątkowe parametry na mokrej nawierzchni.
Obniżenie poziomu hałasu i mniejsze wibracje osiągnięto dzięki optymalnemu rozkładowi nacisku opony na nawierzchnię drogi i zwiększoną liczbę elementów rzeźby bieżnika.
Mostkowa rzeźba, sztywniejsza o 8%, która zmienia się w zależności od stopnia zużycia bieżnika, masywne gumowe klocki na barku zewnętrznym, zupełnie nowa konstrukcja wewnętrzna.
Opony Michelin wysokich osiągów są homologowane przez największych producentów samochodów: Audi, BMW, Citroën, Ford, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Saab, Volkswagen, Volvo...
W celu zaspokojenia wymagań użytkowników oczekujących od swoich opon przede wszystkim dobrej przyczepności i trwałości, Michelin zastosował szereg sprawdzonych i nowych rozwiązań technicznych. Największe nowości to lamele MM i asymetryczna rzeźba bieżnika. Lamele MM (Mikro Makro) znajdujące się w centralnej strefie bieżnika powodują większą sztywność klocków bieżnika, a tym samym lepszą przyczepność.
Nowa rzeźba bieżnika wpływa na zwiększenie powierzchni styku opony z nawierzchnią (o 10% przy prędkości 90 km/h w porównaniu z oponą poprzedniej generacji Michelin Energy XH1) i gwarantuje zauważalną poprawę trakcji zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Bark nowej opony jest mocniej ponacinany od wewnętrznej strony, natomiast strona zewnętrzna ma mniej nacięć i sztywniejszą budowę. W strefie barkowej bieżnika zastosowano specjalne lamele, pozwalające na znaczne zwiększenie skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni. Jest to możliwe dzięki dwóm następującym po sobie efektom: lamele, naśladując pracę wycieraczki na szybie, odcinają warstwę wody w momencie kontaktu powierzchni opony z mokrą nawierzchnią. Dzięki temu pozostała część bieżnika opony ma kontakt z suchą nawierzchnią, co znacząco poprawia przyczepność. Zaletą otwartych mostków w strefie barkowej bieżnika jest duża sztywność boku opony przy jednoczesnym zachowaniu rowków wzdłużnych. Dzięki temu uzyskano efekt samoblokowania przy zachowaniu dużej sztywności, która umożliwia bezpieczne pokonywanie zakrętów.