1974 Chevrolet Monte Carlo Landau
Tak jest, moi drodzy! To, co widzicie, to blask bijący od fabrycznie oryginalnego metalicznego lakieru, który ma ponad 37 lat. To szansa, aby stać się właścicielem tej urzekająco pięknej i niezwykle rzadkiej perły złotego wieku amerykańskich samochodów z grupy Muscle. Ten Chevrolet Monte Carlo Landau został wyprodukowany w czerwcu 1974 roku i pozostaje w prawie idealnym stanie do dnia dzisiejszego. Jedyne, co zostało zmienione od dnia, kiedy auto opuściło fabrykę Fisher Body w Teksasie 37 lat temu, to Cragar S/S chromowane magnezowe obręcze kół oraz usunięto winylowe pokrycie dachowe, 28 lat temu.
Przez ostatnie 20 lat szukałem modelu Monte Carlo drugiej generacji (1[zasłonięte]973-19) z elektrycznym szyberdachem oraz rzadkim, wielkoblokowym silnikiem Mark IV V8. Jedynie 3% wszystkich samochodów Monte Carlo wyprodukowanych w latach 1973-74 zostało wyposażonych w ten 454 c.i. silnik, który był najmocniejszym silnikiem kiedykolwiek zainstalowanym w Chevrolecie. Fabrycznie zamontowany elektryczny szyberdach jest znacznie rzadszy i prawie niemożliwy do odnalezienia. Obecnie są 4 samochody Monte Carlo, które są wyposażone w te dwie niezwykle rzadkie i bardzo pożądane opcje. Ten model Monte Carlo jest jednym z nich. I ten właśnie samochód jest jedyny, który pozostał w niezmienionym, oryginalnym stanie (numbers-matching) z wszystkimi 100% oryginalnymi częściami (oryginalny silnik, skrzynia biegów, itd.) oraz oryginalnym lakierem. Poza niezwykle rzadkim silnikiem oraz szyberdachem, ten model Monte Carlo posiada również wspaniałe fabryczne wyposażenie: automatyczną skrzynię biegów Turbo-Hydramatic 400, wysokoenergetyczny układ zapłonowy, mechanizm zapobiegający uślizgowi kół napędowych podczas ruszania (posi-traction), podwójny układ wydechowy, klimatyzacja, przyciemniane szyby, welurową tapicerkę, obrotowe fotele, konsolą i pochylane koło kierownicy oraz wiele innych. Płacąc niewiele ponad 6500 USD, koszt nowego samochodu przewyższa nawet cenę Cadillaca!
Oczywiście, samochód był i jest niezwykle zadbany. Kupiłem go od drugiego właściciela, który miał go od 1983 roku i trzymał go zawsze w garażu pod pokrowcem i nigdy nie jeździł nim zimą. Silnik tego samochodu został generalnie wyremontowany po przejechaniu 96000 mil i obecnie udokumentowany przebieg pojazdu wynosi 123000 mil. Mocna skrzynia biegów (taka sama instalowana była w samochodach marki Rolls Royce) pracuje również bez zastrzeżeń. Od czasu, gdy kupiłem ten samochód, zainstalowałem w nim nowy system wydechowy ze stali nierdzewnej z tłumikami Flowmaster, komplet nowych opon Cooper Cobra oraz nową pompę hamulcową.
Być może model Monte Carlo nie jest dobrze znany, ani też wystarczająco doceniany w Polsce. Jednak należy pamiętać, że marka Monte Carlo jest legendą w Stanach Zjednoczonych, zarówno w ruchu drogowym, jak i na torach wyścigowych. Monte Carlo wygrywały więcej wyścigów NASCAR niż samochody innych marek. I kiedy w roku 1973 wprowadzono drugą generację tych samochodów, było to milowy krok naprzód biorąc pod uwagę stylizację auta oraz wprowadzone innowacje. Model ten otrzymał nagrodę Samochodu Roku przyznawaną przez magazyn „Motor Trend”. Auto było gwiazdą w salonach samochodowych, które sprzedawały średnio po 35 0 000 sztuk rocznie, a legenda samochodu została ugruntowana na zawsze.
A dziś to Ty masz szansę stać się częścią tej legendy kupując być może najbardziej wartościowy model samochodu Monte Carlo drugiej generacji. Nie zawiedziesz się. Samochód posiada zaświadczenie od konserwatora zabyków, białą kartę, i jest zarejestrowany na żółtych tablicach w Warszawie.
W Wicked Rides Classic Cars dajemy ci to, co najlepsze w Ameryce.
Pytania --> GSM 502 [zasłonięte] 695
Poniżej przedstawiam szczegóły dotyczące tego samochodu: