- Autor: KUŚ GRAŻYNA
- Miejsce i rok wydania: 2011
- Ilość stron: 312
- Oprawa: TWARDA
- Wymiary: 140x210mm
- ISBN: [zasłonięte]978-8322-148-8
- Kod EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]72214
Opis i recenzje Złożoność, zmienność i rosnąca konkurencyjność rynku zmusza firmy do pozyskiwania nabywców coraz bardziej wyszukanymi (wyrafinowanymi) metodami, co w efekcie prowadzi do zasypywania konsumentów szeregiem informacji, a rynek i oferta towarowa stają się coraz mniej przejrzyste. Dynamiczne zmiany w strukturze ofert (coraz więcej nowości) pogłębiają dodatkowo ten stan rzeczy i utrudniają konsumentowi podjęcie właściwej decyzji zakupowej. W dobie, gdy konsument przestał być biernym odbiorcą reklam czy innych działań marketingowych zachęcających go do zakupu, a stał się bardziej niż kiedykolwiek świadomym uczestnikiem rynku dążącym do „przejęcia kontroli” nad informacją o produkcie i jego oferencie, firmy zaczęły przywiązywać większą wagę do budowania z nim trwałych relacji poprzez sprawną komunikację. Współczesny konsument sam bowiem wyznacza zakres wiedzy, która jest mu niezbędna do podjęcia decyzji o zakupie, a oferent produktu powinien mu to umożliwić poprzez tworzenie zintegrowanych systemów komunikowania. W niniejszej książce przedstawiono systemy i źródła informacji, wpływające na decyzje zakupowe konsumentów, ze szczególnym zwróceniem uwagi na występujące zróżnicowanie. Materiał empiryczny został skonfrontowany z istniejącymi możliwościami korzystania z wielorakich źródeł informacji – zarówno tych tworzonych przez oferentów produktów, jak i tych, na które nie mają oni wpływu lub wpływają w sposób pośredni. Uwzględnia również świadomość polskich konsumentów w tym zakresie.