Opona Pirelli P Zero Rosso to produkt klasy Premium (wysokiej). Ta letnia opona koncernu Pirelli została zaprojektowana przy użyciu najnowszych technologii, w celu zapewnienia najwyższych właściwości jezdnych podczas szybkiej sportowej jazdy i optymalnego komfortu prowadzenia. Pirelli P Zero Rosso została już homologowana przez takich producentów jak Audi, Ferrari, Mercedes czy Porsche.
Bieżnik Pirelli P Zero Rosso produkowany jest w dwóch wersjach, które odpowiadają na różne potrzeby. Są to opony Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico i Pirelli P Zero Rosso Direzionale. Ta pierwsza, znacznie częściej stosowana, ze względu na możliwość montażu na obu osiach, ma asymetryczny bieżnik, w którego centrum znajduje się ciągłe żebro, mające zwiększać precyzję jazdy podczas przyspieszania czy hamowania. Zgodnie z technologią „Zero Concept”, stosowaną już w innych oponach z tej gamy, masywny zewnętrzny bark oraz klocki w środkowej części bieżnika mają za zadanie poprawiać przyczepność na suchej nawierzchni. Natomiast szerokie rowki usuwają wodę spod powierzchni opony, co zmniejsza ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Dzięki zaokrąglonemu kształtowi nacięć, które mają redukować emisję hałasu, konstruktorzy opony Pirelli P Zero Rosso zamierzali osiągnąć gwarancję maksymalnego komfortu akustycznego. Do budowy tej opony użyto specjalnie skomponowanej mieszanki z dodatkiem krzemionki. Dzięki właściwościom jej składników opona ma zwiększać przyczepność na mokrej nawierzchni i zmniejszać opory toczenia na suchej. Przekłada się to na jej żywotność i mniejsze zużycie paliwa. Konstrukcja bieżnika wspomagana jest przez dwa stalowe pasy, które wzmocniono przy użyciu materiału PenTec (wykorzystywanego wcześniej w misjach kosmicznych). Natomiast dzięki zastosowaniu systemu technologicznego Flexi, osiągnięto jednorodną budowę opony. Ma to pomagać w utrzymywaniu odpowiedniej strefy styku pomiędzy oponą a nawierzchnią, co skutkować ma doskonałymi parametrami jezdnymi, nawet przy sportowym stylu jazdy i dużych prędkościach.
Pirelli P Zero Rosso jest lżejsza niż przeciętna opona w tym segmencie. Efekt ten uzyskano, dzięki obniżeniu wagi stalowych pasów, umieszczonych w jej wnętrzu, o 20 %. Ma to poprawiać parametry jezdne w zakresie przyspieszania i hamowania. Opona Gwarantuje wysoką jakość i niezrównane parametry trakcyjne.