Najlepsze osiągi samochodów terenowych na błocie pośniegowym
- Doskonałe prowadzenie zarówno na ośnieżonej, jak i na suchej nawierzchni
- Znakomite wyniki na błocie pośniegowym
- Zdumiewające osiągi na mokrej nawierzchni
Nowa opona Nokian WR G2 SUV została stworzona z myślą o potrzebach kierowców samochodów typu SUV w Europie. Przy udoskonalaniu tej opony zimowej klasy Premium eksperci Nokian Tyres skoncentrowali się na życzeniach i oczekiwaniach konsumentów. Szczególną uwagę zwrócono na prowadzenie opony, szczególnie przy wysokich prędkościach na wszystkich rodzajach nawierzchni.
Nokian WR G2 SUV jest doskonałą oponą do jazdy po ośnieżonych drogach oraz po suchym asfalcie przy dużych prędkościach. Doskonałe właściwości na błocie pośniegowym nie zostały uzyskane kosztem jakichkolwiek innych podstawowych cech dobrej, wyważonej opony zimowej. Opona Nokian WR G2 SUV nie obawia się wody. Utrzymuje przyczepność, pozostaje stabilna i zatrzymuje się precyzyjnie na mokrych nawierzchniach.
Dzięki zamkniętym lamelom żebra centralnego, opona Nokian WR G2 SUV prowadzi się łatwo i jednocześnie ma zredukowane opory toczenia. Z kolei niskie opory toczenia powodują obniżenie zużycia paliwa, co w konsekwencji zmniejsza emisję dwutlenku węgla.
Stabilna opona o dobrej przyczepności na ośnieżonych, mokrych i suchych nawierzchniach
Przyczepność nowej opony na błocie pośniegowym jest rezultatem czerpania z nowych rozwiązań technicznych oraz innowacji takich jak: specjalny dodatkowy rant wspomagający usuwanie błota pośniegowego spod opony, asymetryczny wzór bieżnika oraz polerowane rowki.
Nowy innowacyjny system stabilizacji mocy poprawia bezpieczeństwo oraz właściwości jezdne opony w każdej sytuacji, w szczególności podczas gwałtownego przyspieszania.
Mieszanka gumowa zastosowana w oponach Nokian WR G2 SUV zawiera krzemionkę oraz roślinny olej Canola, które pochodzą wyłącznie z naturalnych surowców. Mieszanka ta poprawia właściwości opony na mokrej nawierzchni oraz kierowalność. Naturalny olej zapewnia lepszą odporność opony na rozerwanie oraz zwiększoną przyczepność w niskich temperaturach.
Skuteczna przyczepność na mokrej nawierzchni podczas hamowania
Skrajne proste lamele znajdujące się na barku zewnętrznym opony mają kształt zygzakowaty. Taki układ, zoptymalizowany dla samochodów typu SUV, jest gwarancją dobrej przyczepności na ośnieżonej nawierzchni.
Opony występują w szerokiej gamie rozmiarów i indeksów prędkości, rozpoczynając od opon 15” w indeksie prędkości H i V aż do opon w rozmiarze 22”, co stanowi w sumie 26 różnych rodzajów opon. W ofercie Nokian WR G2 SUV jest również dostępna opona 21” 4WD.
Technologie:
Krawędź usuwająca błoto pośniegowe
Bark wewnętrzny asymetrycznego bieżnika jest mocno zwężony i klinowaty. Dodatkowa krawędź przeznaczona do usuwania błota pośniegowego wypycha ciężki śnieg i masy wody na bok, skutecznie oczyszczając powierzchnię kontaktu. Zapewnia ona jeszcze lepszą przyczepność na błocie pośniegowym.
System blokujących się lameli 3D
System blokujących się lameli 3D zamyka bloki strefy barku zewnętrznego przy kontakcie z drogą. Ogranicza to niepotrzebny ruch lameli, co z kolei poprawia wytrzymałość opony na zużycie nawet w warunkach zimowych na drodze.
Polerowane rowki (opony zimowe)
Stylowa funkcjonalność: Polerowane rowki główne usprawniają przesuwanie się błota pośniegowego oraz wody. Umożliwiają również bardziej skuteczne odprowadzanie śniegu z polerowanych powierzchni i nadają oponie stylowy wygląd.
Stabilizator mocy
Stabilizator mocy poprawia stabilność jazdy w każdych warunkach, w szczególności przy dużych przyspieszeniach. Stabilizator sprawia, że bieżnik, który zapewnia tak doskonałą przyczepność, nie ulega odkształceniom. Oznacza to, że stabilność prowadzenia pozostaje znakomita, nawet na suchej nawierzchni z dobrą przyczepnością.
Asymetryczny wzór bieżnika
W bieżniku asymetrycznym bark zewnętrzny oraz wewnętrzny mają różny wzór. Poprawia to właściwości opony na mokrych i suchych nawierzchniach, jak również powoduje lepszą sterowność pojazdu.
Samoblokujące się lamele 3D
Samoblokujące się lamele zlokalizowane w centralnym żebrze sukcesywnie wzmacniają oponę w kierunku poprzecznym i wzdłużnym, a w szczególności poprawiają stabilność jazdy oraz przyczepność na mokrej nawierzchni.
Ochrona felgi
Mocne żebro w strefie obręczy zapewnia ochronę felgi przed uderzeniami i uszkodzeniami. Dostępna nie we wszystkich rozmiarach.
Opasanie z pojedynczej nitki mocnego kordu
Opasanie z pojedynczej nitki mocnego kordu zapewnia wytrzymałość opony, nawet przy wytężonym użytkowaniu. Obniża również opory toczenia, przez co opona toczy się lekko.
Dodatkowy rant: ochrona przed błotem
Dodatkowy rant zapobiega uszkodzeniom opony spowodowanym wnikaniem drobinek piasku i błota pomiędzy oponę a felgę. Dostępne w rozmiarach 14"" i większych.
Oczyszczone oleje
W produkcji opon stosowane są wyłącznie oczyszczone oleje bez dodatku jakichkolwiek substancji toksycznych lub rakotwórczych. Nokian Tyres jest pionierem w kwestii przyjazności dla środowiska. Jest również pierwszym producentem opon na świecie, który do swojej produkcji wprowadził wyłącznie oczyszczone, niskoaromatyczne oleje. Opona posiada dzięki temu znakomitą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz doskonałe własności pod względem bezpieczeństwa.
Wskaźnik zużycia bieżnika i ryzyka wystąpienia aquaplaningu
Wskaźnik zużycia bieżnika znajdujący się na centralnym żebrze opony pokazuje aktualną wysokość rzeźby bieżnika w milimetrach. Wytłoczone na bieżniku cyfry wycierają się sukcesywnie wraz z postępowaniem zużycia opony.
Pole informacyjne
W polu informacyjnym można zaznaczyć zalecane ciśnienie powietrza w oponie oraz właściwe umiejscowienie opony w samochodzie przydatne podczas przechowywania opon.