Ace Combat 4: Distand Thunder” to trójwymiarowy symulator walk
myśliwcami utrzymany w konwencji arcade.
Akcja gry toczy się w alternatywnym świecie, gdzie pewnego dnia
w superkontynent Eugea, podzielony pomiędzy parę mocarstw na skraju
wojny, trafia meteor. Wywołany tym zdarzeniem chaos stal się przyczyna
zorganizowania ocalałych z katastrofy ludzi w walczące ze sobą o
dominacje nad planeta frakcje. „Ace Combat 4” skupia się zwłaszcza na
tych 'spierających się' o ważną strategicznie wyspę wulkaniczna poza
obrysem kontynentu. W całość wmieszana jest jeszcze historia morderstwa
rodziców głównego, 13-to letniego bohatera, dokonanego przez członków
wrogiej frakcji.
Sama rozgrywka jest zaś mocno uproszczona w stosunku do
PeCetowych symulacji latania odrzutowcami i bardziej przypomina na
pierwszy rzut oka zwykła zręcznościową strzelankę niż symulator. Rakiety
lokują się na przeciwniku dość opornie, w zamian zaś mocno podbita
została siła ognia z karabinków pokładowych. Wszystkie te zabiegi miały
na celu zbliżenie rozgrywki do znanych z drugiej wojny światowej
dog-fightów, z mniejszym dystansem pomiędzy przeciwnikami i bardziej
osobista walka dwóch pilotów.
W grze zawartych jest 21 prawdziwych maszyn będących na
wyposażeniu armii państw członkowskich NATO i Układu Warszawskiego, jak:
SU-27, F-14 Tomcat, F-15 Eagle, F-16 Falcon, F-18 Hornet, F-117 Stealth
Fighter, Tornado-1D5, EF-2000, Mirage 2000, Rafale-M01, F/A-18C, SU-35,
SU-37, MiG-29, czy nowy F-22 Air Superiority Fighter. Ich parametry
zostały jednak odpowiednio przemodelowane na potrzeby w/w rozgrywki.
Misji jest 18 - zaliczane są one całkowicie liniowo, w związku, z czym w
wypadku klęski powtarzamy dany level do skutku.