|
|
|
|
|
|
znaczki Polska Ukraina Rosja Białoruś Kazachstan Litwa Mołdawia Gruzja Armenia
Litwa Łotwa Estonia Uzbekistan |
|
|
|
Rosja
2007
Pierwsze
samochody ciężarowe
M.1[zasłonięte]437-14 |
|
Znaczki są
czyste
w
idealnym stanie**
(jak
na zdjęciu)
Mają pełną gumę oraz całe
nienaruszone
ząbkowanie.
|
AMO-F-15
(1924 r.) - pierwszy radziecki samochód ciężarowy, skonstruowany na fabryce im.
I. A. Lichaczowa (ZIŁ) W tamtych czasach radzieccy specjaliści nie mieli dużo
doświadczenia w projektowaniu samochodów ciężarowych, więc za wzór wzięto model
FIATa. Zwiększono w nim jednak moc silnika, dach z brezentu zamieniona na
stalowy, zmieniono system chłodzenia. W późniejszym czasie ta ciężarówka stała
się wzorem dla różnych modyfikacji autobusów i wozów strażackich (produkowanych
na fabryce Jarosławskiej).
GAZ-AA (MM), 1932 r. Ciężarówka Gorzkowskiej fabryki samochodowej. Była to
licencjonowana kopia amerykańskiego Ford-AA (1930 r.). W 1938 r. została
modernizowana i otrzymała 50-mocowy silnik GAZ -MM i nowy mechanizm kierownicy.
Był to najbardziej masowy samochód ciężarowy w przedwojennego ZSRR (ponad 150
tys.). ZIS-5W (1932 r.) - powstał na moskiewskiej fabryce im. Stalina
(konstruktor Je. I. Ważyński). Bardzo prosty w eksploatacji. Przy nośności w 3
tony mógł przewozić do 5 ton.
|
Komplet składa się ze znaczków:
|
1437 - АМО-Ф-15 (AMO-F-15),
1924r.
1438 - ГАЗ-АА (GAZ-AA), 1932r.
1439 - ЗИС-5В, (ZIS-5W) 1942r. |
|
Opis
znaczków:
|
Data obiegu:
|
25.10.2007
|
|
|
Format
(mm):
|
150 x 31,3 mm
|
|
|
Nakład:
|
250 tys.
|
|
Perforacja:
|
grzebieniowa 12 x 11½
|
|
*
Oznakowania: M – numer w katalogu Michel; K.P. - nr. wg. kraju
pochodzenia; P - przywieszka
|
|
|
|
Wszystkie
zdjęcia są własnością KRAUSE Philatelia. Kopiowanie, przetwarzanie
materiałów graficznych w całości lub w części jest
zabronione i podlega karze grzywny. Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, Dz. U. 94 nr 43 poz.170 |
|
|