| znaczki Polska Ukraina Rosja Białoruś Kazachstan Litwa Mołdawia Gruzja Armenia Litwa Łotwa Estonia Uzbekistan |
Rosja 2007
Pierwsze samochody ciężarowe
M.1[zasłonięte]437-14 |
Znaczki są czyste w idealnym stanie** (jak na zdjęciu)
Mają pełną gumę oraz całe nienaruszone ząbkowanie.
|
AMO-F-15 (1924 r.) - pierwszy radziecki samochód ciężarowy, skonstruowany na fabryce im. I. A. Lichaczowa (ZIŁ) W tamtych czasach radzieccy specjaliści nie mieli dużo doświadczenia w projektowaniu samochodów ciężarowych, więc za wzór wzięto model FIATa. Zwiększono w nim jednak moc silnika, dach z brezentu zamieniona na stalowy, zmieniono system chłodzenia. W późniejszym czasie ta ciężarówka stała się wzorem dla różnych modyfikacji autobusów i wozów strażackich (produkowanych na fabryce Jarosławskiej).
GAZ-AA (MM), 1932 r. Ciężarówka Gorzkowskiej fabryki samochodowej. Była to licencjonowana kopia amerykańskiego Ford-AA (1930 r.). W 1938 r. została modernizowana i otrzymała 50-mocowy silnik GAZ -MM i nowy mechanizm kierownicy. Był to najbardziej masowy samochód ciężarowy w przedwojennego ZSRR (ponad 150 tys.). ZIS-5W (1932 r.) - powstał na moskiewskiej fabryce im. Stalina (konstruktor Je. I. Ważyński). Bardzo prosty w eksploatacji. Przy nośności w 3 tony mógł przewozić do 5 ton.
|
|
Komplet składa się ze znaczków:
|
|
1437 - АМО-Ф-15 (AMO-F-15), 1924r.
1438 - ГАЗ-АА (GAZ-AA), 1932r.
1439 - ЗИС-5В, (ZIS-5W) 1942r.
|
|
|
Opis znaczków:
|
|
Data obiegu:
|
25.10.2007
|
|
Format (mm):
|
150 x 31,3 mm
|
|
Nakład:
|
250 tys.
|
|
Perforacja:
|
grzebieniowa 12 x 11½
|
|
|
* Oznakowania: M – numer w katalogu Michel; K.P. - nr. wg. kraju pochodzenia; P - przywieszka
|
|
|
| Wszystkie zdjęcia są własnością KRAUSE Philatelia. Kopiowanie, przetwarzanie materiałów graficznych w całości lub w części jest zabronione i podlega karze grzywny. Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, Dz. U. 94 nr 43 poz.170 |